Bu araştırma ile
eğitimcilerin duygusal zekâ algılarını ortaya koymaya yönelik bir ölçek
geliştirmek amaçlanmaktadır. Genellikle öğrencileri ile duygusal paylaşımları
olan öğretmenlerin aynı zamanda öğrencilerle aralarındaki seviyeyi
koruyabilmek, eşit ve adil davranabilmek adına duygularını dengelemek, kontrol
etmek durumda oldukları gözlemlenmiş ve duygusal zekâ düzeyinin öğretmenlik
meslek grubu için önemli olduğu düşünülmüştür. Bu amaç doğrultusunda bağlam olarak
ilk ve ortaöğretim öğretmenleri tercih edilmiştir. Araştırma kapsamında ilk
olarak literatür incelemesi ile duygusal zekaya ilişkin kullanılan ölçekler
incelenmiş, bu inceleme neticesinde yarı yapılandırılmış soru ifadeleri ile
odak grup çalışması gerçekleştirilmiştir. Odak grup çalışmalarının sonucunda
elde edilen veriler kodlanarak ölçek ifadeleri oluşturulmuştur. Oluşturulan
soru formunun güvenilirlik ve geçerlilik analizleri yapılarak ölçeğe son hali
verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 5 |