Bu araştırmanın amacı, geometri
konularının öğretiminde Dinamik Geometri Yazılımları (DGY) kullanmanın
ilköğretim matematik öğretmen adaylarının görsel matematik okuryazarlık
algılarına etkisini incelemektir. Çalışmada deneysel araştırma yöntemlerinden tek
gruplu öntest-sontest yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu Doğu Anadolu bölgesinde orta büyüklükte bir üniversitenin eğitim
fakültesinde alan seçmeli geometri öğretimi dersini alan 36 matematik öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak İlhan (2015) tarafından
geliştirilmiş Görsel Matematik Okuryazarlık Algısı Ölçeği (GMOYAÖ)
kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarına 14 hafta boyunca DGY’ lerden
Cabri II Plus ve Geogebra yazılımları kullanılarak eğitim verilmiştir. Eğitim
sürecinin başında ve sonunda GMOYAÖ öntest-sontest olarak uygulanmış, öntest ve
sontest ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olup olmadığına bağımlı
gruplarda “t testi” kullanılarak bakılmıştır. Araştırmanın sonucu öğretmen
adaylarının GMOYAÖ öntest-sontest puanları arasında son test lehine anlamlı
farklılık olduğunu göstermiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular ve sonuçlara
göre benzer alanlarda çalışmak isteyen araştırmacılara bazı önerilerde
bulunulmuştur.
Görsel Matematik Okuryazarlığı İlköğretim Matematik Öğretmen Adayları Dinamik Geometri Yazılımları
The aim of
this study, investigation of the effects of the use of Dynamic Geometry
Software (DGS) on the teaching of geometry subjects to visual mathematics
literacy perception levels of elementary mathematics teacher candidates. Study
of empirical research method was used from pretest-lasttest group semi
experimental pattern. The research study group East Anatolia Faculty of a
University Education Field medium-sized in Elective Teaching lesson field 36 math
teacher candidate Geometry. As data collection tool (2015) by İlhan improved
Visual Perception of Math Literacy Scale (VPMLS). Study found that teacher
candidates from 14 weeks DGS in Cabri II Plus and trained using Geogebra
software. The educational process at the beginning and end of the VPMLS pretest-lasttest,
implemented as a pretest and dependent on whether they make sense of the
difference between the average of the group using the "t-test" is
deprecated. The result of the investigation, prospective teachers VPMLS
pretest-lasttest scores showed significant differences in favor of the final
test between. From research findings and results in similar fields made some
suggestions to the researchers who want to work.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 18, 2017 |
Submission Date | June 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 11 Issue: 2 |