E-Reklamcılıkta Tüketici Bilgisinin Kullanılmasının Etik Sorgulanması

Dr. Jean, Marc FRANCONY, Dr. Emilie MONDOLINI
904 391

Öz


E-Reklamcılık, müşteri bilgisinin çok önemli bir rekabet konusu olduğu bir sektördür. Fakat bu müşteri bilgisi,internet kullanıcısının kendi dijital kimliğini kontrolünden geçen çok sayıda faktöre bağlıdır. E-Reklamcılık alanının paydaşları, son kullanıcının, yani tüketicinin gerçek kimliğine en yakın dijital kimliği oluşturabilmek için kişilerin internetteki kimliklerini deşifre edecek stratejileri geliştirirken, internet kullanıcılarının sağladığı verilerle (öznel ve doğruluğu şüpheli veriler), kullanıcıların web’de gezinmeleri sırasında ortaya çıkan kullanımlara dair nesnel verilerin çapraz kontrolünü yapmaktan çekinmezler. E-reklamcılık profesyonellerinin etkili ve verimli olma kaygıları, çoğunlukla internet kullanıcılarının ve teknik sınırlılıkların aşmaya teşvik ettiği yasal ve etik sınırların çevresinde konumlanır. Diğer bir deyişle, e-postalaşmanın bireyselleşme ve özelleştirilmesi, çok sayıda kısıtlamaya karşı sektör ekonomisi tarafından gerekli kılınmıştır: internet kullanıcısı tüketicinin kendini temsili; veritabanı yöneticileri açısından özel hayata ve kişisel verilere saygı; e-reklamcılar açısından da verimlilik.

Anahtar kelimeler


e-reklamcılık, e-pazarlama, ağ kullanımı verileri, tüketici bilgisi, bireyselleşme, kişiselleşme, etik

Tam metin:

PDF




Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.