BibTex RIS Cite

MALATYA YÖRESİ MÜZİKLERİNİN KÜLTÜREL KİMLİĞİ

Year 2012, Issue: 29, 101 - 119, 19.11.2013

Abstract

Bu araştırmada, Malatya yöresel müziklerinin karar sesleri, dizi, seyir,
makam, usul, konu işlevleri bakımından incelenmesi, yörenin sosyo-kültürel
ve ekonomik yapısı araştırılıp, kültür müzik ilişkisi içinde Malatya yöresi
müziklerinin kültürel kimliği ve genel karakterinin tespiti amaçlanmaktadır.
Araştırma ayrıca Malatya yöresi müziklerinin karakterinin tespit edilmesine
imkân sağlaması, Türk halk müziğinin genel yapısının ortaya çıkarılmasında
Malatya yöresine ait bilgiler vermesi bakımından önemlidir.
Araştırmada, Malatya İlinin coğrafi konumu, kültürel yapısı üzerinde
genel olarak durulduktan sonra, Malatya yöresel müziğini ele almak üzere
‘kültürel kimlik’, ‘etnisite’ ve ‘folk müziği’ ilişkisi üzerinde durulmuştur.
Tıpkı diğer yöresel kültür ürünleri gibi, yöresel müziklerin, kültürel kimliğin
ve etnisitenin bir temsili niteliğinde olduğu saptanmıştır.

References

  • Ağaldağ, Sabahattin (1988), En Eski Çağlardan Bizans dönemine kadar Malatya Tarihi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • Akdoğu, Onur (1996), Türk Müziğinde Türler ve Biçimler, İzmir, Ege Üniversitesi Yayınları.
  • Bryman, Alan (2001). Social Research Methods. New York: Oxford Univerity Pres Inc.
  • Cauvın Jasgues, V. Kazı Sonuçları Raporu (Toplantısı ) Ankara, 1984 ve Caferhöyük1982 Kazısı Raporu.
  • Günay, Edip (2006), Müzik Sosyolojisi, Sosyolojiden Müzik Kültürüne Bir Bakış, İstanbul, Bağlam Yayıncılık.
  • Güvenç, Bozkurt (1993), Türk Kimliği, Kültür Tarihinin Kaynakları, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayını.
  • Hoşsu, Mustafa (1997), Geleneksel Türk Halk Müziği Nazariyatı, İzmir, Kombassan A.Ş.
  • Kaplan, Ayten(2005), Kültürel Müzikoloji, İstanbul, Bağlam Yayıncılık.
  • Hall, Stuart (1990), Cultural Identity and Diaspora, Identity, London, in J.Rutherford (ed.).
  • Hall, Stuart (1992), Cultural Identity and Guestion, , Cambridge, in Modernity and Futures.
  • Oğuz, Mevlüt (1985), Malatya Tarihi, İstanbul.
  • Örnek, S.Veyis (1971), 100 Soruda İlkelerle Din, Büyü, Sanat, Efsane, İstanbul, Gerçek Yayınevi.
  • Ramsay, William M. (1960), Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası, İstanbul, Meb Yayınları.
  • Rice, Timothy (1987), Toward the Remodeling of Etnomusicology, Etnomusicology.
  • Rossman, B.Gretchen, Rallıs, F.Sharon (1998). Learning in The Field: An İntroduction to Qualitative Research. Thousand Oaks. California: Sage Publications.
  • Stepherd, John, P.Wicke.(1997), Music and Cultural Theory, Cambridge, Uk And Malden, Ma, Polity Pres.
  • Stokes, Martin (1996), Kural, Sistem ve Teknik: Türk Halk Müziğinin Yeniden İnşası, Dans, Müzik, Kültür, Folklora Doğru Araştırma Dergisi, İstanbul, Boğaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü.
  • Stokes, Martin (1997), Etnicity, Identity and Music, Newyork, Berg Ethnic Identities Serıes.
  • Wıllıams, Raymond (1993). Kültür. İngilizceden Çeviren: Ertuğrul BAŞER, İstanbul. İletişim Yayıncılık.
Year 2012, Issue: 29, 101 - 119, 19.11.2013

Abstract

References

  • Ağaldağ, Sabahattin (1988), En Eski Çağlardan Bizans dönemine kadar Malatya Tarihi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • Akdoğu, Onur (1996), Türk Müziğinde Türler ve Biçimler, İzmir, Ege Üniversitesi Yayınları.
  • Bryman, Alan (2001). Social Research Methods. New York: Oxford Univerity Pres Inc.
  • Cauvın Jasgues, V. Kazı Sonuçları Raporu (Toplantısı ) Ankara, 1984 ve Caferhöyük1982 Kazısı Raporu.
  • Günay, Edip (2006), Müzik Sosyolojisi, Sosyolojiden Müzik Kültürüne Bir Bakış, İstanbul, Bağlam Yayıncılık.
  • Güvenç, Bozkurt (1993), Türk Kimliği, Kültür Tarihinin Kaynakları, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayını.
  • Hoşsu, Mustafa (1997), Geleneksel Türk Halk Müziği Nazariyatı, İzmir, Kombassan A.Ş.
  • Kaplan, Ayten(2005), Kültürel Müzikoloji, İstanbul, Bağlam Yayıncılık.
  • Hall, Stuart (1990), Cultural Identity and Diaspora, Identity, London, in J.Rutherford (ed.).
  • Hall, Stuart (1992), Cultural Identity and Guestion, , Cambridge, in Modernity and Futures.
  • Oğuz, Mevlüt (1985), Malatya Tarihi, İstanbul.
  • Örnek, S.Veyis (1971), 100 Soruda İlkelerle Din, Büyü, Sanat, Efsane, İstanbul, Gerçek Yayınevi.
  • Ramsay, William M. (1960), Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası, İstanbul, Meb Yayınları.
  • Rice, Timothy (1987), Toward the Remodeling of Etnomusicology, Etnomusicology.
  • Rossman, B.Gretchen, Rallıs, F.Sharon (1998). Learning in The Field: An İntroduction to Qualitative Research. Thousand Oaks. California: Sage Publications.
  • Stepherd, John, P.Wicke.(1997), Music and Cultural Theory, Cambridge, Uk And Malden, Ma, Polity Pres.
  • Stokes, Martin (1996), Kural, Sistem ve Teknik: Türk Halk Müziğinin Yeniden İnşası, Dans, Müzik, Kültür, Folklora Doğru Araştırma Dergisi, İstanbul, Boğaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü.
  • Stokes, Martin (1997), Etnicity, Identity and Music, Newyork, Berg Ethnic Identities Serıes.
  • Wıllıams, Raymond (1993). Kültür. İngilizceden Çeviren: Ertuğrul BAŞER, İstanbul. İletişim Yayıncılık.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Articles
Authors

A.metin Karkın

Derya Karaburun

Publication Date November 19, 2013
Submission Date November 19, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 29

Cite

APA Karkın, A., & Karaburun, D. (2013). MALATYA YÖRESİ MÜZİKLERİNİN KÜLTÜREL KİMLİĞİ. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(29), 101-119.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.