Ders kitapları, öğretim programının içerisinde yer alan konuların
planlı bir şekilde aktarılmasında ve öğrencilere kavramların öğretilmesinde
kullanılan öğretim materyalidir. Öğrencilerde kavram yanılgılarının oluşmaması için
ders kitaplarında bilimsel içerik bakımından hataların yer almaması
gerekmektedir. Bu araştırmada 2018-2019 eğitim öğretim yılı itibari ile değişen
öğretim programına uygun olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından beş sene süre
ile 8. sınıf fen bilimleri dersinde okutulması onaylanmış ders kitabındaki
biyoloji öğrenme alanına ait konuların bilimsel içerik açısından incelenmesi
amaçlanmıştır. Veriler, doküman analizi yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur.
Araştırmada, insan fizyolojisi ile komünite ve popülasyon ekolojisi
ünitelerinde yer alan konular incelenmiştir. Bulgular, ünite ve bölümlere göre
gruplandırılarak verilmiştir. Araştırma sonucunda, insan fizyolojisi, komünite
ve popülasyon ekolojisi üniteleri ve ünite değerlendirme sorularında bilimsel hataların
olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca tespit edilen bilimsel hatalara yönelik doğru
bilgiler, uluslararası geçerliliği olan kaynaklardaki bilgiler ışığında
verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 11, 2019 |
Submission Date | May 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 3 |