Günümüz modern toplumlarının meşgul olduğu konuların başında “yeni bir nesil yetiştirme”
çabalarının geldiğini görmekteyiz. Yetişen neslin karakteristik özelliklerini içinde bulunduğu
ortamın ve kendisine sağlanan eğitim politikalarının belirlediğini söyleyebiliriz. Her devir kendi
neslini yaratır varsayımından hareketle günümüz nesli Z nesli olarak adlandırılmaktadır.
Z nesli nedir? Sorusunun cevabı asla kısa olmayan uzun soluklu izlenimler ve sosyal tahlillerin
sonucunda irdelenmesi gereken bir konu bütünlüğüdür. Milenyumla birlikte dünyanın
değişmesi, gelişmesi internetin hayatımıza girmesi hemen hemen her şeyin yenilenip
kolaylaşması 2000 yılından sonra doğan, büyüyen neslin farklı bir konuma dönüşmesine
neden olmuştur.
Z neslinin özelliklerinden en belirgini bu bireylerin internetle, teknolojiyle büyümeleridir. Çok
farklı yazılım programları, bilgisayarlar ve en önemlisi neslin elindeki akıllı telefonlar... Bütün
bu teknolojik figürler Z neslini sosyal ve bilimsel açıdan ön plana çıkarıyor. Bireyler farklı eğitim
sistemleri içerisinde harmanlanır, donanım sahibi olurlar fakat son tahlilde bireylerin
kazandıkları donanımlar onları mutlu etmek yerine gerginleştirir, tatmin etmez ve sonunda
ortaya çıkan yalnızlık ve yabancılaşma duygusu mutsuzluk biçiminde kendisini gösterir.
Bu çalışmanın amacı Z neslinin özellikleri nelerdir, içinde bulundukları dünyayı nasıl algılarlar,
bakış açılarındaki egoist duyguların yarattığı yalnızlık ve yabancılaşma biçimleri nelerdir gibi
sorulara cevap bulmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 27 Issue: 4 |