Research Article
BibTex RIS Cite

Temel İstatistik Eğitiminde R For Wındows Paket Programı Kullanımı

Year 2005, Volume: 18 Issue: 2, 71 - 86, 31.12.2005

Abstract

Türkiye’de 20 Üniversitede İstatistik eğitim programı bulunmaktadır. Öğrenciler eğitimin ilk yılında istatistiğin temel kavram ve teoremlerini öğrenmektedir. Bu temel kavram ve teoremlerin daha anlaşılır ve görsel algılamaya yönelik halde R for Windows paket programıyla anlatılması söz konusu olabilir. Aynı zamanda öğrencilerin bilgisayar ve istatistik paket programları ile ilk yıldan itibaren öğrenmeleri ilerki yıllarda öğrenciye hem öğrencilik döneminde hem de çalışma hayatında büyük kazanımlar sağlayabilir. Bu çalışmada İstatistik eğitimi alan öğrencilerin Temel İstatistik kavramlarını algılamalarında yardımcı olabilecek ve ücretsiz olarak elde edilebilen R for Windows paket programının istatistik eğitim programındaki kullanımı örnekler verilerek incelenmiştir.

References

  • [1] T.C. Yükseköğretim Kurulu, http://www.yok.gov.tr, Ankara, 2004.
  • [2] The Comprehensive R Archive Network, http://cran.r-project.org, 2004.
  • [3] P. Dalgaard, “Introductory Statistics with R”, Springer-Verlag New York, Inc, 2002.
  • [4] J. Fox, “An R and S-Plus Companion to Applied Regression”, Sage Pub. California, 2002.
  • [5] A. Krause and M. Olson, “The Basics of S-Plus”, Third Edition, Springer-Verlag New York, Inc, 2002.
  • [6] F. Er, “Açıklayıcı Veri Analizi”, Kaan Kitabevi, Eskişehir, 2003.
  • [7] G.M. Clarke and D. Cooke, “A Basic Course in Statistics”, Second Edition, Edward Arnold, London, 1983.
  • [8] D.A. Lind, W.G. Marchal and S.A. Wathen, “Statistical Techniques in Business and Economics”, Twelfth Edition, McGraw-Hill Irwin, New York, 2005.
  • [9] W.N. Venables and B.D. Ripley, “Modern Applied Statistics with S-Plus”, Springer, New York, 1994.

The Usage Of R For Windows For The Fundamental Statistics Education

Year 2005, Volume: 18 Issue: 2, 71 - 86, 31.12.2005

Abstract

There are twenty Universities with Statistics Departments in Turkey. Students, who attend those departments, in their first year learn the fundemantals and theories of the statistics. To make these fundemantal techniques and theories easily accessible to those students, R for windows may be used for education. At the same time, hands on experience with computer and statistical sofware from the first year of the university will benefit the students both for their university years and for their working experiences. In this study, How a Free Software, R for Windows, can be implemented in to the first year statistics students curriculum, making the understanding of the fundemantal theorems more accessible, is investigated by some examples.

References

  • [1] T.C. Yükseköğretim Kurulu, http://www.yok.gov.tr, Ankara, 2004.
  • [2] The Comprehensive R Archive Network, http://cran.r-project.org, 2004.
  • [3] P. Dalgaard, “Introductory Statistics with R”, Springer-Verlag New York, Inc, 2002.
  • [4] J. Fox, “An R and S-Plus Companion to Applied Regression”, Sage Pub. California, 2002.
  • [5] A. Krause and M. Olson, “The Basics of S-Plus”, Third Edition, Springer-Verlag New York, Inc, 2002.
  • [6] F. Er, “Açıklayıcı Veri Analizi”, Kaan Kitabevi, Eskişehir, 2003.
  • [7] G.M. Clarke and D. Cooke, “A Basic Course in Statistics”, Second Edition, Edward Arnold, London, 1983.
  • [8] D.A. Lind, W.G. Marchal and S.A. Wathen, “Statistical Techniques in Business and Economics”, Twelfth Edition, McGraw-Hill Irwin, New York, 2005.
  • [9] W.N. Venables and B.D. Ripley, “Modern Applied Statistics with S-Plus”, Springer, New York, 1994.
There are 9 citations in total.

Details

Journal Section Research Articles
Authors

Fikret Er

Harun Sönmez This is me

Publication Date December 31, 2005
Acceptance Date July 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Er, F., & Sönmez, H. (2005). Temel İstatistik Eğitiminde R For Wındows Paket Programı Kullanımı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 18(2), 71-86.
AMA Er F, Sönmez H. Temel İstatistik Eğitiminde R For Wındows Paket Programı Kullanımı. ESOGÜ Müh Mim Fak Derg. December 2005;18(2):71-86.
Chicago Er, Fikret, and Harun Sönmez. “Temel İstatistik Eğitiminde R For Wındows Paket Programı Kullanımı”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Ve Mimarlık Fakültesi Dergisi 18, no. 2 (December 2005): 71-86.
EndNote Er F, Sönmez H (December 1, 2005) Temel İstatistik Eğitiminde R For Wındows Paket Programı Kullanımı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi 18 2 71–86.
IEEE F. Er and H. Sönmez, “Temel İstatistik Eğitiminde R For Wındows Paket Programı Kullanımı”, ESOGÜ Müh Mim Fak Derg, vol. 18, no. 2, pp. 71–86, 2005.
ISNAD Er, Fikret - Sönmez, Harun. “Temel İstatistik Eğitiminde R For Wındows Paket Programı Kullanımı”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi 18/2 (December 2005), 71-86.
JAMA Er F, Sönmez H. Temel İstatistik Eğitiminde R For Wındows Paket Programı Kullanımı. ESOGÜ Müh Mim Fak Derg. 2005;18:71–86.
MLA Er, Fikret and Harun Sönmez. “Temel İstatistik Eğitiminde R For Wındows Paket Programı Kullanımı”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, vol. 18, no. 2, 2005, pp. 71-86.
Vancouver Er F, Sönmez H. Temel İstatistik Eğitiminde R For Wındows Paket Programı Kullanımı. ESOGÜ Müh Mim Fak Derg. 2005;18(2):71-86.

20873  13565  13566 15461  13568    14913