Bu araştırmanın amacı, konservatuvar öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme
yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve yaşam boyu öğrenme
yeterlikleri ile müzikal algılama düzeyleri arasındaki ilişkinin
belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma
grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Sakarya Üniversitesi Devlet
Konservatuvarı’nda öğrenim görmekte olan 102 öğrenci oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Uzunboylu ve Hürsen tarafından
geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlik Ölçeği” ve G. Otacıoğlu tarafından geliştirilen “Müzikal Algılama Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler Kruskal
Wallis-H, Mann Whitney U ve Spearman Brown Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı
ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda konservatuvar öğrencilerinin yaşam
boyu öğrenme yeterliklerinin cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı
farklılık göstermediği, bireysel çalgı ve müzik türü tercihi değişkenlerine
göre anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür. Konservatuvar öğrencilerinin yaşam boyu
öğrenme yeterliklerinin “dijital yeterlikler” alt boyutu ile müzikal algılama
düzeyleri toplam puanları arasında; müzikal algılama düzeylerinin “genel müzik
bilgisi ve kültürü” ve “müziğe karşı olan ilgi ve tutum” alt boyutları ile
yaşam boyu öğrenme yeterlik toplam puanları arasında anlamlı bir ilişki
saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 2 |