Halka arz edilen şirketlerin en büyük hedefi daha yüksek piyasa değerine ulaşabilmektir. Bu gerçek, finansal piyasalardaki aktörler ile ilişkilerin yatırımcı ilişkileri yönetimi uygulamaları ile yönlendirilmesi ihtiyacını ortaya koymaktadır. Dolayısıyla web siteleri önemli bir iletişim aracı olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada Borsa İstanbul’da işlem gören Sigorta Sektörü şirketleri analiz edilmiştir. Analizde web tabanlı yatırımcı ilişkileri yönetiminde kullanılan araçlardan yararlanılmış ve bu araçlar Türkiye Yatırımcı İlişkileri Derneği’nin (TÜYİD) hazırladığı Skor Kart’a göre analiz edilmiştir. Analize konu olarak Sigorta Sektöründe faaliyet gösteren şirketler seçilmiştir. Bunun nedeni, sektörün yurt içi ve yurt dışı yatırımcı açısından artan önemidir. Elde edilen puanlara göre Sigorta Sektöründe web tabanlı yatırımcı ilişkileri uygulamalarında en başarılı şirketin Avivasa Emeklilik ve Hayat A.Ş (AVISA) olduğu ve diğerlerinin onu takip ettiği görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Submission Date | October 12, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 2 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.