Research Article
BibTex RIS Cite

KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ

Year 2016, Volume: 17 Issue: 2, 95 - 111, 14.12.2016
https://doi.org/10.24889/ifede.286176

Abstract

Çalışmanın amacı kültür turizmi ve sahip olduğu kültürel mirasın çekim gücü ile turist kabul eden bir destinasyon olan Edirne İli’nin mevcut turizm ürünlerinin belirlenmesi, turizm ürünü çeşitlendirmesi ile birlikte sürdürülebilir bir turizm gelişimi sağlanabilmesi için öneriler sunulmasıdır. Bu doğrultuda Edirne İli’nde turizm faaliyetleri içinde yer alan kamu sektörü, özel sektör, sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinden oluşan 19 katılımcı ile yüz yüze mülakat tekniği kullanılarak görüşülmüş, elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Sürdürülebilir bir turizm gelişimi için; kültürel mirasın koruma-kullanma dengesi gözetilerek değerlendirilmesi, var olan geleneksel hazinenin birer turizm ürünü çeşidi haline getirilerek turistlere sunulması ve turizmle ilgili tüm aktörlerin birlikte hareket etmesinin destinasyonun yararına olacağı ortak görüş olarak belirtilmiştir.

References

  • Doswell, R. (1997). Tourism: How Effective Management Makes The Difference. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Guan, J. ve Jones, D. (2015) The Contribution of Local Cuisine to Destination Attractiveness: An Analysis Involving Chinese Tourists' Heterogeneous Preferences. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 20(4), 416-434.
  • Hacıoğlu, N. (1989). Turizm Pazarlaması, Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Hacıoğlu, N. (2008). Turizm Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Inskeep, E. (1991). Tourism Planning An Integrated And Sustainable Development Approach. New York: Van Nostrand Reinhold.
Year 2016, Volume: 17 Issue: 2, 95 - 111, 14.12.2016
https://doi.org/10.24889/ifede.286176

Abstract

References

  • Doswell, R. (1997). Tourism: How Effective Management Makes The Difference. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Guan, J. ve Jones, D. (2015) The Contribution of Local Cuisine to Destination Attractiveness: An Analysis Involving Chinese Tourists' Heterogeneous Preferences. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 20(4), 416-434.
  • Hacıoğlu, N. (1989). Turizm Pazarlaması, Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Hacıoğlu, N. (2008). Turizm Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Inskeep, E. (1991). Tourism Planning An Integrated And Sustainable Development Approach. New York: Van Nostrand Reinhold.
There are 5 citations in total.

Details

Journal Section Article
Authors

Özlem Er

Övünç Bardakoğlu This is me

Publication Date December 14, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Er, Ö., & Bardakoğlu, Ö. (2016). KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 17(2), 95-111. https://doi.org/10.24889/ifede.286176
AMA Er Ö, Bardakoğlu Ö. KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. December 2016;17(2):95-111. doi:10.24889/ifede.286176
Chicago Er, Özlem, and Övünç Bardakoğlu. “KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17, no. 2 (December 2016): 95-111. https://doi.org/10.24889/ifede.286176.
EndNote Er Ö, Bardakoğlu Ö (December 1, 2016) KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17 2 95–111.
IEEE Ö. Er and Ö. Bardakoğlu, “KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 2, pp. 95–111, 2016, doi: 10.24889/ifede.286176.
ISNAD Er, Özlem - Bardakoğlu, Övünç. “KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17/2 (December 2016), 95-111. https://doi.org/10.24889/ifede.286176.
JAMA Er Ö, Bardakoğlu Ö. KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;17:95–111.
MLA Er, Özlem and Övünç Bardakoğlu. “KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 2, 2016, pp. 95-111, doi:10.24889/ifede.286176.
Vancouver Er Ö, Bardakoğlu Ö. KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;17(2):95-111.

Dokuz Eylül University Journal of Faculty of Business
is indexed and abstracted by TR-DİZİN, SOBIAD and Araştırmax. 

Dokuz Eylül University Publisher's Web Page

Journal Contact Details