Research Article
BibTex RIS Cite

Açıköğretim’in toplumda dijital dönüşüm işlevi

Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 53 - 62, 31.01.2020

Abstract

Toplumda dijital dönüşüm Türkiye’nin mevcut öncelikli ulusal hedefleri arasında yer almaktadır. Bu ulusal hedefe ulaşmak için eğitimin toplumsal işlevinin etkin çalışması büyük önem taşımaktadır. Dünyanın en büyük üniversiteleri arasında yer alan Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminin Türkiye’de toplumun dijital dönüşümüne katkısı hem hitap ettiği hedef kitlenin büyüklüğü hem de dijital teknoloji merkezli eğitim anlayışı açısından önemli bir noktadadır. Bu araştırmada Açıköğretim’in toplumun dijital dönüşümüne katkısının ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaçla 1028 Açıköğretim öğrencisinden veri toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin %81’i Açıköğretim Sistemi ile birlikte kendi kendine öğrenme fırsatı yakaladıklarını ve %74’ü Açıköğretim sayesinde teknoloji kullanım becerilerini arttırdıklarını ve bunun toplumda dijital dönüşüme katkı sağladığını vurgulamışlardır.

References

  • 11. Kalkınma Planı, (2019). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023). Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı. Erişim adresi:
Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 53 - 62, 31.01.2020

Abstract

References

  • 11. Kalkınma Planı, (2019). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023). Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı. Erişim adresi:
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Fırat

Yücel Güney

Publication Date January 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Fırat, M., & Güney, Y. (2020). Açıköğretim’in toplumda dijital dönüşüm işlevi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 53-62.