Bu araştırmanın amacı Ankara ili, Keçiören
ilçesinde ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin yabancı dilde kelime öğrenme
stratejilerini kullanma düzeylerinin belirlenmesi, öğrencilerin akademik başarıları ile yabancı dilde kelime öğrenme
stratejileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve yabancı dilde kelime
öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin çeşitli değişkenler bağlamında
incelenmesidir. Araştırma sonucunda, İngilizce dersi başarısı ile kelime
öğrenme stratejileri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Cinsiyete
göre yalnızca bilişsel stratejilerin kullanımında anlamlı farklılık olduğu,
diğer alt boyutların hiçbirinde anlamlı farklılık olmadığı, anne ve baba eğitim
düzeylerine göre yabancı dil öğrenme stratejilerinde herhangi bir farklılık
olmadığı, öğrencilerin seviyelerine göre İngilizce hikâye kitabı okuma durumlarına göre
yabancı dil öğrenme stratejilerinde anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2018 |
Submission Date | September 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 2 |