Bu
çalışmada Ordu üniversitesi öğrencilerinin ilin doğal ve kültürel turizm
kaynaklarına yönelik farkındalık ve deneyimlerini belirlemek amaçlanmıştır.
Ordu Üniversitesinin değişik yerleşkelerinde öğrenim gören 1178 öğrenci
araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada “Turistik Çekiciliklere
İlişkin Farkındalık ve Deneyim Anketi” veri toplama aracı olarak
kullanılmıştır. Araştırma verilerine göre öğrencilerin Ordu ilinin turistik
değerlerine ilişkin farkındalıkları oldukça düşüktür. Ayrıca araştırma sonucuna
göre; öğrencilerin turistik değerlere ilişkin farkındalık ve deneyimleri sınıf
değişkenine göre anlamlı bir değişme göstermezken, cinsiyet, Ordulu olma
durumu, öğrenim görülen yerleşke ve akademik biri, gelir değişkenine göre
anlamlı bir değişme göstermektedir. Erkek, yüksek gelir seviyesinde, Meslek
Yüksekokulu öğrencisi ve Ünye’de öğrenim gören öğrencilerin, ilin turistik
değerlerine ilişkin farkındalık ve deneyim düzeyleri daha yüksektir.
The aim of this study is to determine the
awareness and experience of the students of Ordu in relation to natural and
cultural tourism resources. The
study group of study consisted of 1178 students studying in different campuses
of the University. The
"Awareness and Experience Survey on Touristic Attractiveness" was
used as a data collection tool. According to the research data, the awareness of the touristic values
of Ordu is very low. In
addition, according to the research result; While the awareness and experience
of the students about the touristic values do not show a meaningful change according
to the class variable, gender, Ordu status, education unit and campus show a
significant change according to the income variable. Male, high income, vocational high
school and students studying at Ünye have higher awareness and experience
levels of provincial tourist values.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2018 |
Submission Date | April 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 10 Issue: 19 |