Aralık 2019’da, Çin’in Hubei eyaletindeki Wuhan şehrinde, nedeni bilinmeyen, tedaviye dirençli pnömoni olguları ile ortaya çıkan ve hızla yayılarak pandemiye neden olan yeni koronavirüsün 11 Mart 2020 tarihinde ülkemizde de resmi olarak saptanmasının ardından olgu sayısı artmıştır. Hasta sayısındaki hızlı artış, hekimlerimizin bir yandan etkilenen hastalara müdahale ederken diğer yandan toplumu ve kendilerini korumayı öğrenmelerini gerektirmiştir. Hastalığın viral ve bulaşıcı olduğunun anlaşılarak pandemiye dönüşmesiyle dünya üzerinde birçok ülkede giderek artan oranda sosyal izolasyon ve karantina tedbirlerine başvurulmuştur. Sosyo-ekonomik ve kültürel açılardan küresel çapta krize neden olan pandemi nedeniyle 2019-2020 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde tüm eğitim kurumlarında öğretim uzaktan eğitim aracılığıyla yürütülmeye başlandı. Bu çalışmamızda COVID-19 pandemisi sürecinde çeşitli uzaktan eğitim platformları aracılığı ile öğrenimlerine devam eden Türkiye’de hizmet veren devlet ve vakıf üniversitelerinin öğrencilerinin öğrenim deneyimlerine ilişkin algı düzeylerinin saptanması amaçlanmıştır. Niceliksel bir yöntem olan çevrimiçi anket kullanılarak 180 katılımcıya ulaşılan çalışmamızda sorular Ng (Ng, 2012) tarafından geliştirilen “Dijital Okuryazarlık Ölçeği” ve ölçeğin Türkçe’ye uyarlama çalışması olan “Dijital Okuryazarlık Ölçeği: Türkçe’ye Uyarlama Çalışması” (Hamutoğlu, vd., 2017) kullanılarak hazırlanmıştır. Elde ettiğimiz bulgular; uzaktan eğitim sürecinin öğrenciler arasındaki sosyal ilişkilere katkı sağlamadığını, ancak teknik açıdan becerilerini artırarak sürece uyum sağlamalarını kolaylaştırdığını ve öğrencilerin kurumlarının sundukları uzaktan eğitim platformlarından memnun olduklarını ortaya koymuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 5, 2020 |
Submission Date | August 12, 2020 |
Acceptance Date | September 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.