Dijitalleşme sürecinin en çok etkilediği alanlardan biri de gazeteciliktir. Teknolojik ilerlemeler, veri depolama alanlarını, toplanan veri miktarını ve bu verilerin çeşitliliğini önemli ölçüde artırmıştır. Bu ilerlemeler büyük veri kavramını hayatımızın bir parçası haline getirmiştir. Gazetecilik alanında ise büyük veriden yararlanılarak daha önce hiçbir zaman öğrenilemeyen okur tercihleri, okur tutumları ve davranışları analiz edilmeye başlanmıştır. Kitle analitik araçları denilen bu yazılımlar sayesinde haberin değeri, gazetecinin performans değerlendirilmesi ve editöryal politikalar dahi büyük veriden etkilenir gale gelmiştir. Bu çalışmada, büyük verinin verimlilik aracı olarak gazeteciliği nasıl etkilediği incelenecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |