BibTex RIS Cite

Sporun Pazarlaması ve Pazarlama İletişiminde Spor

Year 2007, Volume: 5 Issue: 1, 93 - 101, 19.11.2013

Abstract

Dünyada farklı kültür ve sosyal statülerden insanların bir araya gelerek birlikte tüketebildiği ortak ürün olan spor, hem kendini ürün olarak markalaştırma hem de markaları hedefe taşıma noktasında önemli bir yere sahiptir. Hayatımızın her anında spor yer almaktadır. Kitleselleşme ile ticari boyutu birleşince önemini giderek artırmaktadır. Günümüz pazarlama iletişiminin etkisiyle spor, pazarlamayı ve stratejilerini kullanır hale gelmiştir. Satılabilir olmanın gerekliliği, rekabetin inanılmaz boyutta fazlalaşması markaların spordan faydalanma sürecini hızlandırmıştır. Pazarlama stratejilerindeki yeri daha da fazlalaşan spor, spor pazarlaması kavramı ile kendi özgürlüğünü kazanmış ve bütünleşik pazarlama iletişiminde önemli bir yere sahip olmuştur. Geleneksel pazarlama yerine spor pazarlaması dünyada ve Türkiye'de sporun ürün olma boyutuyla ve sporun iletişim stratejisindeki kullanılma boyutuyla ilgili örnekleri ele almaktadır. Sporu iletişim stratejisinde düşünmeyen, spor ürününün özelliklerini kavramayan markalar rekabetçi avantaj elde edememektedir. Spor hedef kitleye doğrudan ve etkili şekilde ulaşmada inanılmaz avantajlar sunmaktadır. Bu önem doğrultusunda bu çalışma geleneksel pazarlamadan spor pazarlamasını geçişin aşamalarını, önemini, markalara sağladığı avantajları incelemektedir.

Year 2007, Volume: 5 Issue: 1, 93 - 101, 19.11.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Hüseyin Altınbaş

Publication Date November 19, 2013
Submission Date December 9, 2013
Published in Issue Year 2007 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Altınbaş, H. (2013). Sporun Pazarlaması ve Pazarlama İletişiminde Spor. Selçuk İletişim, 5(1), 93-101. https://doi.org/10.18094/si.69455