Bu araştırmada yedinci sınıf öğrencilerinin
basınç konusundaki kavram yanılgılarının matematiksel hatalar açısından
incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinin benimsendiği çalışma, yedinci sınıf
düzeyinde toplam 200 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, üç
aşamalı olarak hazırlanan “Basınç Kavramsal Ölçme Aracı” kullanılmıştır.
Verilerin analizinde betimsel istatistiksel tekniklerinden yararlanılmıştır.
Betimsel analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin basınç konusundaki kavramsal
anlama düzeylerinin oldukça düşük ve dokuz farklı kavram yanılgısına sahip olduğu
belirlenmiştir. Bu kavram yanılgıları matematiksel hatalar açısından
incelendiğinde ise dördünün bilimsel, dördünün bütünleşik ve bir tanesinin
işlemsel hata olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar
ışığında, disiplinler arası iş birliğinin arttırılması, öğrenme alanlarının eşgüdümlü ilerlemesi ve öğretmenlerin bu konuda bilgilendirilmesi öneri olarak
sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | August 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 1 |