Research Article
BibTex RIS Cite

MATBAACILIKTA E-TİCARET VE WEB2PRINT

Year 2018, Volume: 3 Issue: 4, 0 - 0, 31.07.2018

Abstract

Elektronik ticaret ya da kısaca e-ticaret ürün takip, sipariş verme, tedarik ve ödeme işlemlerinin internet aracılığıyla yapıldığı ticaret şeklidir. Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi ile günlük hayatımızdaki pek çok değişimden bir tanesi de e-ticarettir. E-ticaret uygulanış şekli itibariyle e-ticaret ve kısmi e-ticaret olarak ayrılabilir. Web to Print (Web2Print) tüm dünya ile birlikte ülkemizde de her geçen gün popülaritesi artan bir platformdur. Sektörümüzde tam bir Türkçe karşılığı üretilmemiş olsa da uzaktan baskı, online baskı veya internet üzerinden baskı gibi kavramlarla ifade edilebilir. İçinde bulunduğumuz yüzyılda dijital çağın gelişimi ile ortaya çıkan e-ticaret tüm sektörleri etkilediği gibi matbaacılığı da fazlasıyla etki altına almıştır. Web to Print sistemi için e-ticaretin basım endüstrisindeki yansıması olarak bahsedebiliriz. Artık geleneksel baskı sistemleri olarak adlandırdığımız ofset baskı, flekso baskı, tifdruk baskı ve serigrafi baskı gibi geçmişleri yüzyılı aşan sistemler internete uyumlu olmadan, sadece geleneksel yöntemlerle üretim sürecini sonlandırarak rekabetçi olamayacaklardır. Web to Print sistemleri 1990’lı yıllarda teknolojik gelişmelere paralel olarak ortaya çıkan dijital baskı ile daha uyumlu olabilecek gibi görünmekle birlikte bütün baskı sistemleri bu yeni teknolojiye uyumlu hale gelmek zorundadırlar. Çalışmada e-ticaret ve web to print kavramları ele alınarak, ülkemizde basım endüstrisinin bu yeni kavram ve teknolojilere uyumu incelenmiştir. E-ticaret ve Web2Print sistemlerinin avantaj ve dezavantajları ele alınarak, ülkemiz matbaacılık sektörünün daha rekabetçi olabilmesi ve yeni sistemlere adapte olabilmesi için yapılması gerekenler açıklanmıştır.

References

  • Adomavicius, G., & Tuzhilin, A. (2005). Personalization technologies: a process-oriented perspective. Communications of the ACM, 48(10), 83-90 Başlar, G. (2013). Yeni medyanın gelişimi ve dijitalleşen kapitalizm. 15. Akademik Bilişim Konferansı, Akdeniz Üniversitesi, Antalya, 777 Cooke, M., & Buckley, N. (2008). Web 2.0, social networks and the future of market research. International Journal of Market Research, 50(2), 267-292. Constantinides, E., & Fountain, S. J. (2008). Special Issue Papers Web 2.0: Conceptual foundations and marketing issues. Journal of Direct, 9, 231-244. Cummings, T., & LeMaire, B. (2006). Utilization of e-commerce by commercial printing companies. Rochester Institute of Technology. Cummings, T. J. (2008). Print media distribution: A Look at infrastructure, systems, and trends (Vol. 3). RIT Cary Graphic Arts Press. Davies, J. (2010). The future of digital is making the work flow: workflow & MIS. Graphix, 9(1), 40-42. Dewitz, A. (2007). Web-enabled print architectures. Rochester Institute of Technology. Featherstone, M. (1996). Postmodernizm ve tüketim kültürü. (M. Küçük, Çev.) İstanbul: Ayrıntı. Garrett, S. G. E., and Skevington, P. J. (1999). An introduction to electronic commerce.BT Technology Journal 17(3), 11-16. Habib, L. (2001). An Introduction to Electronic Commerce. Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Hsieh, Y. C., & Lin, H. S. (2011). A study of the functionalities and workflow for web-to-print platform. In Advanced Materials Research, Vol. 174, 151-154. Trans Tech Publications. Hu, R. (2004). From templatized documents to templatized workflow. On Demand Journal. Retrieved from www.ondemandjournal.com/whitepapers/Robert%20Hu%20WP.pdf Kaplan, A., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons (53), 59-68. Manovich, L. (2001). The language of new media. MIT. Merisavo, M. (2003). The effects of digital marketing on customer relationships. Helsinki School of Economics. Mucuk, İ. (2010). Pazarlama ilkeleri (Gözden geçirilmiş 18. basım). İstanbul: Türkmen. Musser, J., & O’Reilly, T. (2006). Web 2.0. principles and best practices. O’Reilly Media Nanehkaran, Y. A. (2013). An introduction to electronic commerce. International Journal of Scientific & Technology Research 2(4), 190-193. Odabaşı, Y. (2004). Postmodern pazarlama - tüketim ve tüketici. İstanbul: MediaCat. Romano, F. (2004). An investigation into printing industry trends. Rochester Institute of Technology. Erişim Tarihi: 20.05.2018. Sacristan, G. (2009). Growing your business in a competitive market-part two: business. Graphix, 8(9), 12-14. Schubert, P., & Koch, M. (2002). The power of personalization: customer collaboration and virtual communities. AMCIS 2002 Proceedings, 1953-1965. Shaffer, J. (2006). Web-to-Print We’re ready now for Web-to-Print solutions. American Printer May. Simmons, G. (2008). Marketing to postmodern consumers: introducing the internet chameleon. European Journal of Marketing, 3/4(42), 299-310. Tapscott, D., & Williams, A. (2006). Wikinomics. New York: Portfolio. Tuijn, C., & Mahy, M. F. (2000). Several considerations with respect to the future of digital photography and photographic printing. In Photonics West 2001-Electronic Imaging (150- 163). International Society for Optics and Photonics. Tuijn, C. (2005). Versioning of printed products. In Electronic Imaging 2005 (457-464). International Society for Optics and Photonics. Tuijn, C. (2009). Recent trends in print portals and Web2Print applications. In Color Imaging: Displaying, Processing, Hardcopy, and Applications, 72411C. Yeygel Çakır, S. (2015). Kullanıcı reklamcı mı oluyor?: sosyal medyada etkileşimciliğin gücü ve kullanıcı merkezli içerik üretimi. A. Özkan, N. Tandaçgüneş, & B. Önaydoğan (Ed.), Yeni medya ve reklam, 213-252). İstanbul: Derin.
Year 2018, Volume: 3 Issue: 4, 0 - 0, 31.07.2018

Abstract

References

  • Adomavicius, G., & Tuzhilin, A. (2005). Personalization technologies: a process-oriented perspective. Communications of the ACM, 48(10), 83-90 Başlar, G. (2013). Yeni medyanın gelişimi ve dijitalleşen kapitalizm. 15. Akademik Bilişim Konferansı, Akdeniz Üniversitesi, Antalya, 777 Cooke, M., & Buckley, N. (2008). Web 2.0, social networks and the future of market research. International Journal of Market Research, 50(2), 267-292. Constantinides, E., & Fountain, S. J. (2008). Special Issue Papers Web 2.0: Conceptual foundations and marketing issues. Journal of Direct, 9, 231-244. Cummings, T., & LeMaire, B. (2006). Utilization of e-commerce by commercial printing companies. Rochester Institute of Technology. Cummings, T. J. (2008). Print media distribution: A Look at infrastructure, systems, and trends (Vol. 3). RIT Cary Graphic Arts Press. Davies, J. (2010). The future of digital is making the work flow: workflow & MIS. Graphix, 9(1), 40-42. Dewitz, A. (2007). Web-enabled print architectures. Rochester Institute of Technology. Featherstone, M. (1996). Postmodernizm ve tüketim kültürü. (M. Küçük, Çev.) İstanbul: Ayrıntı. Garrett, S. G. E., and Skevington, P. J. (1999). An introduction to electronic commerce.BT Technology Journal 17(3), 11-16. Habib, L. (2001). An Introduction to Electronic Commerce. Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Hsieh, Y. C., & Lin, H. S. (2011). A study of the functionalities and workflow for web-to-print platform. In Advanced Materials Research, Vol. 174, 151-154. Trans Tech Publications. Hu, R. (2004). From templatized documents to templatized workflow. On Demand Journal. Retrieved from www.ondemandjournal.com/whitepapers/Robert%20Hu%20WP.pdf Kaplan, A., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons (53), 59-68. Manovich, L. (2001). The language of new media. MIT. Merisavo, M. (2003). The effects of digital marketing on customer relationships. Helsinki School of Economics. Mucuk, İ. (2010). Pazarlama ilkeleri (Gözden geçirilmiş 18. basım). İstanbul: Türkmen. Musser, J., & O’Reilly, T. (2006). Web 2.0. principles and best practices. O’Reilly Media Nanehkaran, Y. A. (2013). An introduction to electronic commerce. International Journal of Scientific & Technology Research 2(4), 190-193. Odabaşı, Y. (2004). Postmodern pazarlama - tüketim ve tüketici. İstanbul: MediaCat. Romano, F. (2004). An investigation into printing industry trends. Rochester Institute of Technology. Erişim Tarihi: 20.05.2018. Sacristan, G. (2009). Growing your business in a competitive market-part two: business. Graphix, 8(9), 12-14. Schubert, P., & Koch, M. (2002). The power of personalization: customer collaboration and virtual communities. AMCIS 2002 Proceedings, 1953-1965. Shaffer, J. (2006). Web-to-Print We’re ready now for Web-to-Print solutions. American Printer May. Simmons, G. (2008). Marketing to postmodern consumers: introducing the internet chameleon. European Journal of Marketing, 3/4(42), 299-310. Tapscott, D., & Williams, A. (2006). Wikinomics. New York: Portfolio. Tuijn, C., & Mahy, M. F. (2000). Several considerations with respect to the future of digital photography and photographic printing. In Photonics West 2001-Electronic Imaging (150- 163). International Society for Optics and Photonics. Tuijn, C. (2005). Versioning of printed products. In Electronic Imaging 2005 (457-464). International Society for Optics and Photonics. Tuijn, C. (2009). Recent trends in print portals and Web2Print applications. In Color Imaging: Displaying, Processing, Hardcopy, and Applications, 72411C. Yeygel Çakır, S. (2015). Kullanıcı reklamcı mı oluyor?: sosyal medyada etkileşimciliğin gücü ve kullanıcı merkezli içerik üretimi. A. Özkan, N. Tandaçgüneş, & B. Önaydoğan (Ed.), Yeni medya ve reklam, 213-252). İstanbul: Derin.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Begüm Mutlu

Arif Özcan

Pelin Hayta This is me

Publication Date July 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 4

Cite

APA Mutlu, B., Özcan, A., & Hayta, P. (2018). MATBAACILIKTA E-TİCARET VE WEB2PRINT. Uluslararası Disiplinlerarası Ve Kültürlerarası Sanat, 3(4).