Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 406 - 417, 31.05.2020

Abstract

References

  • Kotler, P., Jain, D., Maesincee, S. (2002) Marketing Moves: A new Approach to Profits, Growth and Renewal, Harvard Business School Press, Boston https://www.yenicaggazetesi.com.tr/turkiyenin-2018-uluslararasi-turizm-karnesi-50293yy., (03.01.2019). https://www.haberler.com/profesyonel-otel-yoneticileri-turizmde-yeni-11932342-haberi/, (12.01.2019). https://www.haberler.com/turizm-hic-bu-kadar-dijital-olmamisti-11689819-haberi/, (17.01.2019). http://environment-ecology.com/holistic-view/111-what-is-holism.html, (05.01.2019). http://www.turkcebilgi.com/holizm, (23.01.2019). https://www.turizmgazetesi.com/news.aspx?id=87651, (05.02.2019). http://www.kultur.gov.tr/TR-96695/istatistikler.html, (11.02.2019). http://publications.unwto.org/publication/unwto-annual-report-2017, (19.01.2019).

COVID 19 GÖLGESİNDE TÜRKİYE'DE HOLİSTİK TURİZM VE KÜLTÜRE DÖNÜŞ

Year 2020, Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 406 - 417, 31.05.2020

Abstract

Her geçen gün gelişen, zenginleşen ve değişen dünyanın en rekabetçi ortamlarından biri olan turizm sektörü, eskiden olduğu gibi günümüzde de "bacasız sanayi" olarak adlandırılmaktadır. Ülkeler bu rekabetçi ortamda öne geçebilmek ve muazzam büyüklükteki turizm pastasından tatmin edici bir pay alabilmek için yeni yol, yöntem ve yaklaşımlar geliştirmekte ve uygulamaktadırlar. Bu yaklaşımlardan biri holistik turizmdir. Holizm bütünün kendisini oluşturan parçalardan farklı bir şey olduğu görüşünü öne çıkaran felsefi yaklaşımların ortak adıdır. Bu yaklaşıma göre bütün sadece bileşen parçalarının analiziyle anlaşılamaz. Gerçeği duyabildiğimiz, görebildiğimiz tüm unsurlar bütünlüğü oluşturmaktadır. Ekonomi, tıp, sosyoloji, coğrafya, felsefe ve daha birçok alanda uygulama olanakları bulan holizm, turizmde de geçerli yaklaşımlardan biri durumuna gelmiştir. Bu çalışmada turizmde bütüncüllüğü amaçlayan holistik turizm üzerinde durulacak, yaklaşımda somut ve soyut kültürel değerlerin önemi ve yeri tartışılacak, COVİD 19 gölgesinde dünyanın ve Türkiye'nin turizmdeki güncel konumu ve edinimleriyle hedefleri ortaya konacaktır. Yöntem olarak nicel verilerin yanında betimsel yaklaşım ve hermenüetikten yararlanılmıştır.

References

  • Kotler, P., Jain, D., Maesincee, S. (2002) Marketing Moves: A new Approach to Profits, Growth and Renewal, Harvard Business School Press, Boston https://www.yenicaggazetesi.com.tr/turkiyenin-2018-uluslararasi-turizm-karnesi-50293yy., (03.01.2019). https://www.haberler.com/profesyonel-otel-yoneticileri-turizmde-yeni-11932342-haberi/, (12.01.2019). https://www.haberler.com/turizm-hic-bu-kadar-dijital-olmamisti-11689819-haberi/, (17.01.2019). http://environment-ecology.com/holistic-view/111-what-is-holism.html, (05.01.2019). http://www.turkcebilgi.com/holizm, (23.01.2019). https://www.turizmgazetesi.com/news.aspx?id=87651, (05.02.2019). http://www.kultur.gov.tr/TR-96695/istatistikler.html, (11.02.2019). http://publications.unwto.org/publication/unwto-annual-report-2017, (19.01.2019).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Murat Tanrıkulu

Publication Date May 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2

Cite

APA Tanrıkulu, M. (2020). COVID 19 GÖLGESİNDE TÜRKİYE’DE HOLİSTİK TURİZM VE KÜLTÜRE DÖNÜŞ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 406-417.