BibTex RIS Cite

ANALYSIS OF PRESCHOOL TEACHER CANDIDATES ATTITUDES TOWARDS THE TEACHING PROFESSION CHILDREN LIKING STATUS.

Year 2015, Issue: 3, 115 - 122, 01.04.2015

Abstract

This study, preschool teachers' attitudes towards the teaching profession were studied to examine the
situation of the child liking. The study group Necmettin Erbakan in Konya and Mevlana University
studying Early Childhood Education at the University Faculty of Education 395 teacher candidates were
included. Data collection tool as Barnett and sneaky in the survey (1990) by individuals with an
assessment tool that was developed to measure the attitudes towards children, "Barnett Child Dislikes
Scale" Üstüner (2006) "developed by the Attitudes towards Teaching Profession" is used. The data
obtained from research was aplied pearson product moment correlation and simple linear regression.Research results were revealed attitudes of teachers towards teaching profession and significant status
among children love, a relationship that moderate and positive. In addition, it’s explained candidate
teachers’ 14% of the attitudes towards the teaching profession with kids liking situations

References

  • Aslan, D. & Köksal Akyol, A. (2006). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Ve Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2 (15), 51-60.
  • Bedel, E.F. (2008). Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Bazı Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4 (1), 31-48.
  • Brown, N. Morehead, P., & Julia B. Smith J. B. (2008) . . . . But I love children: changing elementary teacher candidates’ conceptions of the qualities of effective teachers. Teacher Education Quarterly, Winter, 169-183.
  • Butt, G., Lance, A., Fielding, A., Gunter, H., Rayner, S. Ve Thomas, H. (2005). Teacher Job Satisfaction: Lessons From The TSW Path Finder Project. School Leadership and Management, 25, 455-471.
  • Çapa, Y., Çil, N. (2000). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 : 69 – 73.
  • Çapri, B., & Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33–53.
  • Çeliköz, N. ve Çetin, F. (2004). Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarını Etkileyen Etmenler. Milli Eğitim Dergisi, 162, 160- 167.
  • Çetinkaya, Z. (2009). Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 298-305.
  • Dereli İman, E. (2014). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevgisi ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyonlarının İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7(4), 482-505.
  • Doğan, T. & Çoban, A.E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Eğitim ve Bilim Education and Science, Cilt 34, Sayı 153 157-168.
  • Duyan, V. & Gelbal, S. (2008). Barnett Çocuk Sevme Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlama Çalışması. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim ve Bilim, 148 (33).
  • Girgin, G., Özyılmaz Akamca, G., Ellez, A. M. & Oğuz, Evrim (2010). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Mesleki Benlik Saygıları Ve Mesleki Yeterlik İnançları, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (28).
  • Karaca, E. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeği Geliştirme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 213–230.
  • Köksal Akyol, A. ve Koçer Çiftçibaşı, H. (2005). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Empatik Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi [The Determination of the Empathy Skills of Early Childhood Teacher Candidate]. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 21,13-23.
  • MEGEP, (2006). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Ankara.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. İstanbul:Epsilon Yayıncılık.
  • Oral, B. (2004). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15, 88–98.
  • Özbek, R., Kahyaoğlu, M. & Özgen, N. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2 (8), 83-97.
  • Özder, H., Konedralı, G. & Perkan Z. C. (2010).Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2(16), 253-275.
  • Poyraz, H. & Dere, H. (2001). Okulöncesi Eğitiminin İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Robbins, S. (1994) Örgütsel Davranışın Temelleri (Çev: Sevgi Ayşe Öztürk) Eskişehir ETAM Basım Yayın.
  • Sünbül, A. M. (2003). Bir Meslek Olarak Öğretmenlik. Ö.Demirel ve Z. Kaya (ed.), Öğretmenlik Mesleğine Giriş (3. baskı, 243-278). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şahin Taşkın, Ç., Hacıömeroğlu, G. (2010). İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Tutumları: Nicel ve Nitel Verilere Dayalı Bir İnceleme İlköğretim Online, 9(3), 922-933.
  • Üstüner, M. (2006), Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. İnönü Üniversitesi. Sayı 45, 109- 127,
  • Zembat, R. ve Bilgin, H. (1996). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri. M. U. Atatürk Eğitim Fakültesi. 18-20 Eylül. İstanbul.

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇOCUK SEVME DURUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2015, Issue: 3, 115 - 122, 01.04.2015

Abstract

Bu araştırma, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını çocuk sevme durumları açısından incelemek amacı ile çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi ve Mevlana Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliğinde öğrenim gören 395 öğretmen adayı dâhil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Duyan ve Gelbal tarafından bireylerin çocuklara yönelik tutumlarını ölçme amacıyla Türkçe uyarlaması yapılan “Barnett Çocuk Sevme Ölçeği” ile Üstüner (2006) tarafından geliştirilen "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesi için pearson momentler çarpımı korelâsyonu ve basit doğrusal regresyon uygulanmıştır. Araştırma sonuçları öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve çocuk sevme durumları arasında anlamlı, orta düzeyde ve pozitif yönde bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının %14 ‘ünün çocuk sevme durumları ile açıklandığını göstermiştir.

References

  • Aslan, D. & Köksal Akyol, A. (2006). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Ve Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2 (15), 51-60.
  • Bedel, E.F. (2008). Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Bazı Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4 (1), 31-48.
  • Brown, N. Morehead, P., & Julia B. Smith J. B. (2008) . . . . But I love children: changing elementary teacher candidates’ conceptions of the qualities of effective teachers. Teacher Education Quarterly, Winter, 169-183.
  • Butt, G., Lance, A., Fielding, A., Gunter, H., Rayner, S. Ve Thomas, H. (2005). Teacher Job Satisfaction: Lessons From The TSW Path Finder Project. School Leadership and Management, 25, 455-471.
  • Çapa, Y., Çil, N. (2000). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 : 69 – 73.
  • Çapri, B., & Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33–53.
  • Çeliköz, N. ve Çetin, F. (2004). Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarını Etkileyen Etmenler. Milli Eğitim Dergisi, 162, 160- 167.
  • Çetinkaya, Z. (2009). Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 298-305.
  • Dereli İman, E. (2014). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevgisi ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyonlarının İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7(4), 482-505.
  • Doğan, T. & Çoban, A.E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Eğitim ve Bilim Education and Science, Cilt 34, Sayı 153 157-168.
  • Duyan, V. & Gelbal, S. (2008). Barnett Çocuk Sevme Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlama Çalışması. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim ve Bilim, 148 (33).
  • Girgin, G., Özyılmaz Akamca, G., Ellez, A. M. & Oğuz, Evrim (2010). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Mesleki Benlik Saygıları Ve Mesleki Yeterlik İnançları, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (28).
  • Karaca, E. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeği Geliştirme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 213–230.
  • Köksal Akyol, A. ve Koçer Çiftçibaşı, H. (2005). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Empatik Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi [The Determination of the Empathy Skills of Early Childhood Teacher Candidate]. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 21,13-23.
  • MEGEP, (2006). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Ankara.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. İstanbul:Epsilon Yayıncılık.
  • Oral, B. (2004). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15, 88–98.
  • Özbek, R., Kahyaoğlu, M. & Özgen, N. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2 (8), 83-97.
  • Özder, H., Konedralı, G. & Perkan Z. C. (2010).Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2(16), 253-275.
  • Poyraz, H. & Dere, H. (2001). Okulöncesi Eğitiminin İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Robbins, S. (1994) Örgütsel Davranışın Temelleri (Çev: Sevgi Ayşe Öztürk) Eskişehir ETAM Basım Yayın.
  • Sünbül, A. M. (2003). Bir Meslek Olarak Öğretmenlik. Ö.Demirel ve Z. Kaya (ed.), Öğretmenlik Mesleğine Giriş (3. baskı, 243-278). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şahin Taşkın, Ç., Hacıömeroğlu, G. (2010). İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Tutumları: Nicel ve Nitel Verilere Dayalı Bir İnceleme İlköğretim Online, 9(3), 922-933.
  • Üstüner, M. (2006), Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. İnönü Üniversitesi. Sayı 45, 109- 127,
  • Zembat, R. ve Bilgin, H. (1996). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri. M. U. Atatürk Eğitim Fakültesi. 18-20 Eylül. İstanbul.
There are 25 citations in total.

Details

Other ID JA39FZ75CF
Journal Section Research Article
Authors

Özden Kuşcu This is me

Filiz Erbay This is me

Şebnem Acar

Esra Gülnar This is me

Publication Date April 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 3

Cite

APA Kuşcu, Ö., Erbay, F., Acar, Ş., Gülnar, E. (2015). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇOCUK SEVME DURUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(3), 115-122.
AMA Kuşcu Ö, Erbay F, Acar Ş, Gülnar E. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇOCUK SEVME DURUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ. INES Journal. April 2015;(3):115-122.
Chicago Kuşcu, Özden, Filiz Erbay, Şebnem Acar, and Esra Gülnar. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇOCUK SEVME DURUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, no. 3 (April 2015): 115-22.
EndNote Kuşcu Ö, Erbay F, Acar Ş, Gülnar E (April 1, 2015) OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇOCUK SEVME DURUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 3 115–122.
IEEE Ö. Kuşcu, F. Erbay, Ş. Acar, and E. Gülnar, “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇOCUK SEVME DURUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ”, INES Journal, no. 3, pp. 115–122, April 2015.
ISNAD Kuşcu, Özden et al. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇOCUK SEVME DURUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 3 (April 2015), 115-122.
JAMA Kuşcu Ö, Erbay F, Acar Ş, Gülnar E. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇOCUK SEVME DURUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ. INES Journal. 2015;:115–122.
MLA Kuşcu, Özden et al. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇOCUK SEVME DURUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, no. 3, 2015, pp. 115-22.
Vancouver Kuşcu Ö, Erbay F, Acar Ş, Gülnar E. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇOCUK SEVME DURUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ. INES Journal. 2015(3):115-22.