Research Article
BibTex RIS Cite

COVID – 19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARININ UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK STRATEJİLERİNE VE ÖĞRENME DENEYİMLERİNE İLİŞKİN ALGI DÜZEYLERİ

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 8 - 23, 05.10.2020

Abstract

Aralık 2019’da, Çin’in Hubei eyaletindeki Wuhan şehrinde, nedeni bilinmeyen, tedaviye dirençli pnömoni olguları ile ortaya çıkan ve hızla yayılarak pandemiye neden olan yeni koronavirüsün 11 Mart 2020 tarihinde ülkemizde de resmi olarak saptanmasının ardından olgu sayısı artmıştır. Hasta sayısındaki hızlı artış, hekimlerimizin bir yandan etkilenen hastalara müdahale ederken diğer yandan toplumu ve kendilerini korumayı öğrenmelerini gerektirmiştir. Hastalığın viral ve bulaşıcı olduğunun anlaşılarak pandemiye dönüşmesiyle dünya üzerinde birçok ülkede giderek artan oranda sosyal izolasyon ve karantina tedbirlerine başvurulmuştur. Sosyo-ekonomik ve kültürel açılardan küresel çapta krize neden olan pandemi nedeniyle 2019-2020 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde tüm eğitim kurumlarında öğretim uzaktan eğitim aracılığıyla yürütülmeye başlandı. Bu çalışmamızda COVID-19 pandemisi sürecinde çeşitli uzaktan eğitim platformları aracılığı ile öğrenimlerine devam eden Türkiye’de hizmet veren devlet ve vakıf üniversitelerinin öğrencilerinin öğrenim deneyimlerine ilişkin algı düzeylerinin saptanması amaçlanmıştır. Niceliksel bir yöntem olan çevrimiçi anket kullanılarak 180 katılımcıya ulaşılan çalışmamızda sorular Ng (Ng, 2012) tarafından geliştirilen “Dijital Okuryazarlık Ölçeği” ve ölçeğin Türkçe’ye uyarlama çalışması olan “Dijital Okuryazarlık Ölçeği: Türkçe’ye Uyarlama Çalışması” (Hamutoğlu, vd., 2017) kullanılarak hazırlanmıştır. Elde ettiğimiz bulgular; uzaktan eğitim sürecinin öğrenciler arasındaki sosyal ilişkilere katkı sağlamadığını, ancak teknik açıdan becerilerini artırarak sürece uyum sağlamalarını kolaylaştırdığını ve öğrencilerin kurumlarının sundukları uzaktan eğitim platformlarından memnun olduklarını ortaya koymuştur.

References

  • CORDIER, A. (2019). Ados en quête d’infos : De la jungle à la steppe, cheminer en conscience. Revue de Socio-Anthropologie de l’Adolescence, n°3. In LACHANCE, Jocelyn (dir.). Accompagner les ados à l’ère du numérique. Laval : Presses Universitaires de Laval.
  • ESHET-ALKALAI, Y. (2004). Digital Literacy: A Conceptual Framework for Survival Skills in the Digital Era. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 13(1), (93-106).
  • ESS, C. (2014). Digital Media Ethics, Cambridge, UK: Polity Press.
  • GERGEN, K. J. (1997). Social Relations and Personal Identity in a Computerized Society, 1991. Computers, Ethics and Society, David M. Ermann-Mary B.Williams. Michele S. Shauf, (ed.); Oxford University Press, New York.
  • GERAY, H. (1994). Yeni İletişim Teknolojileri. Ankara: Kılıçarslan Matbaacılık.
  • HAMUTOĞLU, N. B., GÜNGÖREN, Ö., UYANIK, K., & ERDOĞAN, G., D. (2017). Dijital Okuryazarlık Ölçeği: Türkçe ’ye Uyarlama Çalışması. Ege Eğitim Dergisi, (408-429).
  • MARINONI, G., VAN’T LAND, H., & JENSEN, T. (2020). “The Impact Of Covid-19 On Higher Education Around The World: IAU Global Survey Report.”. Erişim tarihi:25.06.2020, https://www.iauaiu.net/IMG/pdf/iau_covid19_and_he_survey_report_final_may_2020.pdf
  • MOCANU, F. (2019). Digital Literacy Among Young Adults in Romania. Management Dynamics in the Knowledge Economy, 6(3), (449-470).
  • MUDURE-IACOB, I. (2019). Digital Literacy: From Multi-Functional Skills to Overcoming Challenges in Teaching ESP. Astra Salvensis, 7(14), (59-70).
  • NG, W. (2012). Can we teach digital natives digital literacy? Computers & Education, 59, (1065-1078). PALFREY, J. & GASSER, U. (2008). Born Digital: Understanding the First Generation of Digital Natives. First Trade Paper Ed.: Basic Books.
  • TİMİSİ, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Ankara: Dost Kitabevi.
  • World Health Organization: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/coronavirus-disease, Erişim Tarihi: 23 Haziran 2020.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 8 - 23, 05.10.2020

Abstract

References

  • CORDIER, A. (2019). Ados en quête d’infos : De la jungle à la steppe, cheminer en conscience. Revue de Socio-Anthropologie de l’Adolescence, n°3. In LACHANCE, Jocelyn (dir.). Accompagner les ados à l’ère du numérique. Laval : Presses Universitaires de Laval.
  • ESHET-ALKALAI, Y. (2004). Digital Literacy: A Conceptual Framework for Survival Skills in the Digital Era. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 13(1), (93-106).
  • ESS, C. (2014). Digital Media Ethics, Cambridge, UK: Polity Press.
  • GERGEN, K. J. (1997). Social Relations and Personal Identity in a Computerized Society, 1991. Computers, Ethics and Society, David M. Ermann-Mary B.Williams. Michele S. Shauf, (ed.); Oxford University Press, New York.
  • GERAY, H. (1994). Yeni İletişim Teknolojileri. Ankara: Kılıçarslan Matbaacılık.
  • HAMUTOĞLU, N. B., GÜNGÖREN, Ö., UYANIK, K., & ERDOĞAN, G., D. (2017). Dijital Okuryazarlık Ölçeği: Türkçe ’ye Uyarlama Çalışması. Ege Eğitim Dergisi, (408-429).
  • MARINONI, G., VAN’T LAND, H., & JENSEN, T. (2020). “The Impact Of Covid-19 On Higher Education Around The World: IAU Global Survey Report.”. Erişim tarihi:25.06.2020, https://www.iauaiu.net/IMG/pdf/iau_covid19_and_he_survey_report_final_may_2020.pdf
  • MOCANU, F. (2019). Digital Literacy Among Young Adults in Romania. Management Dynamics in the Knowledge Economy, 6(3), (449-470).
  • MUDURE-IACOB, I. (2019). Digital Literacy: From Multi-Functional Skills to Overcoming Challenges in Teaching ESP. Astra Salvensis, 7(14), (59-70).
  • NG, W. (2012). Can we teach digital natives digital literacy? Computers & Education, 59, (1065-1078). PALFREY, J. & GASSER, U. (2008). Born Digital: Understanding the First Generation of Digital Natives. First Trade Paper Ed.: Basic Books.
  • TİMİSİ, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Ankara: Dost Kitabevi.
  • World Health Organization: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/coronavirus-disease, Erişim Tarihi: 23 Haziran 2020.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Makaleler
Authors

Elgiz Yılmaz Altuntaş 0000-0002-3486-1701

Mirey Başaran This is me 0000-0002-1792-4600

Buket Özeke This is me 0000-0002-2952-6765

Hilal Yılmaz This is me

Publication Date October 5, 2020
Submission Date August 12, 2020
Acceptance Date September 9, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Yılmaz Altuntaş, E., Başaran, M., Özeke, B., Yılmaz, H. (2020). COVID – 19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARININ UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK STRATEJİLERİNE VE ÖĞRENME DENEYİMLERİNE İLİŞKİN ALGI DÜZEYLERİ. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3(2), 8-23.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.