Review
BibTex RIS Cite

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AMERİKA’DA UYGULANAN DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMLARI

Year 2017, Volume: 10 Issue: 1, 503 - 520, 25.07.2017
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.306813

Abstract

Okullarda
uygulanan eğitim programlarının niteliği, okul-aile ve çevre işbirliğinde
yaşanan sorunlar, öğretmen ve öğrencinin eğitim sürecine yabancılaşması eğitim
sisteminde değerler eğitiminin önemine vurgu yapmaktadır. Farklı ülkelerde
değerleri öğretmek için kişilik eğitimi adı altında anasınıfından başlanarak,
sistemli bir program dâhilinde devam edecek şekilde geliştirilmiş pek çok
program uygulanmaktadır. Ülkemizde değerler eğitimi belli bir program dahilinde
verilmediği için, çocuklarda değerlerin nasıl geliştiğini anlamak
güçleşmektedir. Ülkemizde değerler eğitimine yönelik uygulamaların belli
programlar çerçevesinde, çocuk, aile ve okulun diğer üyelerini ele alacak
şekilde yapılması, çocuklarda değerlere ilişkin edinimlerinin daha kalıcı
olmasını sağlayacak ve toplumun bütün kesiminin değerler konusunda bilinçlenmesini
sağlayacaktır. Okullarda okul öncesinden-liseye kadar değerler eğitimine
yönelik yeniden yapılanmaya gidilmeli ve 
akademik başarı kaygısından uzak, ahlaki ve toplumsal değerlerin ön
planda tutulduğu değerler eğitimine yönelik uygulamalara yer verilmelidir.  Bu çalışmada dünyada uygulanan farklı
değerler eğitimi programları ve ülkemizdeki değerler eğitimi uygulamaları
farklı yönleriyle değerlendirilmeye çalışılmıştır
.

References

  • Akers, R.L. (1998). Social learning and social structure: A general theory of crime and deviance, Boston, Northeastern University Press. Arıkan, A. (2011). Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve kapsamı, Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisi. Aspin, D. N. (2000). "Values, Beliefs and Attitudes in Education: The Nature of Values and their Place and Promotion in Schools", Education, Culture and Values, V. 14, pp. 197-218. Aydın, M. Z. (2010). "Okulda Değerler Eğitimi", Eğitime Bakış Dergisi, S.18, ss.16-20. Balat, G.U. ve Dağal, A. B. ( 2006). Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık Battistich, V., Schaps, E., Watson, M., ve Solomon, D. (1996). "Prevention effects of the Child Development Project: Early findings from an ongoing multisite demonstration trial", Journal of Adolescent Research, 11(1), 12–35. Battistch, V. (2003). "Effects of a school-based program to enhance prosocial development on children’s peer relations and social adjustment", Journal of Research in Character Education, 1(1), 1–16. Belet, D. ve Deveci, H. (2008). "Türkçe Ders Kitaplarının Değerler Bakımından İncelenmesi", Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 2-4 Mayıs, Çanakkale. Caine, R. N., ve Caine, G. (1997). Education on the edge of possibility. Alexandria, VA: ASCD. Flay, B.R., Allred, C.G. ve Ordway, N, (2001). "Effects of the Positive Action Program on Achievement and Discipline: Two Matched- Control Comparisons", Prevention Science, 2, (2). Fredrickson, B. L. (2000). "Cultivating positive emotions to optimize health and well-being". Prevention & Treatment, Volume 3, Article 0001a, posted March 7, 2000. http://www.rickhanson.net/wp-content/files/papers/CultPosEmot.pdf adresinden 01 Nisan 2015 tarihinde alınmıştı Gardener,H. (1991). The unschooled mind:Howchildren think and how schools should teach, New York: Basic Books. Goleman, D. (1995). Emotional intelligence, New York: Bantam Books. Gökçek, B. S. (2007). "5–6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Karakter Eğitimi Programının Etkisinin İncelenmesi". Yayımlanmamış Doktora Tezi Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı. Hawkins, J.D. ve Weis, J.G. (1985). "The social development model: An integrated approach to delinquency prevention". Journal of Primary Prevention, 6, 73–97. Hökelekli, H., Gündüz, T. (2007). Üstün Yetenekli Çocukların Değer Yönelimleri ve Eğitimleri Değerler ve Eğitimi, İstanbul, Dem Yayınları. Kızılçelik, S. ve Erjem, Y. (1996). Açıklamalı Sosyoloji Sözlüğü, İzmir, Saray Kitabevi. Leming, J. S. (2001). "Integratin A Structured Ethical Reflection Curriculum İnto High School Community Service Experiences: İmpact On Students’ Sociomoral Development" Adolescence, 36(141), 33–45. Leming, J.S. (2000). "Tell Me a Story: an evaluation of a literature-based character education programme",Journal of Moral Education, 9(4), 414–427. Oktay, A. (1999). Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem, İstanbul, Epsilon Yayıncılık. Peters, R. D. ve McMahon, R. J. (1996). Preventing childhood disorders, substance abuse, and delinquency, Thousand Oaks, CA: Sage. Banff International Science Series. Sankar-DeLeeuw, N. (2002). "Gifted preschoolers: Parent and teacher views on identification, early admission, and programming", Roeper Review, 24, 172. Seligman, M.e.p. (1998). Learned optimism: How to change your mind and your life, New York, NY: Pocket Books UNESCO, (2002). Framework for Action on Values Education in Early Childhood. Reports Descriptive ,Multilingual/Bilingual Materials. http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001287/128712e.pdf adresinden 12 Ocak 2016 tarihinde alınmıştır. WWC (What Works Clearinghouse) İntervention Report (2006), Character Education, Connect With Kids. İnstitute of Education Science.http://ies.ed.gov/ncee/wwc/pdf/intervention_reports/WWC_Connect_Kids_091406.pdf adresinden 10 Mart 2015 tarihinde alınmıştır WWC (What Works Clearinghouse) İntervention Report (2006), Character Education, Building Decision Skills. İnstitute of Education Science. http://ies.ed.gov/ncee/wwc/pdf/intervention_reports/WWC_Building_Decision_090806.pdf adresinden 10 Mart 2015 tarihinde alınmıştır. WWC (What Works Clearinghouse) İntervention Report (2006), Character Education, Positive Action. İnstitute of Education Science http://ies.ed.gov/ncee/wwc/pdf/intervention_reports/WWC_Positive_Action_042307.pdf adresinden 10 Mart 2015 tarihinde alınmıştır. WWC (What Works Clearinghouse) İntervention Report (2006), Character Education, Caring School Community. İnstitute of Education Science. http://ies.ed.gov/ncee/wwc/pdf/intervention_reports/WWC_Caring_School_042307.pdf adresinden Mart 21 2012 tarihinden alınmıştır. Yazar, T. ve, Erkuş, S., (2013), Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211. www. devstu.org http://www.connectwithkids.com/educators/
Year 2017, Volume: 10 Issue: 1, 503 - 520, 25.07.2017
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.306813

Abstract

References

  • Akers, R.L. (1998). Social learning and social structure: A general theory of crime and deviance, Boston, Northeastern University Press. Arıkan, A. (2011). Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve kapsamı, Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisi. Aspin, D. N. (2000). "Values, Beliefs and Attitudes in Education: The Nature of Values and their Place and Promotion in Schools", Education, Culture and Values, V. 14, pp. 197-218. Aydın, M. Z. (2010). "Okulda Değerler Eğitimi", Eğitime Bakış Dergisi, S.18, ss.16-20. Balat, G.U. ve Dağal, A. B. ( 2006). Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık Battistich, V., Schaps, E., Watson, M., ve Solomon, D. (1996). "Prevention effects of the Child Development Project: Early findings from an ongoing multisite demonstration trial", Journal of Adolescent Research, 11(1), 12–35. Battistch, V. (2003). "Effects of a school-based program to enhance prosocial development on children’s peer relations and social adjustment", Journal of Research in Character Education, 1(1), 1–16. Belet, D. ve Deveci, H. (2008). "Türkçe Ders Kitaplarının Değerler Bakımından İncelenmesi", Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 2-4 Mayıs, Çanakkale. Caine, R. N., ve Caine, G. (1997). Education on the edge of possibility. Alexandria, VA: ASCD. Flay, B.R., Allred, C.G. ve Ordway, N, (2001). "Effects of the Positive Action Program on Achievement and Discipline: Two Matched- Control Comparisons", Prevention Science, 2, (2). Fredrickson, B. L. (2000). "Cultivating positive emotions to optimize health and well-being". Prevention & Treatment, Volume 3, Article 0001a, posted March 7, 2000. http://www.rickhanson.net/wp-content/files/papers/CultPosEmot.pdf adresinden 01 Nisan 2015 tarihinde alınmıştı Gardener,H. (1991). The unschooled mind:Howchildren think and how schools should teach, New York: Basic Books. Goleman, D. (1995). Emotional intelligence, New York: Bantam Books. Gökçek, B. S. (2007). "5–6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Karakter Eğitimi Programının Etkisinin İncelenmesi". Yayımlanmamış Doktora Tezi Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı. Hawkins, J.D. ve Weis, J.G. (1985). "The social development model: An integrated approach to delinquency prevention". Journal of Primary Prevention, 6, 73–97. Hökelekli, H., Gündüz, T. (2007). Üstün Yetenekli Çocukların Değer Yönelimleri ve Eğitimleri Değerler ve Eğitimi, İstanbul, Dem Yayınları. Kızılçelik, S. ve Erjem, Y. (1996). Açıklamalı Sosyoloji Sözlüğü, İzmir, Saray Kitabevi. Leming, J. S. (2001). "Integratin A Structured Ethical Reflection Curriculum İnto High School Community Service Experiences: İmpact On Students’ Sociomoral Development" Adolescence, 36(141), 33–45. Leming, J.S. (2000). "Tell Me a Story: an evaluation of a literature-based character education programme",Journal of Moral Education, 9(4), 414–427. Oktay, A. (1999). Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem, İstanbul, Epsilon Yayıncılık. Peters, R. D. ve McMahon, R. J. (1996). Preventing childhood disorders, substance abuse, and delinquency, Thousand Oaks, CA: Sage. Banff International Science Series. Sankar-DeLeeuw, N. (2002). "Gifted preschoolers: Parent and teacher views on identification, early admission, and programming", Roeper Review, 24, 172. Seligman, M.e.p. (1998). Learned optimism: How to change your mind and your life, New York, NY: Pocket Books UNESCO, (2002). Framework for Action on Values Education in Early Childhood. Reports Descriptive ,Multilingual/Bilingual Materials. http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001287/128712e.pdf adresinden 12 Ocak 2016 tarihinde alınmıştır. WWC (What Works Clearinghouse) İntervention Report (2006), Character Education, Connect With Kids. İnstitute of Education Science.http://ies.ed.gov/ncee/wwc/pdf/intervention_reports/WWC_Connect_Kids_091406.pdf adresinden 10 Mart 2015 tarihinde alınmıştır WWC (What Works Clearinghouse) İntervention Report (2006), Character Education, Building Decision Skills. İnstitute of Education Science. http://ies.ed.gov/ncee/wwc/pdf/intervention_reports/WWC_Building_Decision_090806.pdf adresinden 10 Mart 2015 tarihinde alınmıştır. WWC (What Works Clearinghouse) İntervention Report (2006), Character Education, Positive Action. İnstitute of Education Science http://ies.ed.gov/ncee/wwc/pdf/intervention_reports/WWC_Positive_Action_042307.pdf adresinden 10 Mart 2015 tarihinde alınmıştır. WWC (What Works Clearinghouse) İntervention Report (2006), Character Education, Caring School Community. İnstitute of Education Science. http://ies.ed.gov/ncee/wwc/pdf/intervention_reports/WWC_Caring_School_042307.pdf adresinden Mart 21 2012 tarihinden alınmıştır. Yazar, T. ve, Erkuş, S., (2013), Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211. www. devstu.org http://www.connectwithkids.com/educators/
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Serpil Pekdoğan

Publication Date July 25, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Pekdoğan, S. (2017). ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AMERİKA’DA UYGULANAN DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMLARI. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 503-520. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.306813
AMA Pekdoğan S. ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AMERİKA’DA UYGULANAN DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMLARI. hititsosbil. July 2017;10(1):503-520. doi:10.17218/hititsosbil.306813
Chicago Pekdoğan, Serpil. “ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AMERİKA’DA UYGULANAN DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMLARI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10, no. 1 (July 2017): 503-20. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.306813.
EndNote Pekdoğan S (July 1, 2017) ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AMERİKA’DA UYGULANAN DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMLARI. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 1 503–520.
IEEE S. Pekdoğan, “ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AMERİKA’DA UYGULANAN DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMLARI”, hititsosbil, vol. 10, no. 1, pp. 503–520, 2017, doi: 10.17218/hititsosbil.306813.
ISNAD Pekdoğan, Serpil. “ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AMERİKA’DA UYGULANAN DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMLARI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10/1 (July 2017), 503-520. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.306813.
JAMA Pekdoğan S. ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AMERİKA’DA UYGULANAN DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMLARI. hititsosbil. 2017;10:503–520.
MLA Pekdoğan, Serpil. “ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AMERİKA’DA UYGULANAN DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMLARI”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 10, no. 1, 2017, pp. 503-20, doi:10.17218/hititsosbil.306813.
Vancouver Pekdoğan S. ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AMERİKA’DA UYGULANAN DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMLARI. hititsosbil. 2017;10(1):503-20.