Research Article
BibTex RIS Cite

KAMPANYA UYGULAMASI ETKİ ANALİZİ: TRAFİK KAMPANYASI ÖRNEĞİ

Year 2024, Volume: 12 Issue: 1, 362 - 394, 01.04.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1416849

Abstract

Trafik kazalarının gerçekleşmesinde en önemli faktörlerinden biri insan faktörüdür. Bireylerin trafik kuralları ile ilgili bilgi sahibi olması, kurallara uyum göstermeleri, bu hususta sorumluluk duygusuna sahip olmaları, toplumda trafik güvenliğine ilişkin toplumsal bilinç düzeyinin yükselmesi ve farkındalığın yaygınlaşması insan faktörlü kazaların sayısının minimize edilebilmesi için önemlidir. Kampanyalar bu çerçevede ilgili kamu kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, özel kuruluşlar ve paydaş kurumlar tarafından bir araç olarak kullanılmaktadır. Kampanyanın toplumda bireyler tarafından anlaşılabilmesi, verilmek istenen mesajların istenilen boyutta hedef kitleye ulaşması, konuya ilişkin ilgi uyandırma, farkındalık oluşturma seviyesi ve bireylerin bilgi, davranış ve tutumlarındaki değişimi sağlama gücü kampanyanın başarısını ortaya koymaktadır. Belirli hedeflerle gerçekleştirilen kampanyaların etki boyutunu belirlemek için etki analizi bir yöntem olarak kullanılmaktadır. Bu çalışma Polis Akademisi Başkanlığı tarafından desteklenen 01/2022-A(01) numaralı BAP projesinden üretilmiştir. 19 Nisan 2023 tarihli 2023/03 nolu Polis Akademisi Başkanlığı Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Kararı ile bilimsel araştırma ve yayın etiği açısından uygun görülmüştür. 2021 yılında uygulanan Yayalar Kırmızı Çizgimiz kampanyasının yol kullanıcıları ile yapılan anketler ile gerçekleştirilen etki analizi sonuçları değerlendirilmektedir. Etki analizi değerlendirme sonuçlarının, trafik güvenliğine ilişkin planlanacak yeni kampanyalara katkısı olacağı düşünülmektedir.

Ethical Statement

19 Nisan 2023 tarihli 2023/03 nolu Polis Akademisi Başkanlığı Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Kararı ile bilimsel araştırma ve yayın etiği açısından uygun görülmüştür.

Supporting Institution

Polis Akademisi Başkanlığı

Project Number

01/2022-A(01)

Thanks

Projeyi destekleyen Polis Akademisi Başkanlığı'na destekleri için teşekkür ederim.

References

  • Andreasen, Alan (1995). Marketing Social Change: Changing Behavior to Promote Healt, Social Development and the Environment. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Aziz, Aysel (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Coffman, Julia (2002). Public Communication Campaign Evaluation: An Environmental Scan of Challenges, Criticisms, Practice, and Opportunities. Cambridge: Communication Consortium Media Center.
Year 2024, Volume: 12 Issue: 1, 362 - 394, 01.04.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1416849

Abstract

Project Number

01/2022-A(01)

References

  • Andreasen, Alan (1995). Marketing Social Change: Changing Behavior to Promote Healt, Social Development and the Environment. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Aziz, Aysel (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Coffman, Julia (2002). Public Communication Campaign Evaluation: An Environmental Scan of Challenges, Criticisms, Practice, and Opportunities. Cambridge: Communication Consortium Media Center.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies
Journal Section Articles
Authors

Tuğba Aydoğan 0000-0001-8015-4875

Project Number 01/2022-A(01)
Publication Date April 1, 2024
Submission Date January 9, 2024
Acceptance Date February 28, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Aydoğan, T. (2024). KAMPANYA UYGULAMASI ETKİ ANALİZİ: TRAFİK KAMPANYASI ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(1), 362-394. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1416849
AMA Aydoğan T. KAMPANYA UYGULAMASI ETKİ ANALİZİ: TRAFİK KAMPANYASI ÖRNEĞİ. e-gifder. April 2024;12(1):362-394. doi:10.19145/e-gifder.1416849
Chicago Aydoğan, Tuğba. “KAMPANYA UYGULAMASI ETKİ ANALİZİ: TRAFİK KAMPANYASI ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12, no. 1 (April 2024): 362-94. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1416849.
EndNote Aydoğan T (April 1, 2024) KAMPANYA UYGULAMASI ETKİ ANALİZİ: TRAFİK KAMPANYASI ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12 1 362–394.
IEEE T. Aydoğan, “KAMPANYA UYGULAMASI ETKİ ANALİZİ: TRAFİK KAMPANYASI ÖRNEĞİ”, e-gifder, vol. 12, no. 1, pp. 362–394, 2024, doi: 10.19145/e-gifder.1416849.
ISNAD Aydoğan, Tuğba. “KAMPANYA UYGULAMASI ETKİ ANALİZİ: TRAFİK KAMPANYASI ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12/1 (April 2024), 362-394. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1416849.
JAMA Aydoğan T. KAMPANYA UYGULAMASI ETKİ ANALİZİ: TRAFİK KAMPANYASI ÖRNEĞİ. e-gifder. 2024;12:362–394.
MLA Aydoğan, Tuğba. “KAMPANYA UYGULAMASI ETKİ ANALİZİ: TRAFİK KAMPANYASI ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 12, no. 1, 2024, pp. 362-94, doi:10.19145/e-gifder.1416849.
Vancouver Aydoğan T. KAMPANYA UYGULAMASI ETKİ ANALİZİ: TRAFİK KAMPANYASI ÖRNEĞİ. e-gifder. 2024;12(1):362-94.