Bu
çalışmada Türk üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile mental
iyi oluşları arasında olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik
mükemmeliyetçiliğin sırasal çoklu aracılığı incelenmiştir. İki farklı devlet
üniversitesinde öğrenim gören toplamda 320 [162 (%50.6) kadın ve 158
(%49.4) erkek, Yaş ort
= 20.37, ss = 2.05] öğrenci çalışmaya dahil olmuştur. Warwick-Edinburgh Mental
İyi Oluş Ölçeği, Bilişsel Esneklik Envanteri, Olumsuz Değerlendirilme Korkusu
Ölçeği Kısa Formu ve Akademik Mükemmeliyetçilik Ölçeği verilerin elde
edilmesinde kullanılmıştır. Çalışmada incelenen sırasal çoklu aracılık rol
PROCESS makrosuna (Model 6) dayalı bootstrapping tekniği ile ele alınmıştır.
Araştırmanın sonuçlara göre çalışmanın değişkenleri olan bilişsel esneklik,
mental iyi oluş, olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik
mükemmeliyetçiliğin birbirleriyle anlamlı ilişkiye sahip oldukları görülmüştür.
Bununla birlikte çalışmanın bulgularına göre olumsuz değerlendirilme korkusu
ile akademik mükemmeliyetçiliğin bilişsel esneklik ve mental iyi oluş
ilişkisinde sırasal ve kısmi aracı rolünü ortaya çıkartmıştır. Çalışmanın
bulgularından ortaya çıkan doğurgular tartışılarak ve gelecek çalışmalara
yönelik önerilere yer verilmiştir.
Mental iyi oluş Bilişsel esneklik Olumsuz değerlendirilme korkusu Akademik mükemmeliyetçilik
This study examined
the serial multiple mediator roles of the fear of negative evaluation and
academic perfectionism on the relation between cognitive flexibility and mental
well-being in a sample of Turkish university students. A total of 320 students [162
(50.6%) female and 158 (49.4%) male, M age = 20.37; SD
= 2.05] in two separate public universities were involved in this study. The Warwick-Edinburgh
Mental Well-Being Scale, the Cognitive Flexibility Inventory, the Brief Fear of
Negative Evaluation Scale, and the Academic Perfectionism Scale were used to
obtain the data. We investigated the serial multiple mediations roles by using
bootstrapping based PROCESS macro (Model 6). The results revealed
that significant relationships between the variables. Moreover, the findings indicated
that fear of negative evaluation and academic perfectionism subsequently and partially
mediated the relation between cognitive flexibility and mental well-being.
Implications for the research’s results are discussed and recommendations for
future direction are offered.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2020 |
Acceptance Date | April 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 22 Issue: 2 |