Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2005, Issue: 2, 7 - 17, 01.06.2005

Abstract

Year 2005, Issue: 2, 7 - 17, 01.06.2005

Abstract

Reklamlarda Siyah-Beyaz Kullanımı

Year 2005, Issue: 2, 7 - 17, 01.06.2005

Abstract

Bu çalışmanın amacı reklamda siyah-beyazın kullanımını incelemektir. Siyah-beyaz imgelerin reklamda etkilerini çözümlemek için, göstergebilimsel yöntemden yararlanarak, 2003-2004 yılları arasındaki televizyon, dergi ve açıkhava reklamlarını, renkli ve siyah-beyaz imge kullanımının reklam söyleminde yarattığı farklılık dizgelerini ele aldık. Sonuç olarak, reklamda siyah-beyaz kullanımının modern/eski, rahatlık/rahatsızlık, hüzün/neşe, seçkin/sıradan gibi karşıtlıklar yarattığını, kimi zaman da markaya söylensel değerler yüklediğini bulguladık.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Halime Yücel Altınel

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005Issue: 2

Cite

APA Yücel Altınel, H. (2005). Reklamlarda Siyah-Beyaz Kullanımı. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi(2), 7-17.

Creative Commons LisansıTRDizinlogo_live-e1586763957746.png