Değer, kişi ya da toplulukların ideal kabul ettiği var olma ya da hareket etme tarzları olarak tanım- lanabilir. Eğitimin asıl amaçlarından biri değerlerin kazanımıdır. Değerler okulda genelde örtük program kapsamında verilmeye çalışılır. 2011 yılında Antalya Valiliği İl Millî Eğitim Müdürlüğü, okullarda değer- ler eğitimiyle ilgili bir proje başlatmış ve bu proje kapsamında okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretime yönelik “değerler eğitimi” program kitapları hazırlamıştır. Bu kitaplar (tasarılar) ile bir örtük program konusu olarak görülen değerler eğitimi, “yazılı” veya “açık” bir program olarak tasarlanmış ve uygula- maya konulmuştur. Bu araştırmada, değerler eğitimi program tasarılarının değerlendirilmesi amaçlanmış- tır. Tarama modeliyle yapılan araştırmada programın dört temel öğesi (hedef, içerik, eğitim durumları, değerlendirme), incelenerek program tasarısı değerlendirilmiştir. Araştırma bulguları, değerler eğitimine yönelik hazırlanan program tasarılarının uygulanabilirliği açısından önemli ipuçları sağlayacağı için önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |