Birçok program düzeyinde faaliyet gösteren üniversiteler, öğrencilerin hem teorik hem de pratik bilgi kazanmalarına olanak sağlayan kapsamlı ve çok yönlü yükseköğretim kurumlarıdır. Diğer taraftan, üniversiteler eğitim ve öğretim kurumları olmanın yanı sıra sosyal bir yaşam ve öğreti alanı özelliğine de sahiptir. Bu nedenle, öğrencilerin öğrenme ve gelişimleri üzerinde çok önemli bir etkiye sahip olan üniversitelerin kültürel yapısı ayrıca incelenmesi gereken bir konudur. Üniversite yerleşkesinin sosyal donatılarından, öğretim elemanlarının niteliğine, üniversite yönetiminin sergilediği destekleyici davranışlardan, idari personelin öğrencilerle olan iletişimine kadar birçok faktör üniversite kültürü kapsamındadır. Bu kültürel faktörlerden her birisinin farklı açılardan öğrencilerin bireysel kariyer planlamalarını etkileyebileceği düşünülmektedir. Aynı zamanda, bahsedilen bu faktörlerin öğrencilerin girişimcilik eğilimleri üzerinde de etkili olduğu varsayılmaktadır. Bu bağlamda araştırma kapsamında üniversite kültürünün bireysel kariyer planlaması ve girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu doğrultuda nedensel tarama deseninde nicel veri analizine dayalı bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ana kütlesini Bitlis Eren Üniversitesi Rahva Yerleşkesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma verileri anket tekniğinden yararlanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler ilk olarak güvenilirlik yönünden analiz edilmiştir. Hipotez testleri için regresyon analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda; üniversite kültürünün hem girişimcilik eğilimini hem de bireysel kariyer planlamasını anlamlı şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Araştırma bulgularına göre üniversite yöneticileri başta olmak üzere akademik ve idari personele yönelik bir takım öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | January 8, 2024 |
Publication Date | |
Acceptance Date | December 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 2 |