BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE BİR POPÜLER KÜLTÜR ARACI OLARAK TELEVİZYON

Year 2016, Volume: 4 Issue: 3, - , 29.01.2016
https://doi.org/10.17680/akademia.32859

Abstract

Kitle iletişim araçlarının yaygınlaşmasıyla birlikte kültürel dönüşümün hız kazanması, kitle iletişim araçları ve popüler kültür arasında karşılıklı beslenmeye dayanan bir ilişkiye zemin hazırlamıştır. Kitle iletişim araçları ve popüler kültür arasındaki ilişkinin arkasında popüler kültür ürünlerinden ekonomik kâr elde etmek isteyen büyük sermaye grupları bulunmaktadır. Temelde ekonomik sebeplere dayanan ilişkiler ağı, toplumsal etkileri açısından kültürel bir boyut kazanmaktadır. Kültürel boyutu, büyük ölçüde en popüler bir iletişim aracı olan televizyon içerikleri ile ilintilidir. Popüler kültürün lokomotifi televizyon, ürettiği ve sunduğu içerikleriyle, popüler kültürün oluşumunda ve sürdürülmesinde önemli bir etkendir. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de televizyon, magazin programları, diziler, reklamlar gibi sunduğu içeriklerle popüler kültürü sürdüren, destekleyen, yenileyen özellikleriyle toplumsal yaşamı dönüştürücü bir nitelik taşımaktadır.

Year 2016, Volume: 4 Issue: 3, - , 29.01.2016
https://doi.org/10.17680/akademia.32859

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Türkçe Araştırma Makaleleri
Authors

Yaşar Zorlu

Publication Date January 29, 2016
Submission Date January 25, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Zorlu, Y. (2016). TÜRKİYE’DE BİR POPÜLER KÜLTÜR ARACI OLARAK TELEVİZYON. Erciyes İletişim Dergisi, 4(3). https://doi.org/10.17680/akademia.32859