Research Article
BibTex RIS Cite

ÖZEL GÜN REKLAMLARINDA HİKAYE ANLATICILIĞI

Year 2024, Volume: 16 Issue: 1, 25 - 46, 25.01.2024

Abstract

Hikâye ve hikâye anlatıcılığı insanlığın var olduğu ilk günden bu yana kullanılan, geçmişteki yaşamı gelecekteki nesillere etkili bir şekilde aktaran, ikna ve etki gücü yüksek sözlü veya sözsüz bir iletişim biçimidir. Reklamda hikâye anlatıcılığı; reklamın satış, tanıtım, imaj ve diğer markalardan farklı olmak gibi amaçları ve hedefleri doğrultusunda kullanılan önemli bir tekniktir. Bu çalışmanın amacı özel gün reklamlarını hikâye anlatıcılığı çerçevesinde incelemektir. Analize konu olan reklamlar nicel içerik analizi tekniğiyle değerlendirilmiştir. Örnekleme dahil olan reklamlar; tür, sektörel dağılım, özel günler, süre, çekicilik, karakter arketipleri, çekirdek öykü modeli, hikâye türleri ve hikâye amaçları kategorileri açısından değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında markaların özel gün reklamlarında anlatılacak birer hikâyeleri olduğu ve reklamların hikâyeler aracılığıyla hedef kitle ile duygusal bir bağ kurmaya çalıştıkları belirlenmiştir.

References

  • Weissenfeld, K., Abramova, O. ve Krasnova, H. (2017). Understanding Storytel- ling in The Context of Information Systems. America’s Conference on Informati- on Systems: A Tradition of Innovation, 2017-August (May) (2017). Woodside, A. G. (2010). Brand-Consumer Storytelling Theory and Research: In- troduction to A Psychology & Marketing Special Issue. Psychology & Marketing, 27(6), 531-540. 10.1002/mar.20342 Yivli, O. (2016). Modern Türk Öyküsünde Alt Türler (1890-1950). Erdem İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 70, 85-103. 10.32704/erdem.536817 Zatwarnicka-Madura, B., ve Nowacki, R. (2018). Storytelling and Its Impact on Effectiveness of Advertising. ICoM 2018, 8th International Conference on Ma- nagement, June 21-24.
Year 2024, Volume: 16 Issue: 1, 25 - 46, 25.01.2024

Abstract

References

  • Weissenfeld, K., Abramova, O. ve Krasnova, H. (2017). Understanding Storytel- ling in The Context of Information Systems. America’s Conference on Informati- on Systems: A Tradition of Innovation, 2017-August (May) (2017). Woodside, A. G. (2010). Brand-Consumer Storytelling Theory and Research: In- troduction to A Psychology & Marketing Special Issue. Psychology & Marketing, 27(6), 531-540. 10.1002/mar.20342 Yivli, O. (2016). Modern Türk Öyküsünde Alt Türler (1890-1950). Erdem İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 70, 85-103. 10.32704/erdem.536817 Zatwarnicka-Madura, B., ve Nowacki, R. (2018). Storytelling and Its Impact on Effectiveness of Advertising. ICoM 2018, 8th International Conference on Ma- nagement, June 21-24.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Advertising Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Erhan Özkalalı 0000-0003-0515-7448

Özgür Kılınç 0000-0002-8697-162X

Publication Date January 25, 2024
Submission Date November 7, 2023
Acceptance Date December 25, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Özkalalı, E., & Kılınç, Ö. (2024). ÖZEL GÜN REKLAMLARINDA HİKAYE ANLATICILIĞI. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 25-46.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)