Research Article
BibTex RIS Cite

21. Yüzyılda Türkiye'nin Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Gücü: Yapısı, Araçları ve Mesajları

Year 2023, Volume: 10 Issue: 2, 845 - 870, 30.07.2023
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1273435

Abstract

Türkiye’nin son yıllarda dış politika, enerji, savunma sanayii ve turizm konularında attığı adımlar, başta Türk Cumhuriyetleri, Balkanlar, Kafkasya ve Orta Doğu ülkeleri ile ilişkilerini geliştirmesi ve Batı ülkeleriyle diyaloğunu artırması, uluslararası düzeyde daha etkin duruma gelmesini sağlamıştır. Türkiye, yumuşak güç unsurları çerçevesinde dünyaya kendini daha iyi anlatma gayreti içerisine girmiştir. Bu minvalde Türkiye, pragmatik bir perspektifle politikalarını, kültürel niteliklerini ve yumuşak güç unsurlarını özellikle tarihsel bağları olan coğrafyada yabancı kamuoylarına anlatmaya başlamıştır. Türkiye, hakkında dünya kamuoyunda oluşturulmuş yanlış, ön yargılı bilgilerin, izlenimlerin ve algıların en fazla olduğu ülkelerden biri olarak imajını restore etmek, tanıtımını yapmak ve ilişki inşa etmek gibi amaçlara ulaşmak için kamu diplomasisi politikaları geliştirmektedir. Bu çalışmada kamu diplomasisi bağlamında Türkiye’nin yabancı kamuoylarıyla neden ve nasıl bağ kurduğu, bu süreçte hangi iletişim araçlarını nasıl kullandığı incelenmektedir. Ayrıca, Türkiye’nin uluslararası topluma, komşu ülkelere ve İslam dünyasına verdiği mesajlar tartışılmıştır. Metodolojik açıdan retrospektif arşiv tarama tekniğinden yararlanılmış ve kamu kurumlarının faaliyet raporları doküman analizine tabi tutulmuştur. Çalışma, Türkiye’nin kamu diplomasisi politikalarında kurumsal düzeyde yapılan operasyonel faaliyetleri ortaya koyması açısından önemlidir. Sonuç olarak Türkiye, kamu diplomasisini dış politikanın tamamlayıcı unsuru olarak görmekte ve kültürel, tarihsel, dinsel ve dilsel bağların diriltilmesini hedeflemektedir. Türkiye, sürdürülebilir kamu diplomasisi politikaları uygulamaya, stratejik iletişim çerçevesinde yumuşak gücünü devreye sokmaya ve bütüncül bir kamu diplomasisi vizyonu geliştirmeye başlamıştır.

References

  • AA. (2022a). Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun: Kamu diplomasisi alanında büyük bir atılım içindeyiz. https://www.aa.com.tr/tr/gundem/cumhurbaskanligi-iletisim-baskani-altun-kamu-diplomasisi-alaninda-da-buyuk-bir-atilim-icindeyiz/2750952
  • AA. (2022b). Türkiye’nin global haber ajansı. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.aa.com.tr/uploads/userFilesShared/AA-GLOBAL-FOY-TR.pdf
  • AA. (2023). Kuruluşundan bugüne Anadolu Ajansı. http://www.aa.com.tr/tr/kurumsal/61996--tarihce
  • Akçadağ, E. (2014). Dünya’da ve Türkiye’de kamu diplomasisi. http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/emineakcadag.pdf
  • Akşam. (2012). BM Medeniyetler İttifakı iştirakçiler forumu başlıyor. aksam.com.tr. https://www.aksam.com.tr/siyaset/bm-medeniyetler-ittifaki-istirakciler-forumu-basliyor--118738h/haber-118738
  • Anholt, S. (2011). Yerlerin Markalaşması: Kimlik, İmaj ve İtibar. İstanbul Ticaret Odası.
  • Aras, B., & Fidan, H. (2009). Turkey an Eurasia: Frontiers of a New Geographic Imagination. New Perspectives on Turkey, 40, 195-217. https://doi.org/10.1017/S0896634600005276
  • Aslı Sancar, G. (2014). Kamu Diplomasisinde İlişki İnşa Etme Söylemi. http://kamudiplomasisi.org/demo/images/stories/aslisancar.pdf
  • Bayraktar, S. (2010). TRT Arapça Araplara Türk propagandası mı? Haber7. https://www.haber7.com/medya/haber/503767-trt-arapca-araplara-turk-propagandasi-mi
  • Bisav. (2013). Türk dış politikasında kamu diplomasisi. http://www.bisav.org.tr/yayinlar.aspx?module=makale&menuID=3_3&yayintipid=3&yayinid=189&makaleid=1179
  • Bozkır, V. (2013). Kamu Diplomasisinin Alanları ve Çerçevesi. İçinde A. Yalçınkaya & Y. Özgen (Ed.), Kamu Diplomasisi (ss. 31-50). Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
  • Chitty, N. (2020). Soft Power, Civic Virtue and World Politics. İçinde N. Chitty, L. Ji, G. D. Rawnsley, & C. Hayden (Ed.), The Routledge Handbook of Soft Power (ss. 9-36). Taylor and Francis Group. https://doi.org/10.4324/9781315671185
  • Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı. (2023). Türkiye’nin dost eli insani diplomasi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları. https://www.iletisim.gov.tr/images/uploads/dosyalar/TurkiyeninDostEliInsaniDiplomasi.pdf
  • Çavuş, T. (2012). Dış Politikada Yumuşak Güç Kavramı ve Türkiye’nin Yumuşak Güç Kullanımı. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), Article 2.
  • Davutoğlu, A. (2014). Stratejik Derinlik . Küre Yayınları.
  • Demir, V. (2011). Public Diplomacy and The Contrıbutions Turkey Has Made In The Relationship Among Its’ Neighboring Countries. http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/Vedat%20Demir-PUBLIC%20DIPLOMACY%20and%20THE%20CONTRIBUTIONS.pdf
  • Demir, V. (2012). Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç. Beta Yayınları.
  • Doğan, E. (2010). Kamu Diplomasisi ve Türkiye. 1-5.
  • Durgut, Y. (2013). Ekrandan kültür köprüleri kuruyor. http://www.cihandergi.com/cihandergi/newsDetail_getNewsById.action?newsId=29942
  • Ensonhaber. (2022). Fahrettin Altun uluslararası stratejik iletişim zirvesinde konuştu. Ensonhaber. https://www.ensonhaber.com/gundem/fahrettin-altun-turkiye-kuresel-baris-ve-istikrar-icin-merkez-ulke-konumunda
  • GoTürkiye. (2022). Anasayfa. https://goturkiye.com/
  • Göksu, O., & Ökmen, Y. E. (2019). Kültürel Diplomasisi Bağlamında Türk Dizilerinin İhracatı ve Kültür Aktarımına Katkısı: ‘Diriliş Ertuğrul’ Örneği. İçinde O. Göksu (Ed.), Kamu Diplomasisinde Yeni Yönelimler (ss. 249-292). Literatürk Academia.
  • Hometurkey. (2014). Hedef 100. Yılımızda ilk 5’e girmek. http://hometurkey.com/kampanya/hedef-yuzuncu-yilimizda-ilk-bese-girmek/
  • Hürriyet. (2015). Türk dizileri ihracatta ikinci oldu. https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/turk-dizileri-ihracatta-ikinci-oldu-29037460
  • Kalın, İ. (2010). Kamu diplomasisi için mola! Sabah. https://www.sabah.com.tr/yazarlar/ibrahim__kalin/2010/03/27/kamu_diplomasisi_icin_mola
  • Kaya, B. (2022, Nisan 21). Suriyelilerin Türkiye’ye faturası 50 değil 250 milyar. Sözcü. https://www.sozcu.com.tr/2022/gundem/suriyelilerin-turkiyeye-faturasi-50-degil-250-milyar-7087192/
  • KDK. (2013). Türkiye’nin 2013 yılı toplam kalkınma yardımları 4,3 milyar doları aştı. http://kdk.gov.tr/haber/turkiyenin-2013-yili-toplam-kalkinma-yardimlari-43-milyar-dolari-asti/500
  • KDK. (2015). Vizyon & misyon. Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü. http://kdk.gov.tr/faaliyetler/vizyon-misyon/8
  • Kurt, G. (2013). Modernlik ve Gelenekçilik İkileminde Türkiye’de Kamu Diplomasisi ve Ülke Kimliği. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 3(2), 48-56. https://doi.org/10.7456/10302100/006
  • Lepeska, D. (2014). Uluslararası yardımlar Türkiye’nin bozulan imajını düzeltebilir. Al Jazeera Turk. https://www.aljazeera.com.tr/gorus/uluslararasi-yardimlar-turkiyenin-bozulan-imajini-duzeltebilir
  • Mengü, S., & Yıldırım, G. (2012). Halkla İlişkilerin Kamu Diplomasisinde Etkin Kullanımı. İçinde A. Özkan & T. E. Öztürk (Ed.), Kamu Diplomasisi. Tasam Yayınları.
  • Milliyet. (2015). TRT Genel Müdürü Göka: TRT World Dünyanın Tamamına Ulaşacak. Milliyet. https://www.milliyet.com.tr/yerel-haberler/istanbul/trt-genel-muduru-goka-trt-world-dunyanin-tamamina-ulasacak-10760525
  • Mülteciler Derneği. (2023). Türkiye’deki Suriyeli mülteci sayısı. https://multeciler.org.tr/turkiyedeki-suriyeli-sayisi/
  • Nye, J. S. (2005). Yumuşak Güç. Elips Kitap.
  • Özkan, A. (2014). Role of Public Diplomacy in Establishing Nation Branding and Public Diplomacy Possibilities of Turkey. European Journal of Research on Education, 1-5.
  • Özkan, A. (2015). 21. Yüzyılın Stratejik Vizyonu Kamu Diplomasisi ve Türkiye’nin Kamu Diplomasisi İmkanları (Stratejik Rapor Sy 70; s. 29). TASAM.
  • Öztürk, H. (2014). İnsani yardım ve Türkiye’nin yükselen profili. Al Jazeera Turk. https://www.aljazeera.com.tr/gorus/insani-yardim-ve-turkiyenin-yukselen-profili
  • Rasmussen, R. K., & Merkelsen, H. (2012). The New PR of States: How Nation Branding Practices Affect the Security of Public Diplomacy. Public Relations Review, 5(38), 810-818. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2012.06.007
  • Sabah. (2009). K. Irak’ta TRT-6 reytingi yüzde 60. Sabah. https://www.sabah.com.tr/gundem/2009/10/06/k_irakta_trt6_reytingi_yuzde_60
  • Servaes, J. (2012). Soft Power and Public Diplomacy: The New Frontier for public Relations and International Communication Between the US and China. Public Relations Review, 38(5), 643-651. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2012.07.002
  • Simons, G. (2014). Russian Public Diplomacy in the 21st Century: Structure, Means and Message. Public Relations Review, 40. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2014.03.002
  • Snow, N. (2009). Rethinking Public Diplomacy. Içinde N. Snow & P. Taylor (Ed.), Routledge Handbook of Public Diplomacy (ss. 3-11). Routledge.
  • Storie, L. K., Madden, S. L., & Liu, B. F. (2014). The Death of Bin Laden: How Russian and U.S. Media Frame Counterterrosim. Public Relations Review, 40(3), 429-439. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2014.01.009
  • Takvim. (2022). Dizi Türkiye’de çekilir 5 kıtada izlenir. takvim.com.tr. https://www.takvim.com.tr/saklambac/2022/10/28/dizi-turkiyede-cekilir-5-kitada-izlenir-155-ulkeye-ihrac-edilen-turk-dizilerinden-dudak-ucuklatan-gelir
  • TİKA. (2023). Kurumsal. https://www.tika.gov.tr/tr/sayfa/hakkimizda-14649
  • TRT. (2022). Tarihçe. http://www.trt.net.tr/Kurumsal/Tarihce.aspx
  • TRT Türk. (2022). Kurumsal. http://www.trtturk.com/sayfa/hakkimizda-1.html
  • Türkiye Maarif Vakfı. (2022). Kuruluş amacı. https://turkiyemaarif.org/page/524-Turkiye-Maarif-Vakfi-12
  • Türkoğlu, E. (2014). Türk Kızılayı 3 kıtada gönüllerde. http://www.bugun.com.tr/son-dakika/turk-kizilayi-3-kitada-gonullerde-haberi/1408954
  • UN. (2005). Secretary-general announces composition of high-level group for alliance of civilizations. https://press.un.org/en/2005/sgsm10073.doc.htm
  • Varoğlu, A. (2013). Kamu Diplomasisinde Kavramsal ve Kuramsal Süreç. İçinde A. Yalçınkaya & Y. Özgen (Ed.), Kamu Diplomasisi (ss. 1-29). Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
  • Wang, J. (2006). Managing National Reputation and International Relations in the Global Era: Public Diplomacy Revisited. Public Relations Review, 32, 91-96. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2005.12.001
  • Winder, R. (2020). Soft Power The New Great Game. An Hachette UK Company.
  • Yağmurlu, A. (2007). Halkla İlişkiler Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi. İletişim: Araştırmaları Dergisi, 5(1), 9.
  • Yang, A., Klyueva, A., & Taylor, M. (2012). Beyond a Dyadic Approach to Public Diplomacy: Understanding Relationships in Multipolar World. Public Relations Review, 38, 652-664. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2012.07.005
  • YEE. (2022). Kurumsal. http://www.yee.org.tr/turkiye/tr/kurumsal/enstitu-baskanligi
  • Yılmaz, S. (2012). Akıllı Güç. Kum Saati Yayınları.
  • YTB. (2023). Türkiye bursları. https://ytb.gov.tr/daireler/uluslararasi-ogrenciler/turkiye-burslari

Public Diplomacy and Soft Power of Türkiye in the 21st Century: Structure, Means and Messages

Year 2023, Volume: 10 Issue: 2, 845 - 870, 30.07.2023
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1273435

Abstract

Türkiye's acceleration in foreign policy, energy, military industry, and tourism, as well as developing its relations with the Turkic Republics, Balkans, Caucasus, and Middle East, and its interaction with Western nations, have paved the way for its internationalization. Lately, Türkiye has been executing its vision of becoming an international actor in foreign policy. In this regard, Türkiye has begun to explain its policies, cultural aspects, and soft power features to international public opinion as a subject, particularly in geographic regions with which it has historical relations, with a pragmatic perspective. This research examines why and how Türkiye engages with international public opinion in the framework of public diplomacy, as well as the communication channels it employs and how they are utilized. Furthermore, Türkiye’s statements to the international community, its neighbors and the Islamic world are discussed. The significance of the study lies in its ability to reveal the operational actions conducted at the institutional level in Türkiye's public diplomacy policies. Hence, Türkiye views public diplomacy as a complementary component of its foreign policy and seeks to revive cultural, historical and religious ties. Türkiye has begun implementing sustainable public diplomacy plans, using its soft power within the context of strategic communication.

References

  • AA. (2022a). Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun: Kamu diplomasisi alanında büyük bir atılım içindeyiz. https://www.aa.com.tr/tr/gundem/cumhurbaskanligi-iletisim-baskani-altun-kamu-diplomasisi-alaninda-da-buyuk-bir-atilim-icindeyiz/2750952
  • AA. (2022b). Türkiye’nin global haber ajansı. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.aa.com.tr/uploads/userFilesShared/AA-GLOBAL-FOY-TR.pdf
  • AA. (2023). Kuruluşundan bugüne Anadolu Ajansı. http://www.aa.com.tr/tr/kurumsal/61996--tarihce
  • Akçadağ, E. (2014). Dünya’da ve Türkiye’de kamu diplomasisi. http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/emineakcadag.pdf
  • Akşam. (2012). BM Medeniyetler İttifakı iştirakçiler forumu başlıyor. aksam.com.tr. https://www.aksam.com.tr/siyaset/bm-medeniyetler-ittifaki-istirakciler-forumu-basliyor--118738h/haber-118738
  • Anholt, S. (2011). Yerlerin Markalaşması: Kimlik, İmaj ve İtibar. İstanbul Ticaret Odası.
  • Aras, B., & Fidan, H. (2009). Turkey an Eurasia: Frontiers of a New Geographic Imagination. New Perspectives on Turkey, 40, 195-217. https://doi.org/10.1017/S0896634600005276
  • Aslı Sancar, G. (2014). Kamu Diplomasisinde İlişki İnşa Etme Söylemi. http://kamudiplomasisi.org/demo/images/stories/aslisancar.pdf
  • Bayraktar, S. (2010). TRT Arapça Araplara Türk propagandası mı? Haber7. https://www.haber7.com/medya/haber/503767-trt-arapca-araplara-turk-propagandasi-mi
  • Bisav. (2013). Türk dış politikasında kamu diplomasisi. http://www.bisav.org.tr/yayinlar.aspx?module=makale&menuID=3_3&yayintipid=3&yayinid=189&makaleid=1179
  • Bozkır, V. (2013). Kamu Diplomasisinin Alanları ve Çerçevesi. İçinde A. Yalçınkaya & Y. Özgen (Ed.), Kamu Diplomasisi (ss. 31-50). Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
  • Chitty, N. (2020). Soft Power, Civic Virtue and World Politics. İçinde N. Chitty, L. Ji, G. D. Rawnsley, & C. Hayden (Ed.), The Routledge Handbook of Soft Power (ss. 9-36). Taylor and Francis Group. https://doi.org/10.4324/9781315671185
  • Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı. (2023). Türkiye’nin dost eli insani diplomasi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları. https://www.iletisim.gov.tr/images/uploads/dosyalar/TurkiyeninDostEliInsaniDiplomasi.pdf
  • Çavuş, T. (2012). Dış Politikada Yumuşak Güç Kavramı ve Türkiye’nin Yumuşak Güç Kullanımı. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), Article 2.
  • Davutoğlu, A. (2014). Stratejik Derinlik . Küre Yayınları.
  • Demir, V. (2011). Public Diplomacy and The Contrıbutions Turkey Has Made In The Relationship Among Its’ Neighboring Countries. http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/Vedat%20Demir-PUBLIC%20DIPLOMACY%20and%20THE%20CONTRIBUTIONS.pdf
  • Demir, V. (2012). Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç. Beta Yayınları.
  • Doğan, E. (2010). Kamu Diplomasisi ve Türkiye. 1-5.
  • Durgut, Y. (2013). Ekrandan kültür köprüleri kuruyor. http://www.cihandergi.com/cihandergi/newsDetail_getNewsById.action?newsId=29942
  • Ensonhaber. (2022). Fahrettin Altun uluslararası stratejik iletişim zirvesinde konuştu. Ensonhaber. https://www.ensonhaber.com/gundem/fahrettin-altun-turkiye-kuresel-baris-ve-istikrar-icin-merkez-ulke-konumunda
  • GoTürkiye. (2022). Anasayfa. https://goturkiye.com/
  • Göksu, O., & Ökmen, Y. E. (2019). Kültürel Diplomasisi Bağlamında Türk Dizilerinin İhracatı ve Kültür Aktarımına Katkısı: ‘Diriliş Ertuğrul’ Örneği. İçinde O. Göksu (Ed.), Kamu Diplomasisinde Yeni Yönelimler (ss. 249-292). Literatürk Academia.
  • Hometurkey. (2014). Hedef 100. Yılımızda ilk 5’e girmek. http://hometurkey.com/kampanya/hedef-yuzuncu-yilimizda-ilk-bese-girmek/
  • Hürriyet. (2015). Türk dizileri ihracatta ikinci oldu. https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/turk-dizileri-ihracatta-ikinci-oldu-29037460
  • Kalın, İ. (2010). Kamu diplomasisi için mola! Sabah. https://www.sabah.com.tr/yazarlar/ibrahim__kalin/2010/03/27/kamu_diplomasisi_icin_mola
  • Kaya, B. (2022, Nisan 21). Suriyelilerin Türkiye’ye faturası 50 değil 250 milyar. Sözcü. https://www.sozcu.com.tr/2022/gundem/suriyelilerin-turkiyeye-faturasi-50-degil-250-milyar-7087192/
  • KDK. (2013). Türkiye’nin 2013 yılı toplam kalkınma yardımları 4,3 milyar doları aştı. http://kdk.gov.tr/haber/turkiyenin-2013-yili-toplam-kalkinma-yardimlari-43-milyar-dolari-asti/500
  • KDK. (2015). Vizyon & misyon. Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü. http://kdk.gov.tr/faaliyetler/vizyon-misyon/8
  • Kurt, G. (2013). Modernlik ve Gelenekçilik İkileminde Türkiye’de Kamu Diplomasisi ve Ülke Kimliği. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 3(2), 48-56. https://doi.org/10.7456/10302100/006
  • Lepeska, D. (2014). Uluslararası yardımlar Türkiye’nin bozulan imajını düzeltebilir. Al Jazeera Turk. https://www.aljazeera.com.tr/gorus/uluslararasi-yardimlar-turkiyenin-bozulan-imajini-duzeltebilir
  • Mengü, S., & Yıldırım, G. (2012). Halkla İlişkilerin Kamu Diplomasisinde Etkin Kullanımı. İçinde A. Özkan & T. E. Öztürk (Ed.), Kamu Diplomasisi. Tasam Yayınları.
  • Milliyet. (2015). TRT Genel Müdürü Göka: TRT World Dünyanın Tamamına Ulaşacak. Milliyet. https://www.milliyet.com.tr/yerel-haberler/istanbul/trt-genel-muduru-goka-trt-world-dunyanin-tamamina-ulasacak-10760525
  • Mülteciler Derneği. (2023). Türkiye’deki Suriyeli mülteci sayısı. https://multeciler.org.tr/turkiyedeki-suriyeli-sayisi/
  • Nye, J. S. (2005). Yumuşak Güç. Elips Kitap.
  • Özkan, A. (2014). Role of Public Diplomacy in Establishing Nation Branding and Public Diplomacy Possibilities of Turkey. European Journal of Research on Education, 1-5.
  • Özkan, A. (2015). 21. Yüzyılın Stratejik Vizyonu Kamu Diplomasisi ve Türkiye’nin Kamu Diplomasisi İmkanları (Stratejik Rapor Sy 70; s. 29). TASAM.
  • Öztürk, H. (2014). İnsani yardım ve Türkiye’nin yükselen profili. Al Jazeera Turk. https://www.aljazeera.com.tr/gorus/insani-yardim-ve-turkiyenin-yukselen-profili
  • Rasmussen, R. K., & Merkelsen, H. (2012). The New PR of States: How Nation Branding Practices Affect the Security of Public Diplomacy. Public Relations Review, 5(38), 810-818. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2012.06.007
  • Sabah. (2009). K. Irak’ta TRT-6 reytingi yüzde 60. Sabah. https://www.sabah.com.tr/gundem/2009/10/06/k_irakta_trt6_reytingi_yuzde_60
  • Servaes, J. (2012). Soft Power and Public Diplomacy: The New Frontier for public Relations and International Communication Between the US and China. Public Relations Review, 38(5), 643-651. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2012.07.002
  • Simons, G. (2014). Russian Public Diplomacy in the 21st Century: Structure, Means and Message. Public Relations Review, 40. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2014.03.002
  • Snow, N. (2009). Rethinking Public Diplomacy. Içinde N. Snow & P. Taylor (Ed.), Routledge Handbook of Public Diplomacy (ss. 3-11). Routledge.
  • Storie, L. K., Madden, S. L., & Liu, B. F. (2014). The Death of Bin Laden: How Russian and U.S. Media Frame Counterterrosim. Public Relations Review, 40(3), 429-439. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2014.01.009
  • Takvim. (2022). Dizi Türkiye’de çekilir 5 kıtada izlenir. takvim.com.tr. https://www.takvim.com.tr/saklambac/2022/10/28/dizi-turkiyede-cekilir-5-kitada-izlenir-155-ulkeye-ihrac-edilen-turk-dizilerinden-dudak-ucuklatan-gelir
  • TİKA. (2023). Kurumsal. https://www.tika.gov.tr/tr/sayfa/hakkimizda-14649
  • TRT. (2022). Tarihçe. http://www.trt.net.tr/Kurumsal/Tarihce.aspx
  • TRT Türk. (2022). Kurumsal. http://www.trtturk.com/sayfa/hakkimizda-1.html
  • Türkiye Maarif Vakfı. (2022). Kuruluş amacı. https://turkiyemaarif.org/page/524-Turkiye-Maarif-Vakfi-12
  • Türkoğlu, E. (2014). Türk Kızılayı 3 kıtada gönüllerde. http://www.bugun.com.tr/son-dakika/turk-kizilayi-3-kitada-gonullerde-haberi/1408954
  • UN. (2005). Secretary-general announces composition of high-level group for alliance of civilizations. https://press.un.org/en/2005/sgsm10073.doc.htm
  • Varoğlu, A. (2013). Kamu Diplomasisinde Kavramsal ve Kuramsal Süreç. İçinde A. Yalçınkaya & Y. Özgen (Ed.), Kamu Diplomasisi (ss. 1-29). Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
  • Wang, J. (2006). Managing National Reputation and International Relations in the Global Era: Public Diplomacy Revisited. Public Relations Review, 32, 91-96. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2005.12.001
  • Winder, R. (2020). Soft Power The New Great Game. An Hachette UK Company.
  • Yağmurlu, A. (2007). Halkla İlişkiler Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi. İletişim: Araştırmaları Dergisi, 5(1), 9.
  • Yang, A., Klyueva, A., & Taylor, M. (2012). Beyond a Dyadic Approach to Public Diplomacy: Understanding Relationships in Multipolar World. Public Relations Review, 38, 652-664. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2012.07.005
  • YEE. (2022). Kurumsal. http://www.yee.org.tr/turkiye/tr/kurumsal/enstitu-baskanligi
  • Yılmaz, S. (2012). Akıllı Güç. Kum Saati Yayınları.
  • YTB. (2023). Türkiye bursları. https://ytb.gov.tr/daireler/uluslararasi-ogrenciler/turkiye-burslari
There are 58 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies, Public Relations
Journal Section Türkçe Araştırma Makaleleri
Authors

Oğuz Göksu 0000-0002-7923-8761

Publication Date July 30, 2023
Submission Date March 29, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Göksu, O. (2023). 21. Yüzyılda Türkiye’nin Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Gücü: Yapısı, Araçları ve Mesajları. Erciyes İletişim Dergisi, 10(2), 845-870. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1273435