Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik
motivasyonlarına cinsiyet, sınıf düzeyi ve fen bilimleri ders notu değişkenlerin
etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
örneklemini 2015-2016 eğitim öğretim yılında ortaokul 6.,7. ve 8. sınıfta
öğrenim gören 307 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ‘‘Fen
Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği (FBKÖ)’’ kullanılmıştır. Veriler IBM SPSS
21 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler; bağımsız-t testi, tek
yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey testi yapılarak analiz edilmiştir.
Verilerin analizi sonucu, ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik
motivasyonları cinsiyet, sınıf düzeyi, fen bilimleri dersi akademik başarı notuna
göre istatistiki olarak anlamlı (p<.05) bir farklılık olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 2 |
.