Günümüz taşımacılık sektöründe en önemli
faaliyetlerinden biri olan kargoculuk hizmetleri, tüketicinin davranışlarını,
müşterilerin memnuniyetini ve hizmet kalitesi açısından etkilemektedir. Son
dönemlerde artan ticaret hacmi ve lojistik faaliyetlerinin öne çıktığı
taşımacılık sektörünün genel yapısı ve kargo taşımacılığının genel durumu,
sektörün önemi, ekonomiye katkısı incelenerek tüketicilerin
beklentilerini karşılayabilecek kargo hizmetlerinin ne kadar
geliştirilebileceği ve iyileştirile bilirliği
değerlendirilmiştir. Araştırmada Isparta ilinde, Süleyman Demirel
Üniversitesi’nin farklı bölümlerinde eğitim alan 469 öğrenci ile bir anket
çalışması yapılmıştır. İstatistiksel yöntemler uygulanarak yapılan analizler
sonucunda elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda tüketici
davranışları üzerinde lojistik değer, güvenilirlik ve ekonomik gider faktörleri
arasında anlamlı ilişki olduğu, yaş ve gelir unsurunun da anlamlılığı
etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır.
Cargo services, as one of the most
important transportation activities of nowadays, affect consumer behaviors,
customer satisfaction and service quality. Increasing trade volume and general
structure of logistic sector which takes the foreground of transportation
activity, importance of the sector, its contribution to the economy is
researched and its effects on consumer behavior has been tried to be evaluated.
Research
has been made in Isparta province with the contribution of 469 students of
different departments of Süleyman Demirel University with a survey by means of
a questionnaire form. Results have been interpreted after a statistical
analysis. It has been determined that there is a significant relationship among
logistic value, reliability and economic cost on consumer behavior, and age and
income levels affect the significance.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 28, 2019 |
Acceptance Date | November 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |