Research Article
PDF EndNote BibTex RIS Cite

Reklamlarda Siyah-Beyaz Kullanımı

Year 2005, Issue 2, 7 - 17, 01.06.2005

Abstract

Bu çalışmanın amacı reklamda siyah-beyazın kullanımını incelemektir. Siyah-beyaz imgelerin reklamda etkilerini çözümlemek için, göstergebilimsel yöntemden yararlanarak, 2003-2004 yılları arasındaki televizyon, dergi ve açıkhava reklamlarını, renkli ve siyah-beyaz imge kullanımının reklam söyleminde yarattığı farklılık dizgelerini ele aldık. Sonuç olarak, reklamda siyah-beyaz kullanımının modern/eski, rahatlık/rahatsızlık, hüzün/neşe, seçkin/sıradan gibi karşıtlıklar yarattığını, kimi zaman da markaya söylensel değerler yüklediğini bulguladık.

Year 2005, Issue 2, 7 - 17, 01.06.2005

Abstract

Year 2005, Issue 2, 7 - 17, 01.06.2005

Abstract

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Halime YÜCEL ALTINEL This is me
It is not affiliated with an institution
Palestine, State of

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005, Volume , Issue 2

Cite

APA Yücel Altınel, H. (2005). Reklamlarda Siyah-Beyaz Kullanımı . Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi , (2) , 7-17 . Retrieved from http://iletisimdergisi.gsu.edu.tr/en/pub/issue/7377/96574

Creative Commons Lisansı