Review
BibTex RIS Cite

Globalleşme Bağlamında Vernakular Fotoğraf Aile Albümleri

Year 2015, Issue: 24, 87 - 96, 15.12.2015
https://doi.org/10.31123/akil.437424

Abstract

Bu çalışma, globalin yerelleşmesi-yerelin globalleşmesi kavramsallaştırmasının
karşılığı olan glokalleşme bağlamında vernakular fotoğrafın önemine vurgu
yapmaktadır. Çalışmanın amacı, vernakular fotoğrafın temsilcilerinden biri olan aile
albümlerinin, sosyal bilimciler açısından görsel veri olarak değerini öne çıkarmaktır.
Görme biçimlerinin değiştiği günümüzde, toplumsal belleği canlı tutan aile albümlerinin
araştırmalarda nasıl kullanıldığı da örneklerle açıklanmıştır. Bu örnekler, bağlamsal
olarak aile albümlerinin hangi verileri sağladığının kanıtıdırlar.

References

  • Altınbaş, Deniz (2009). “Globalleşme, Yerelleşme, Bölgeselleşme, Glokalleşme.”Stratejik Analiz. 108:90-94.
  • Baetens, Jan. (2011). “Glocal photography.” History Of Photography.35:95-97.
  • Bağcı, Ali (2006). “Roland Robertson, Küreselleşme ve Kültür.” Bilgi. (12): 25-36.
  • Barthes, Roland (1992). Camera Lucida. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları.
  • Batchen, Geofrey (2000). Each Wilde in Photography. Massachusetts: Massachusetts Instıtute of Technology.
  • Bourdieu, Pierre (1990). Photography A Middle-brow Art. Cambridge: Polity Press.
  • Chalfen, Richard (2004). “Interpreting family photography as pictorial communication.”Imagebased Research: A Sourcebook for Qualitative Researchers. Jon Poster (der.) içinde. New York: Routledge.
  • Depeli, Gülsüm (2009). Almanyalı Türklerde Evlilik Törenlerinin Dönüşümü, Kültürel bellek, Aidiyet ve Kimlik. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Televizyon Sinema Anabilim Dalı.
  • Depeli, Gülsüm (2010). “Görsellik ve Kültürel Bellek İlişkisi: Göçmenin Evi.”Kültür ve iletişim. (13):9-39.
  • Erkonan, Şahika (2014). “Aile fotoğrafları: Aile Belleğinin Kurgulanmasında Fotoğrafın Rolünü Etnografik Yöntemle İncelemek.”Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi. 2: 122-147.
  • Fiske, John (1990). İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Giddens, Antohny (1998).Modernliğin Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı.
  • Holland, Patricia. (2008). “Sweet it is to scan…: Personal Photographs and Popular Photography.” Photograhy: A Critical Introduction. Liz Wells (der.) içinde. London-New York: Routledge.
  • Keyman, E. Fuat ve Sanbay, Ali Y. (1997). Küreselleşme, Sivil toplum ve İslam.Ankara: Vadi Yayınları.
  • Kuhn, Annette (2007). “Photography and Cultural Memory: A Methodological Exploration”. Visual Studies. 22 (3): 283-292.
  • Özdamar Akarçay, Gülbin (2012). Etnograflar ve Fotoğrafçılara Yönelik Bir Etnografi Çalışması: Hacı Bektaş Veli Etkinliklerinin Fotoetnografisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özer, Zuhal ve İmançer, Dilek (1999). “Göstergebilimsel Çö zümleme.”Sinemasal Dergisi. Bahar:7-20.
  • Robertson, Roland (2011). “Glokalleşme: Zaman-Mekan ve Homojenlik-Heterojenlik.” Kaygı.17: 185-203.
  • Rose, Gillian (2003). “Family Photographs and Domestic Spacings: A Case Study.”Transactions of the Institute of British Geographers. 28:5–18.
  • Rose, Gillian (2010). Doing Family Photos.Burlington: Ashgate Publishing Limited A.
  • Smith, A. D. (2002). Küreselleşme Çağında Milliyetçilik. Çev., Derya Kömürcü. İstanbul: Everest.
  • Ulu, Meltem (2013). Değişen İstanbul’un Tanıkları: Düğün ve Aile Fotoğrafları. İstanbul: Kitabyayınevi.
  • Warren, Lynn (2006). Encyclopedia of Twentieth-Century Photography. New York: SAGE.
  • Wolbert, Barbara (2001). “The Visual Production of Locality: Turkish Family Pictures, Migration and The Creation of Virtual Neighborhoods.”Visual Anthropology Review. 17:21-35.
  • Movius, Geoffrey (1975). “Susan Sontag ile edebiyat ve fotoğraf üzerine bir söyleşi.” Çev., Umut Hepvar. http://www.arsivfotoritim.com/yazi/umut-hepvar-susan-sontag-ile-roportaj.10.02.2015.
Year 2015, Issue: 24, 87 - 96, 15.12.2015
https://doi.org/10.31123/akil.437424

Abstract

References

  • Altınbaş, Deniz (2009). “Globalleşme, Yerelleşme, Bölgeselleşme, Glokalleşme.”Stratejik Analiz. 108:90-94.
  • Baetens, Jan. (2011). “Glocal photography.” History Of Photography.35:95-97.
  • Bağcı, Ali (2006). “Roland Robertson, Küreselleşme ve Kültür.” Bilgi. (12): 25-36.
  • Barthes, Roland (1992). Camera Lucida. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları.
  • Batchen, Geofrey (2000). Each Wilde in Photography. Massachusetts: Massachusetts Instıtute of Technology.
  • Bourdieu, Pierre (1990). Photography A Middle-brow Art. Cambridge: Polity Press.
  • Chalfen, Richard (2004). “Interpreting family photography as pictorial communication.”Imagebased Research: A Sourcebook for Qualitative Researchers. Jon Poster (der.) içinde. New York: Routledge.
  • Depeli, Gülsüm (2009). Almanyalı Türklerde Evlilik Törenlerinin Dönüşümü, Kültürel bellek, Aidiyet ve Kimlik. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Televizyon Sinema Anabilim Dalı.
  • Depeli, Gülsüm (2010). “Görsellik ve Kültürel Bellek İlişkisi: Göçmenin Evi.”Kültür ve iletişim. (13):9-39.
  • Erkonan, Şahika (2014). “Aile fotoğrafları: Aile Belleğinin Kurgulanmasında Fotoğrafın Rolünü Etnografik Yöntemle İncelemek.”Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi. 2: 122-147.
  • Fiske, John (1990). İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Giddens, Antohny (1998).Modernliğin Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı.
  • Holland, Patricia. (2008). “Sweet it is to scan…: Personal Photographs and Popular Photography.” Photograhy: A Critical Introduction. Liz Wells (der.) içinde. London-New York: Routledge.
  • Keyman, E. Fuat ve Sanbay, Ali Y. (1997). Küreselleşme, Sivil toplum ve İslam.Ankara: Vadi Yayınları.
  • Kuhn, Annette (2007). “Photography and Cultural Memory: A Methodological Exploration”. Visual Studies. 22 (3): 283-292.
  • Özdamar Akarçay, Gülbin (2012). Etnograflar ve Fotoğrafçılara Yönelik Bir Etnografi Çalışması: Hacı Bektaş Veli Etkinliklerinin Fotoetnografisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özer, Zuhal ve İmançer, Dilek (1999). “Göstergebilimsel Çö zümleme.”Sinemasal Dergisi. Bahar:7-20.
  • Robertson, Roland (2011). “Glokalleşme: Zaman-Mekan ve Homojenlik-Heterojenlik.” Kaygı.17: 185-203.
  • Rose, Gillian (2003). “Family Photographs and Domestic Spacings: A Case Study.”Transactions of the Institute of British Geographers. 28:5–18.
  • Rose, Gillian (2010). Doing Family Photos.Burlington: Ashgate Publishing Limited A.
  • Smith, A. D. (2002). Küreselleşme Çağında Milliyetçilik. Çev., Derya Kömürcü. İstanbul: Everest.
  • Ulu, Meltem (2013). Değişen İstanbul’un Tanıkları: Düğün ve Aile Fotoğrafları. İstanbul: Kitabyayınevi.
  • Warren, Lynn (2006). Encyclopedia of Twentieth-Century Photography. New York: SAGE.
  • Wolbert, Barbara (2001). “The Visual Production of Locality: Turkish Family Pictures, Migration and The Creation of Virtual Neighborhoods.”Visual Anthropology Review. 17:21-35.
  • Movius, Geoffrey (1975). “Susan Sontag ile edebiyat ve fotoğraf üzerine bir söyleşi.” Çev., Umut Hepvar. http://www.arsivfotoritim.com/yazi/umut-hepvar-susan-sontag-ile-roportaj.10.02.2015.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gülbin Özdamar Akarçay

Publication Date December 15, 2015
Submission Date October 10, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 24

Cite

APA Özdamar Akarçay, G. (2015). Globalleşme Bağlamında Vernakular Fotoğraf Aile Albümleri. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(24), 87-96. https://doi.org/10.31123/akil.437424