Bu araştırma sapkın serbest zaman olgusunun yaşam kalitesi ile olan negatif ilişkisini ortaya koymayı ve tahammül edilebilen sapkın serbest zaman aktivitesi olarak dijital oyun oynama bağımlılığının sapma ile ilişkisini amaçlamaktadır. Araştırma, sapkın serbest zaman olgusunu “karanlık yüz” metaforuyla ele alarak, hem olumlu ve olumsuz yönlerine değinmeyi hem de görünmeyen, perdenin arkasında kalan yönünü ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Araştırmanın bulguları kapsamında dijital oyun oynama sıklığı ile serbest zaman yoksunluğu arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmaya göre pandeminin de etkileriyle birlikte bilgisayar başında geçirilen sürelerin artması dijital oyun bağımlılığını tetikleyen bir diğer unsur olarak ortaya çıkmaktadır.
Gerek yok
yok
yok
yok
This research aims to reveal the negative relationship between deviant leisure time and quality of life and the relationship between addiction to playing digital games as a tolerable deviant leisure activity and deviance. By addressing the phenomenon of deviant leisure via the metaphor of the "dark side" the research aims to touch upon its positive and negative aspects and to reveal behind-the-scenes features. Findings suggested that there was a significant relationship between the frequency of playing digital games and lack of leisure time. According to the research, the increase in time spent in front of the computer combined with the effects of the pandemic emerges as another factor triggering digital game addiction.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Recreation Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Early Pub Date | December 30, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 45 |