Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin uzunluk ölçmeye yönelik birim kavramı, birimin uygunluğu ve eş birim kullanımına ilişkin alan bilgilerini bir mesleki gelişim çalışması kapsamında incelemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseniyle tasarlanan çalışmada katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen üç sınıf öğretmeninden oluşmuştur. Çalışmanın verileri üç aşamalı mesleki gelişim çalışması kapsamında toplanmıştır. Elde edilen verilerin incelenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Veriler uzunluk ölçme sürecine ilişkin alanyazın esas alınarak analiz edilmiştir. Bulgular, sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişim çalışması öncesi uzunluk ölçme süreci ve birime yönelik anlamaları ve alan bilgilerinin yetersiz olduğunu göstermiştir. Ancak mesleki gelişim çalışması boyunca öğretmenlerin ölçme ve birime yönelik bilgilerinde olumlu yönde bir değişikliğin meydana geldiği görülmüştür. Bu bağlamda, mesleki gelişim çalışmalarının öğretmenlerin alan ve pedagojik alan bilgilerinin oluşumunda önemli bir etkiye sahip olduğu görülmektedir.
TÜBİTAK
118K139
*Bu çalışma 118K139 nolu TÜBİTAK 3501 projesinden üretilmiştir.
The aim of this study is to examine primary school teachers' content knowledge on the concept of unit for measuring length, the suitability of the unit and the use of equal unit within the scope of a professional development study. Case study, one of the qualitative research designs, was used in the study and the participants consisted of three primary school teachers determined by purposive sampling method. The data of the study were collected within the scope of a three-stage professional development study. Descriptive analysis method was used in the analysis of the obtained data. The data were analyzed based on the literature on the length measurement process. The findings showed that the primary school teachers' understanding of the length measurement process and the unit-oriented understanding, and their field knowledge were insufficient before the professional development study. However, during the professional development study, it was observed that there was a positive change in the teachers' knowledge about measurement and the unit. In this context, it is seen that professional development studies have an important effect on the formation of teachers' field and pedagogical content knowledge.
118K139
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 118K139 |
Early Pub Date | July 14, 2023 |
Publication Date | July 31, 2023 |
Acceptance Date | June 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 58 Issue: 58 |