Anlık
mesajlaşma uygulaması WhatsApp, hızlı, kolay ve ücretsiz oluşu nedeniyle
gündelik hayatta farklı biçimlerde ve yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.
Sesli ve görüntülü görüşme, konum, metin, fotoğraf ve video paylaşım gibi
özelliklere sahip olan WhatsApp, son yılarda haber üretim ve tüketiminde de
tercih edilen bir uygulama halini almıştır. Haber kuruluşları, kullanıcı
türevli içeriğe ilk elden ulaşmak, izleyici ve okurların görgü tanıklıklarını
ve haber önerilerini doğrudan elde etmek amacıyla WhatsApp üzerinden iletişim
kanalları oluşturmaya başlamıştır. Bu çalışmada NTV ve Star TV WhatsApp hatları
üzerinden kullanıcılarla oluşturulan haber üretim pratiğinin ne şekilde
gerçekleştirildiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. İnceleme sonucunda
yurttaşlardan gelen WhatsApp mesajlarının sınırlı bir biçimde ekrana yansıdığı,
özellikle ilgi çekici, sansasyonel görgü tanıklıklarının tercih edildiği
görülmüştür. Bu nedenle bu tür platformlar, yurttaşların sesini ana akım
medyaya taşıyacak bir köprü olmaktan ziyade ana akım medyanın daha çok
izleneceğini varsaydığı içeriğe ulaşma yolu olarak değerlendirilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Submission Date | July 4, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |