Review
BibTex RIS Cite

NAOWARAT KAKHAY TEKSTİL MÜZESİ DOKUMALARINDAN ÖRNEKLER

Year 2018, Issue: 41, 113 - 122, 24.10.2018
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.426001

Abstract

Tayland, uzak doğuda bulunan
yabancı turistlerin ilgi odağı olan ve ipekböcekçiliği ile ünlü bir ülkedir.
Dünyada ipek üretiminde önemli bir role sahip olan ülkede, thai ipeği ile
bilinen
Bombyx mori
ipekböceği türü yetiştirilmektedir. İpekböcekçiliğinin geliştirilmesi ve daha
ileri seviyeye taşınması için çeşitli projeler üretilmektedir.
Ülkenin el
sanatlarında özellikle tekstil sanatlarında ipeğin önemi oldukça fazladır.
Dokumalarının hammaddesi genellikle ipek olup, çeşitli süsleme malzemesi olarak
da ipek kullanılmaktadır.



Pattaya,
ülkenin önemli şehirlerinden birisidir.
Naowarat
Kakhay tarafından 2016 yılında şehirde tekstil müzesi açılmıştır. Ülkenin dört
bir yanından gelen yöresel dokumalar müzede bulunmaktadır. Bu dokumalar
bulundukları bölgeye ait geleneksel motifler ile dokunmuştur. Kültürümüzden
farklı bir bölgenin dokumalarını tanımak, incelemek, motif, desen ve
kompozisyon özelliklerini belirlemek araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu
amaç doğrultusunda müzede incelemeler yapılmış, müzede bulunan yetkiliden bilgi
alınmış ve eserler fotoğraflanarak belgelenmiştir.  

References

  • Atav, R. ve Namırtı, O. (2011). “İpek Liflerinin Dünü ve Bugünü”. Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 3(1), 112-119.
  • Aytaç, Ç. (1989). El Dokumacılığı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Aytaç, A. (2010). “Kırgızistan’da Çarpana ve Kolon Dokumacılığından Örnekler”. Milli Folklor, 87, Yıl 22, 191-195.
  • İleri, B. (2017). Hatay İl’inde İpekböceği Yetiştiriciliği, İpek Dokumacılığı ve Sürdürülebilirlik Önerileri, (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Jing, H. (2009). “Çin’in Geleneksel Shaanxi ve Xi’an El Sanatları”. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İSMEK) El Sanatları Dergisi, 8, 96-101.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü (2012). İllere Göre Geleneksel El Sanatlarımız. Sosyal ve Kültürel Eğitimler ve Faaliyetler Grup Başkanlığı.
  • Tzenov, P.I. ve Lea, H.Z. (2006). “Silk Handcrafts Cottage Industries and Small Enterprises in Africa, Europe, Central Asia and the Near East”, International Workshop on Silk Handcrafts Cottage Industries and Silk Enterprises Development in Africa, Europe, Central Asia and the Near East & Second Executve Meeting BACSA, Bursa, Turkey, 6-10 March, s. 59,60.
  • http://www.otb.org.tr/dosyalar/sektorelraporlar/ipekbocegi.pdf (15.02.2018).Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Kooperatifçilik Genel Müdürlüğü (2017). 2016 yılı İpekböceği Raporu. Pdf (15.02.2018).
  • https://www.google.com.tr/search?q=pattaya+haritas%C4%B1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjT_IWC0dLZAhVRKVAKHWDmBEQQsAQIOg&biw=1366&bih=672 15.02.2018
  • https://pattayarehberi.com/pattaya-nerede.html 21.02.2018
  • http://www.dtunnel.gen.tr/px/index.php?q=2dnr1cSxoJTn45Puzrzg4crX2sal1MPeoNzc3M6mtbLr5cbs0g) 21.02.2018
  • http://www.kozabirlik.com.tr/component/k2/item/137-tirtildan-kelebege.html 28.02.2018
  • http://th.placedigger.com/--textile-museum-by-naowarat-kakhay1531401591.html 27.02. 2018
Year 2018, Issue: 41, 113 - 122, 24.10.2018
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.426001

Abstract

References

  • Atav, R. ve Namırtı, O. (2011). “İpek Liflerinin Dünü ve Bugünü”. Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 3(1), 112-119.
  • Aytaç, Ç. (1989). El Dokumacılığı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Aytaç, A. (2010). “Kırgızistan’da Çarpana ve Kolon Dokumacılığından Örnekler”. Milli Folklor, 87, Yıl 22, 191-195.
  • İleri, B. (2017). Hatay İl’inde İpekböceği Yetiştiriciliği, İpek Dokumacılığı ve Sürdürülebilirlik Önerileri, (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Jing, H. (2009). “Çin’in Geleneksel Shaanxi ve Xi’an El Sanatları”. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İSMEK) El Sanatları Dergisi, 8, 96-101.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü (2012). İllere Göre Geleneksel El Sanatlarımız. Sosyal ve Kültürel Eğitimler ve Faaliyetler Grup Başkanlığı.
  • Tzenov, P.I. ve Lea, H.Z. (2006). “Silk Handcrafts Cottage Industries and Small Enterprises in Africa, Europe, Central Asia and the Near East”, International Workshop on Silk Handcrafts Cottage Industries and Silk Enterprises Development in Africa, Europe, Central Asia and the Near East & Second Executve Meeting BACSA, Bursa, Turkey, 6-10 March, s. 59,60.
  • http://www.otb.org.tr/dosyalar/sektorelraporlar/ipekbocegi.pdf (15.02.2018).Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Kooperatifçilik Genel Müdürlüğü (2017). 2016 yılı İpekböceği Raporu. Pdf (15.02.2018).
  • https://www.google.com.tr/search?q=pattaya+haritas%C4%B1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjT_IWC0dLZAhVRKVAKHWDmBEQQsAQIOg&biw=1366&bih=672 15.02.2018
  • https://pattayarehberi.com/pattaya-nerede.html 21.02.2018
  • http://www.dtunnel.gen.tr/px/index.php?q=2dnr1cSxoJTn45Puzrzg4crX2sal1MPeoNzc3M6mtbLr5cbs0g) 21.02.2018
  • http://www.kozabirlik.com.tr/component/k2/item/137-tirtildan-kelebege.html 28.02.2018
  • http://th.placedigger.com/--textile-museum-by-naowarat-kakhay1531401591.html 27.02. 2018
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gözde Uzgidim

Publication Date October 24, 2018
Submission Date May 22, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 41

Cite

APA Uzgidim, G. (2018). NAOWARAT KAKHAY TEKSTİL MÜZESİ DOKUMALARINDAN ÖRNEKLER. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(41), 113-122. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.426001

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.