BibTex RIS Cite

DÜŞÜNCELERİN DIŞAVURUMU OLARAK MODA DÜNYASI: İLETİŞİMSEL KODLARA YANSIYAN ÖRNEKLER ÜZERİNDEN KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ

Year 2016, Volume: 3 Issue: 4 - Volume: 3 Issue: 4, 242 - 261, 04.07.2016

Abstract

Küreselleşen dünyada kapitalist dizgenin sonuçlarından biri olan popüler kültürün toplumu etkilediği alanlardan biri kuşkusuz modadır. Moda, bireylerde popülerliği amaçladığı gibi onlara farklı yaşam tarzlarını sunarak da onları bu kültürün bir parçası konumuna getirmektedir. Bu yolla bireyleri sürekli tüketime teşvik eden moda onlara kendi düşüncelerini yansıtan birtakım kodlarla birlikte sunulmaktadır. Birey ise kendi ruhuna ve düşüncesine uygun giysiyi tüketmekte ve kendisi hakkında sözlü ya da yazılı iletişim kurmadan modanın görselliğini kullanarak duruşunu çevresine çoğu zaman böylesi bir yolla iletmeyi tercih etmektedir. Bu durumu anlamak için de birtakım görsel kodları çözümlemek gerekmektedir. 


  Bu çalışmada, insanların neden özellikle bazı giysileri ve renkleri tercih ettikleri, renklerin altında yatan iletilerin neler olduğu saptanarak giysilerin neden düşünseli somut kılan araçlar oldukları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla moda dünyasındaki giysiler iletişim bağlamında modelleri, renkleri ve aksesuarlarına göre görsel kodları açımlayabilmek adına göstergebilimsel çözümleme yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bunun için moda blogları, fotoğraf paylaşım siteleri ve televizyonlarda yayınlanan moda uzantılı popüler programlar çalışmanın ana evrenini oluşturmuştur. Bu çerçevede elde edilen bulguların değerlendirilmesi yalnızca araştırma kapsamındaki sonuçları ortaya koymak adına gereklidir. Çalışmanın sonucunda, giysilerin modanın bir parçası olarak özünde çeşitli düşüncelerle kodlandıkları, giysilerdeki ayrıntıların dahi topluma bir anlam ilettikleri tespit edilmiştir. 

Anahtar Kelimeler: Popüler Kültür, Moda, İletişim, Kodlar, Giyim Tüketimi.

Year 2016, Volume: 3 Issue: 4 - Volume: 3 Issue: 4, 242 - 261, 04.07.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ahmet Ayhan

Murat Birol

Publication Date July 4, 2016
Submission Date January 17, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 4 - Volume: 3 Issue: 4

Cite

APA Ayhan, A., & Birol, M. (2016). DÜŞÜNCELERİN DIŞAVURUMU OLARAK MODA DÜNYASI: İLETİŞİMSEL KODLARA YANSIYAN ÖRNEKLER ÜZERİNDEN KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ. Intermedia International E-Journal, 3(4), 242-261.

Creative Commons Lisansı Intermedia International E-journal

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.