BibTex RIS Cite

KİŞİLİK VE BİREYSEL DEĞERLERİN İŞVEREN MARKA ÇEKİCİLİĞİ ALGISINA ETKİSİ: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÖRNEK UYGULAMA

Year 2015, Issue: 52, 0 - , 14.02.2016

Abstract


Günümüzde artan bir şekilde, işletmeler, işveren markalarını potansiyel çalışanları işletmelerine
çekmek için kullanmaktadırlar. Potansiyel çalışanın belli bir işletmede çalışması doğrultusunda
sahip olacağını düşündüğü faydalar işveren markası çekiciliğini ifade etmektedir. Dolayısıyla,
işletme, mevcut ve potansiyel çalışanlar açısından ne kadar fazla çekici ise işveren markası da o
kadar güçlüdür. Farklı insanlar işletmelerin faklı özelliklerini çekici bulurlar bu doğrultuda
farklı işletmeler farklı özelliklere sahip potansiyel adaylara ulaşmaktadır. Kişilerin sahip olduğu
bu farklı özellikler kişilik ve değerler üzerinden daha ayrıntılı olarak ele alınabilir. Bu
çalışmada, potansiyel adayların kişilik özellikleri ve bireysel değerlerinin işveren markası
çekiciliği algısına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla potansiyel çalışan olarak
düşünülen 498 işletme bölümü öğrencisinden anket yöntemi ile birincil elden veri toplanılmış ve
test edilmiştir. Sonuçlar, bireysel değerler ve kişilik
özelliklerinin işveren markası çekiciliği algısını pozitif yönlü olarak etkilediğini göstermiştir.

Year 2015, Issue: 52, 0 - , 14.02.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hülya Erkanlı

Yusuf Topuz

Ruziye Cop

Publication Date February 14, 2016
Published in Issue Year 2015 Issue: 52

Cite

APA Erkanlı, H., Topuz, Y., & Cop, R. (2016). KİŞİLİK VE BİREYSEL DEĞERLERİN İŞVEREN MARKA ÇEKİCİLİĞİ ALGISINA ETKİSİ: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÖRNEK UYGULAMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi(52).
AMA Erkanlı H, Topuz Y, Cop R. KİŞİLİK VE BİREYSEL DEĞERLERİN İŞVEREN MARKA ÇEKİCİLİĞİ ALGISINA ETKİSİ: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÖRNEK UYGULAMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. February 2016;(52).
Chicago Erkanlı, Hülya, Yusuf Topuz, and Ruziye Cop. “KİŞİLİK VE BİREYSEL DEĞERLERİN İŞVEREN MARKA ÇEKİCİLİĞİ ALGISINA ETKİSİ: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÖRNEK UYGULAMA”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, no. 52 (February 2016).
EndNote Erkanlı H, Topuz Y, Cop R (February 1, 2016) KİŞİLİK VE BİREYSEL DEĞERLERİN İŞVEREN MARKA ÇEKİCİLİĞİ ALGISINA ETKİSİ: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÖRNEK UYGULAMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 52
IEEE H. Erkanlı, Y. Topuz, and R. Cop, “KİŞİLİK VE BİREYSEL DEĞERLERİN İŞVEREN MARKA ÇEKİCİLİĞİ ALGISINA ETKİSİ: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÖRNEK UYGULAMA”, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, no. 52, February 2016.
ISNAD Erkanlı, Hülya et al. “KİŞİLİK VE BİREYSEL DEĞERLERİN İŞVEREN MARKA ÇEKİCİLİĞİ ALGISINA ETKİSİ: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÖRNEK UYGULAMA”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 52 (February 2016).
JAMA Erkanlı H, Topuz Y, Cop R. KİŞİLİK VE BİREYSEL DEĞERLERİN İŞVEREN MARKA ÇEKİCİLİĞİ ALGISINA ETKİSİ: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÖRNEK UYGULAMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2016.
MLA Erkanlı, Hülya et al. “KİŞİLİK VE BİREYSEL DEĞERLERİN İŞVEREN MARKA ÇEKİCİLİĞİ ALGISINA ETKİSİ: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÖRNEK UYGULAMA”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, no. 52, 2016.
Vancouver Erkanlı H, Topuz Y, Cop R. KİŞİLİK VE BİREYSEL DEĞERLERİN İŞVEREN MARKA ÇEKİCİLİĞİ ALGISINA ETKİSİ: İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÖRNEK UYGULAMA. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2016(52).