BibTex RIS Cite

Marka Değeri Yaratmada Reklam İle Halkla İlişkiler Arasındaki Etkileşim

Year 2007, Issue: 6, 181 - 199, 01.06.2007

Abstract

Brand value is the key to the long-term success of a business. It is important because brand equity acts as the communication tool between business and consumers. The role of the brand is to increase awareness of that product offer and to present its benefits in a way that is appealing to the consumer. However, it has been determined that a stable result can not be obtained when some samples of applications have been examined and especially when financial public relations studies on financial product have not been supported by corporate and marketing public relations studies. In this paper, the idea which is to create financial value in business there should be a synergic interaction between public relations works and advertising.

Marka Değeri Yaratmada Reklam İle Halkla İlişkiler Arasındaki Etkileşim

Year 2007, Issue: 6, 181 - 199, 01.06.2007

Abstract

Les études que nous avons realise dans le cadre de la littérature des relations publiques nous a montré qu'il y a une tendance de profiter des stratégies et des applications financières de relations publiques pour augmenter la valeur financière des produits et des entreprises. Cependant, on l'a déterminé qu'un résultat stable ne peut pas être obtenu a chaque fois. Certain examples d'applications qui ont été examinés nous a montré qu'un résultat stable ne peut pas être obtenu particulièrement au cas où des études financières de relations publiques pour le produit financier n'ont pas été soutenues par des études de corporation et de marketing relations publiques. Dans cette étude, l'idée qui est de créer la valeur financière dans les entreprises nécessite une interaction synergique entre les projets de relations publiques et les projets de publicité.

Marka Değeri Yaratmada Reklam İle Halkla İlişkiler Arasındaki Etkileşim

Year 2007, Issue: 6, 181 - 199, 01.06.2007

Abstract

İşletmelerin kurumsal marka, ürün markası itibarı oluşturmak yolu ile markalarının kimlik haklarına istedikleri finansal değeri kazandırabilmelerinde, halka arzı gerçekleştirmeleri durumunda ise menkul kıymetlerinin finansal değerini maksimize edebilmelerinde spesifik halkla ilişkiler uzmanlık alanları konumunda bulunan kurumsal halkla ilişkiler, pazarlama halkla ilişkileri, finansal halkla ilişkiler çalışmaları ile reklamın büyük rolü vardır. Menkul kıymetlerin değerini yükselterek finansal değer yaratma çalışması finansal halkla ilişkiler, kurumsal marka oluşturarak marka değeri meydana getirme kurumsal halkla ilişkiler, ürün markası imajı yolu ile değer yaratma ise pazarlama halkla ilişkilerinin görev kapsamı içinde bulunur. Ancak, bu çalışmaların entegre yürütülmesi sonucunda oluşan sinerji farklı alanlarda marka değerleri meydana getirilmesinde maksimum verimin elde edilmesini kolaylaştırır. Reklam ise geniş kitlelere hızla ulaşan kontrollü bir araç olması özelliğinden ötürü, kimi zaman bağımsız kimi zaman ise halkla ilişkiler faaliyetlerinin bir uzantısı olarak, işletmelerin kurumsal markalarına, ürün markalarına marka değeri yükleyebilmelerinde yoğun olarak kullanılabilir. Kanımızca, bir işletmede özellikle finansal aktivitelere kredibilite sağlayarak hisse senetlerinin değerinin maksimizasyonu amaçlandığında çalışma sürecinin ilk basamağında işletme amaçları doğrultusunda kurumsal veya pazarlama halkla ilişkileri, ikinci basamağında ise finansal halkla ilişkiler yer almalıdır. Reklam mesajları ise bu faaliyetlere destek olarak kullanılmalıdır. Spesifik halkla ilişkiler çalışmaları ve reklam, eşgüdümlülüğü sağlayacak tarzda planlandığı takdirde, farklı alanlarda finansal değer yaratmanın gücünü arttıracak bir sinerji oluşur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç. Dr. Nurhan Tosun

Publication Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007Issue: 6

Cite

APA Tosun, D. D. N. (2007). Marka Değeri Yaratmada Reklam İle Halkla İlişkiler Arasındaki Etkileşim. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi(6), 181-199.

Creative Commons Lisansı