Bu çalışma ortaokul matematik öğretmenlerinin olasılık konusundaki alan bilgilerini incelemek ve olasılık konularına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışmaya Türkiye’nin kuzey doğusunda yer alan bir ilde görev yapan altı ortaokul matematik öğretmeni katılmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenler ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Çalışmada ölçüt olarak öğretmenlerin yüksek lisans yapma durumları ve mesleki kıdemleri temel alınmıştır. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda öğretmenlere olasılık bilgilerinin yeterliğine yönelik bilişsel ve duyuşsal alan soruları sorulmuştur. Çalışmada toplanan verileri içerik analizi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin olasılık konusunda alan bilgilerini yeterli gördükleri ancak pedagojik alan bilgilerini yeterli bulmadıkları belirlenmiştir. Çalışmada ulaşılan bir diğer sonuç ise bazı öğretmenlerin ayrık olay ve bağımsız olayı kavramsal olarak bilmedikleridir. Bu nedenle öğretmenler ayrık olay ve bağımsız olay kavramlarını ayırt etmede güçlük yaşamaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education