Digital media has proven its importance during the COVID-19 lockdown by bringing citizens together and providing a virtual space to be creative. Therefore, art institutions have reconsidered their online presence and expanded their digital capabilities focusing on their corporate websites and social media accounts. Diverse research has been conducted addressing museums' digital media usage during the lockdown, mostly in terms of numbers. To offer a different viewpoint, through an explanatory approach supported by a qualitative methodology, this study aims to understand how the digital media and communication teams of art institutions have evaluated this digital shift encountered during the pandemic. Considering the researcher's ease of access, this study has focused on the leading private art institutions in Istanbul. Four in-depth interviews were conducted with employees of Arter, Istanbul Modern, Pera Museum, and SALT in January 2021. Correspondingly, concentrating on their digital activities, the experiences of the team members have been shared.
Museum studies digital media COVID-19 social media pandemic art museums digital communication
Dijital medya araçları, COVID-19 karantina dönemi sırasında insanları bir araya getirerek ve yaratıcı olabilmeleri için sanal bir alan sağlayarak, günlük hayatımızdaki önemi bir kez daha kanıtladı. Bu nedenle, sanat kurumları çevrimiçi varlıklarını yeniden gözden geçirdiler ve dijital yeteneklerini kurumsal web sitelerine ve sosyal medya hesaplarına odaklanarak genişlettiler. Kapalı kalınan süre içinde, müzelerin dijital medya kullanımlarını ağırlıkla sayısal veriler aracılığıyla ele alan çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Farklı bir bakış açısı sunabilmek adına bu çalışma, nitel bir yöntem ile desteklenen açıklayıcı bir yaklaşımla, sanat kurumlarının dijital medya ve iletişim ekiplerinin pandemi sırasında deneyimledikleri dijital değişimi nasıl değerlendirdiklerini anlamayı amaçlamaktadır. Araştırmacının erişim kolaylığı göz önüne alındığında, bu çalışma İstanbul'un önde gelen özel sanat kurumlarına odaklanmıştır. Ocak 2021'de, Arter, İstanbul Modern, Pera Müzesi ve SALT adlı kurumların çalışanları ile dört derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiştir. Buna paralel olarak, görüşülen ekip üyelerinin deneyimleri, dijital faaliyetlerine odaklanarak paylaşmıştır.
Müze çalışmaları dijital medya COVID-19 sosyal medya pandemi sanat müzeleri dijital iletişim
Les médias numériques ont prouvé leur importance lors du verrouillage du COVID-19 en rassemblant les citoyens et en offrant un espace virtuel pour être créatif. Par conséquent, les institutions artistiques ont reconsidéré leur présence en ligne et élargi leurs capacités numériques en se concentrant sur leurs sites Web d'entreprise et leurs comptes de médias sociaux. Diverses recherches ont été menées sur l'utilisation des médias numériques par les musées pendant le verrouillage, principalement en termes de chiffres. Pour proposer un regard différent, à travers une approche explicative soutenue par une méthodologie qualitative, cette étude vise à comprendre comment les équipes médias numériques et communication des institutions artistiques ont évalué ce virage numérique rencontré lors de la pandémie. Compte tenu de la facilité d'accès du chercheur, cette étude s'est concentrée sur les principales institutions artistiques privées d'Istanbul. Quatre entretiens approfondis ont été menés avec des employés d'Arter, d'Istanbul Modern, du Pera Museum et de SALT en janvier 2021. Parallèlement, en se concentrant sur leurs activités numériques, les expériences des membres de l'équipe ont été partagées.
Etudes muséales médias numériques COVID-19 médias sociaux pandémie communication numérique musées d'art
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2021 |
Acceptance Date | May 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021Issue: 7 |