Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaöğretim Öğrencilerinin Kullandıkları Öğrenme Stratejileri ve Matematik Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişki

Year 2023, Volume: 14 Issue: 2, 1553 - 1573, 28.12.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1388517

Abstract

Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ile matematik dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelendiği bu çalışmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılında İzmir ili Çiğli ve Menemen ilçelerinde öğrenim görmekte olan 516 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı çalışmada veriler ölçek yardımıyla toplanmış ve SPSS 25 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin strateji kullanımının beş alt boyut için de iyi düzeyde olduğu, kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha fazla öğrenme stratejisi kullandığı görülmüştür. Strateji kullanımı okul türüne göre incelendiğinde Anadolu lisesi öğrencilerinin Anadolu imam hatip lisesi ve mesleki ve teknik Anadolu lisesi öğrencilerine kıyasla, Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerinin mesleki ve teknik Anadolu lisesi öğrencilerine kıyasla daha fazla strateji kullandığı görülmüştür. Öğrencilerin matematik dersi akademik başarıları incelendiğinde kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha başarılı oldukları görülmüştür. Bunun yanı sıra Anadolu lisesi ve Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerinin mesleki ve teknik Anadolu lisesi öğrencilerinden daha başarılı olduğu görülmüştür. Öğrencilerin kullandığı öğrenme stratejileri ile matematik dersi akademik başarıları arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.

References

  • Açıkgöz, K. (2005). Etkili öğrenme ve öğretme. Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Alliprandini, P. M. Z. (2018). The use of learning strategies in distance learning: comparing between public ınstitutions. International Journal of Information and Communication Technology Education (IJICTE), 14(3), 81-90.
  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
  • Arslan, Ç. , Güler, H. K. & Gürbüz, M. Ç. (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (42), 123-142 .
  • Baltaoğlu, M. (2015). Yetişkin eğitiminde öğrenme stratejileri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (4), 386-394.
  • Baykan, Z., Naçar, M. & Mazıcıoğlu, M. (2007). Öğrenme stratejilerinin öğrenci başarısına etkisi. Erciyes Tıp Dergisi, 29(3), 220-227.
  • Bekleyen, N. (2005). Öğretmen adaylari tarafindan kullanılan dil öğrenme stratejileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 113-122.
  • Bessant, K. C. (1995). Factors associated with types of mathematics anxiety in college students. Journal for research in mathematics education, 26(4), 327-345.
  • Bozkurt, E. & Bircan, M. A. (2015). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonları ile matematik dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 201-220.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
Year 2023, Volume: 14 Issue: 2, 1553 - 1573, 28.12.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1388517

Abstract

References

  • Açıkgöz, K. (2005). Etkili öğrenme ve öğretme. Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Alliprandini, P. M. Z. (2018). The use of learning strategies in distance learning: comparing between public ınstitutions. International Journal of Information and Communication Technology Education (IJICTE), 14(3), 81-90.
  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
  • Arslan, Ç. , Güler, H. K. & Gürbüz, M. Ç. (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (42), 123-142 .
  • Baltaoğlu, M. (2015). Yetişkin eğitiminde öğrenme stratejileri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (4), 386-394.
  • Baykan, Z., Naçar, M. & Mazıcıoğlu, M. (2007). Öğrenme stratejilerinin öğrenci başarısına etkisi. Erciyes Tıp Dergisi, 29(3), 220-227.
  • Bekleyen, N. (2005). Öğretmen adaylari tarafindan kullanılan dil öğrenme stratejileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 113-122.
  • Bessant, K. C. (1995). Factors associated with types of mathematics anxiety in college students. Journal for research in mathematics education, 26(4), 327-345.
  • Bozkurt, E. & Bircan, M. A. (2015). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonları ile matematik dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 201-220.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management)
Journal Section Articles
Authors

Dilek Teker 0000-0003-3882-1042

Ahmet Ellez 0000-0002-8317-8554

Early Pub Date December 26, 2023
Publication Date December 28, 2023
Submission Date November 9, 2023
Acceptance Date December 25, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Teker, D., & Ellez, A. (2023). Ortaöğretim Öğrencilerinin Kullandıkları Öğrenme Stratejileri ve Matematik Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(2), 1553-1573. https://doi.org/10.51460/baebd.1388517