Bu araştırmada,
annelerinin görüşlerine göre DEHB tanılı çocukların okullarda karşılaştıkları sorunların
belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmanın
bir alt amacı da DEHB tanılı çocukları olan annelerin, çocukları ile evde
yaşadıkları zorluklara ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Nitel modelde
tasarlanan araştırmada durum deseni kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme
yöntemlerinden kartopu örnekleme ile oluşturulan araştırmanın çalışma grubunu
bir devlet hastanesinin Çocuk ve Ergen Psikiyatri Polikliniği’nde takip edilen,
DEHB tanılı çocukların araştırmaya gönüllü katılan anneleri oluşturmaktadır. 11
katılımcı ile yürütülen çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış
görüşme tekniği kullanılarak toplanmış ve yüz yüze yapılan görüşmelerde yazılı olarak kayıt altına alınmıştır.
Kasım-Aralık 2017 tarihlerinde toplanan veriler içerik analizi yoluyla
değerlendirilmiş ve katılımcıların cevapları doğrultusunda kategoriler
oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda annelerin eğitim sürecinde çocuklarının
ihtiyaç duyduğu desteği tek başına sağlamak zorunda kaldıkları, okul
personelinden ve diğer aile bireylerinden yeterli desteği göremedikleri
belirlenmiştir. Genel anlamda ülkemiz eğitim sisteminin çocuklarının bireysel
özelliklerini gözardı ettiğinden dolayı, sorunların daha yoğun yaşandığını
belirtmişlerdir. En çok destek almaları gerektiğine inandıkları okul rehberlik
servislerince verilen desteğin yeterli ve tutarlı bir özellik göstermediğini
ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Acceptance Date | July 4, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 50 Issue: 50 |