BibTex RIS Cite

Public opinion from the perspective of media and politics

Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 81 - 90, 01.12.2016

Abstract

Public opinion is a term which exists from the primitive tribal societies till nowadays and it is always
crucial. It attaches great interest for the science and as it has a polemical characteristics there cannot be
mentioned about any common definition. But in general it means opinions, ideas, attitudes and behaviors
of the people on an issue related to them. Its etymological roots belong to Ancient Greece. In that period
the meaning of the term “public opinion” differed from the political meaning used today; however it was
tried to be defined in some kind of expressions implying its current meaning. The term experienced a
definitional process from the 18th century to 21st century, from crowds’ opinions to its today’s
phenomenological approach. In this study, the definition of the term “public opinion”, its
phenomenological side, its development in history, its etymological roots, the importance and effects of
the term in political decision-making processes are explained in detail. In contemporary studies the
sciences like politics, communication, psychology, social psychology and sociology put emphasis on
molding public opinion; so it also takes place in this study. The theme, importance and aim of this study
include some issues. These are the Spiral of Silence and Bandwagon Effect theories, technological
developments, mass media, globalization and the new media as an alternative way to mold public
opinion

Medya ve siyaset perspektifinden kamuoyu

Year 2016, Volume: 1 Issue: 2, 81 - 90, 01.12.2016

Abstract

Kamuoyu, ilkel kabine toplumlarından günümüz çağdaş toplumlarına kadar varlığını ve önemini koruyan bir kavramdır. Kamuoyu, uzun yıllardır bilim insanlarının ilgisini çeken tartışmalı konuların başında gelmiştir. Bununla birlikte kamuoyu kavramı hakkında düşünürlerin ortak bir tanımının olmadığı da bilinmektedir. Kamuoyu, en genel ve geniş ifade ile halkın kendisini ilgilendiren bir konu hakkındaki genel kanaatleri, düşünceleri, tutum ve davranışları olarak ifade edilmektedir. Kamuoyu kavramının etimolojik kökleri antik Yunan’a kadar dayanmaktadır. Bu dönemde kavram günümüz siyasal anlamını taşımasa bile benzer anlama gelebilecek ifadeler kullanılarak açıklanmaya çalışılmıştır. 18. yüzyıldan – 21. yüzyıla dek kamuoyu kavramı üzerine bilimsel ve felsefi yaklaşımlar geliştirilerek kitle kanaatlerinden, günümüzdeki kamuoyu olgusuna kadar gelişen bir tanımsal süreç aşamasından geçmiştir. Yapılan bu çalışmada; kamuoyu kavramının tanımı, kamuoyu olgusu ve kavramının tarihsel süreçteki gelişimi, etimolojik kökleri, siyasal karar alma faaliyetlerinde kamuoyunun yeri, önemi ve etkisi üzerinde durulmuştur. Günümüzde siyasal ve iletişim bilimleri ile özellikle psikoloji, sosyal psikoloji ve sosyoloji alanlarının da üzerinde önemle durduğu kamuoyu oluşturma kavramı da ele alınmıştır. Kamuoyu oluşturmada klasik anlamda ifade edebileceğimiz suskunluk sarmalı ve bando arabası etkisi kuramları ile teknolojik gelişmelerin deneyimlenilmesi, kitle iletişim araçları ve bilgisayar teknolojilerinin gelişmesi, bu süreçte kürselleşmenin hızlanması, günümüz yeni toplumsal düzeninde yeni bir iletişim aracı olan yeni medyanın kamuoyu oluşturmada alternatif olarak ele alınması bu çalışmanın temasını, önemini ve amacını oluşturmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA28CR53NP
Journal Section Articles
Authors

Hasan Yurdakul

Publication Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Yurdakul, H. (2016). Medya ve siyaset perspektifinden kamuoyu. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 1(2), 81-90.