Research Article
BibTex RIS Cite

KORO EĞİTİMİNDE DALCROZE YÖNTEMİNİN MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME ÖĞRENME ALANI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2018, Volume: 4 Issue: 8, 12 - 35, 24.06.2018
https://doi.org/10.5578/amrj.67096

Abstract

Müzik eğitiminin korolar
yoluyla yaygınlaşması düşüncesi son yıllarda gittikçe yaygınlaşmakta ve bu
alana yönelik öğretim yöntemleri üzerine çalışmalar artmaktadır. Müzik
eğitiminde yer almakta olan öğrenme alanları, koro eğitimine uyarlandığında hem
etkili bir müzik eğitiminin hem de etkili bir koro eğitiminin yürütülebileceği
düşünülmektedir. Bu düşünce doğrultusunda müzik öğretim yöntemlerinin koro
eğitimine nasıl uyarlanabileceği ve koro eğitimi içerisinde bu yöntemlerin
kullanımının yararları araştırılmak istenmiştir. Dalcroze Yöntemi ise müzik
öğretim yöntemleri arasında en eskisi olmanın yanında üzerinde çalışma ve
araştırmaların daha az olduğu bir yöntemdir. Hareket ve dans odaklı bu yöntem
öğrencilerin müziği bütün bedenlerinde hissetmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.



Bu araştırma, sosyal paylaşım sitesi olan YouTube
üzerinde paylaşılmış, Dalcroze Yönteminin kullanıldığı videolarda “müziksel
algı ve bilgilenme” öğrenme alanına yönelik öğelerin irdelenmesi yoluyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırma deneysel çalışmaların yapılmamış olması
nedeniyle keşfedici yöntemlere dayalı olarak internet üzerinden erişilen
videolar üzerinden yürütülmüştür. İzlenen videolarda müzik eğitiminin öğrenme
alanları arasında yer alan “müziksel algı ve bilgilenme”ye yönelik unsurlar
çözümlenmeye ve bu videolarda ne şekilde yer aldığı anlaşılmaya çalışılmıştır.

References

  • Abramson, R. M. (1980). Dalcroze-Based Improvisation. Music Educators Journal, Vol. 66, No. 5 (Jan., 1980), Sage Publications.
  • Caldwell, J. T. (2012) Expressive Singing: Dalcroze Eurhythmics for Voice. Glenn Street Press, Mount Pleasant, Michigan.
  • Daley, C. (2012). A Whole-Body Approach to Choral Teaching and Learning: Dalcroze Eurhythmies in Action in the Choral Context . Canadian Music Educator. Winter 2012.
  • Erdal, G. (2005) Müzik Öğretim Yöntemlerinden Dalcroze Metodu ve Kullanımı. Erciyes Üniversitesi GSF. Müzik Sempozyumu.14-16 Nisan 2005. Kayseri.
  • Esmergül, P. ve Çaydere, Ö. T. (2015) “Müzik Öğretim Yöntemi Konulu araştırmaların İncelenmesi”. Akademik Bakış Dergisi. İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız –Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat, Kırgızistan.
  • Gürgen, E. T. (2006). “Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem ve Yaklaşımlar.” İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:7. Sayı:12.
  • Jaques-Dalcroze, E. (1912) The Eurhythmics of Jaques-Dalcroze. Introduction by: Prof. M. E. Sadler. Çev: P&E Ingham. Boston: Small Maynard and Company.
  • Merwe, V. d. (2015) The first experiences of music students with Dalcroze-inspired activities: A phenomenological study. Psychology of Music 2015, Vol. 43(3) 390–406.
  • Özmenteş, G. ve Bilen, S. (2005). “Dalcroze Eurhythmics Öğretiminin Müziksel Beceriler, Müzik Dersine İlişkin Tutumlar Ve Müzik Yeteneğine İlişkin Özgüven Üzerindeki Etkileri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:6. Sayı:10.
  • Tunçer, D. Ö., Doğrusöz, N. (2013). “36-72 Aylık Çocuklar ile Dalcroze Yaklaşımı: Oyun Örnekleri”. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi. Sayı. 36.Haziran. İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız – Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat – Kırgızistan.
  • Türkmen, E. F. (2016) Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri. Ankara: PegemA Yay. (2.Baskı).
  • Manifold, L. H. (2008). Dalcroze and Voice. http://manifoldmelodies.com/docs/Manifold_Dalcroze_voice.pdf (Er.Tar: 19.05.2018)
  • https://www.youtube.com/watch?v=fnjwRHyOD1o: (Erişim tarihi: 14.03.2018).
  • https://www.youtube.com/watch?v=cUlTkrWwvNQ: (Erişim tarihi: 14.03.2018).
  • https://www.youtube.com/watch?v=ClNnzXKUYRg: (Erişim tarihi: 19.03.2018).
  • http://eski.bingol.edu.tr/media/260439/8ArsYon-Bolum8-Arastirma-Yontem-ve-Tekniklerinin-Secimi.pdf (Erişim tarihi: 18.05.2018
Year 2018, Volume: 4 Issue: 8, 12 - 35, 24.06.2018
https://doi.org/10.5578/amrj.67096

Abstract

References

  • Abramson, R. M. (1980). Dalcroze-Based Improvisation. Music Educators Journal, Vol. 66, No. 5 (Jan., 1980), Sage Publications.
  • Caldwell, J. T. (2012) Expressive Singing: Dalcroze Eurhythmics for Voice. Glenn Street Press, Mount Pleasant, Michigan.
  • Daley, C. (2012). A Whole-Body Approach to Choral Teaching and Learning: Dalcroze Eurhythmies in Action in the Choral Context . Canadian Music Educator. Winter 2012.
  • Erdal, G. (2005) Müzik Öğretim Yöntemlerinden Dalcroze Metodu ve Kullanımı. Erciyes Üniversitesi GSF. Müzik Sempozyumu.14-16 Nisan 2005. Kayseri.
  • Esmergül, P. ve Çaydere, Ö. T. (2015) “Müzik Öğretim Yöntemi Konulu araştırmaların İncelenmesi”. Akademik Bakış Dergisi. İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız –Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat, Kırgızistan.
  • Gürgen, E. T. (2006). “Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem ve Yaklaşımlar.” İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:7. Sayı:12.
  • Jaques-Dalcroze, E. (1912) The Eurhythmics of Jaques-Dalcroze. Introduction by: Prof. M. E. Sadler. Çev: P&E Ingham. Boston: Small Maynard and Company.
  • Merwe, V. d. (2015) The first experiences of music students with Dalcroze-inspired activities: A phenomenological study. Psychology of Music 2015, Vol. 43(3) 390–406.
  • Özmenteş, G. ve Bilen, S. (2005). “Dalcroze Eurhythmics Öğretiminin Müziksel Beceriler, Müzik Dersine İlişkin Tutumlar Ve Müzik Yeteneğine İlişkin Özgüven Üzerindeki Etkileri”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:6. Sayı:10.
  • Tunçer, D. Ö., Doğrusöz, N. (2013). “36-72 Aylık Çocuklar ile Dalcroze Yaklaşımı: Oyun Örnekleri”. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi. Sayı. 36.Haziran. İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız – Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat – Kırgızistan.
  • Türkmen, E. F. (2016) Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri. Ankara: PegemA Yay. (2.Baskı).
  • Manifold, L. H. (2008). Dalcroze and Voice. http://manifoldmelodies.com/docs/Manifold_Dalcroze_voice.pdf (Er.Tar: 19.05.2018)
  • https://www.youtube.com/watch?v=fnjwRHyOD1o: (Erişim tarihi: 14.03.2018).
  • https://www.youtube.com/watch?v=cUlTkrWwvNQ: (Erişim tarihi: 14.03.2018).
  • https://www.youtube.com/watch?v=ClNnzXKUYRg: (Erişim tarihi: 19.03.2018).
  • http://eski.bingol.edu.tr/media/260439/8ArsYon-Bolum8-Arastirma-Yontem-ve-Tekniklerinin-Secimi.pdf (Erişim tarihi: 18.05.2018
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emel Funda Türkmen

Aslı Pancar This is me

Publication Date June 24, 2018
Acceptance Date August 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 8

Cite

APA Türkmen, E. F., & Pancar, A. (2018). KORO EĞİTİMİNDE DALCROZE YÖNTEMİNİN MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME ÖĞRENME ALANI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 4(8), 12-35. https://doi.org/10.5578/amrj.67096
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.