Bu çalışma 2018-SİÜEĞT-060 Siirt Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi (Münferit Proje) tarafından desteklenen araştırmanın genişletilmiş halidir.
2018-SİÜEĞT-060
SİİRT ÜNİVERSİTESİ “Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğüne desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.
Bu araştırmanın temel amacı, flipped öğrenme uygulamasının öğretmen adaylarının teknolojiyi kullanma becerilerine ve akademik başarılarına etkisini belirlemektir. Karma desenin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Siirt Üniversitesi, Eğitim Fakültesinin 2. sınıfında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ve başarı testi kullanılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanan başarı testinden elde edilen verilerin istatistiksel analizinde bilgisayar paket programı kullanılmıştır. Başarı testinden elde edilen puanların normal dağılım gösterip göstermediğini saptamak amacıyla, Kolmogorov-Simirnov değerine bakılmış; değerin 0.05’den küçük olması şartı aranmıştır. Ayrıca doküman analizi yoluyla öğretmen adaylarının etkinliklerinden ve günlüklerinden alıntılar yapılmıştır. Verilerin analizinde, ilk olarak normallik testi yapılmıştır. Bunun sonucunda, bağımlı ve bağımsız t-testi kullanılmıştır. Nitel veriler betimsel ve içerik analiz yöntemlerine tabi tutulmuştur. Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: Flipped öğrenme uygulamalarının yapıldığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarında artışlar görülmüştür. Deney grubu öğrencileri sınıfta grup çalışması ve bireysel etkinliklerle derse aktif katılım göstermişlerdir. Geleneksel eğitim anlayışının aksine sınıf dışında dersle ilgili konulara hazırlık yapmış ve sınıf içinde ödev ve etkinlik ağırlık çalışmalar yapmışlardır. Evde ders okulda ödev/etkinlik anlayışıyla öğrenme-öğretme sürecinde problem çözme ve eleştirel düşünme gibi üst düzey becerilerini kullanmışlardır. Bu becerilerini kullanarak derse yönelik farkındalıkları artmıştır. Buna karşın kontrol grubu öğrencileri, süreçte ve sürecin sonunda ders sorumlusunun sınıf içerisindeki konu anlatımlarını ezberlemişlerdir. Başka bir deyişle kontrol grubu anlamlı öğrenmeyi gerçekleştiremediği ve nihai amaçlarının dersten geçer bir not almak olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Nicel ve nitel verilerin analizinden elde edilen verilerin sonuçlarından hareketle çeşitli öneriler sunulmuştur.
2018-SİÜEĞT-060
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | 2018-SİÜEĞT-060 |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | November 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 2 |
Contents Licenced By Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)