Research Article
BibTex RIS Cite

TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK

Year 2010, Volume: 11 Issue: 1, 277 - 296, 01.03.2010

Abstract

Günümüzde küreselleşme ve bireyselleşmenin ortaya çıkardığı değişimlerle pazar, geleneksel işlevlerinin ötesine geçerek bireylerin ve tüketici gruplarının yaptıkları tüketimler aracılığıyla kendilerini ifade ettikleri bir yer haline gelmiştir. Böylece tüketiciler etik kaygılarla yalnızca kendileri için değil tüm dünyada kendi dışlarında da var olan her şey için doğru bulmadıkları uygulamalara, sahip oldukları seçim gücüyle müdahale edebilmektedir. Hızla gelişen teknolojinin sunduğu olanakların da katkısıyla daha önce mümkün olmayan düzeyde pazarı etkileyebilme kabiliyetine sahip olan tüketiciler, üretimde artan oranda söz sahibi olmaktadır. Tüm bu gelişmelerin etkisiyle ortaya çıkan siyasal tüketicilik kavramı son yıllarda özellikle gelişmiş Kuzey Avrupa ülkelerinde oldukça ilgi gören bir konu olmuştur

THE GROWING POWER OF CONSUMERISM: POLITICAL CONSUMERISM

Year 2010, Volume: 11 Issue: 1, 277 - 296, 01.03.2010

Abstract

Nowadays through the effects of globalization and individualization, market has become an arena where individuals and consumer groups express themselves via their consumptions by going beyond the traditional functions. Thus consumers with ethical concerns may interfere in the practices that they disapprove not only for themselves but also for anything apart from themselves in the whole world by their purchasing power. Thanks to the opportunities of the rapidly advancing technology, consumers who have the ability to influence the market in a level which couldn’t be possible before have a corner on production increasingly. Political consumerism concept emerged by the effects of all these evolution recently has been a quite attractive topic particularly in Nordic countries.  

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Halil Semih Kimzan Ve Feyza Kaya This is me

Halil Semih Kimzan This is me

Feyza Kaya

Publication Date March 1, 2010
Submission Date December 12, 2014
Published in Issue Year 2010 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Kaya, H. S. K. V. F., Kimzan, H. S., & Kaya, F. (2010). TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 277-296.
AMA Kaya HSKVF, Kimzan HS, Kaya F. TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2010;11(1):277-296.
Chicago Kaya, Halil Semih Kimzan Ve Feyza, Halil Semih Kimzan, and Feyza Kaya. “TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, no. 1 (March 2010): 277-96.
EndNote Kaya HSKVF, Kimzan HS, Kaya F (March 1, 2010) TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 1 277–296.
IEEE H. S. K. V. F. Kaya, H. S. Kimzan, and F. Kaya, “TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 11, no. 1, pp. 277–296, 2010.
ISNAD Kaya, Halil Semih Kimzan Ve Feyza et al. “TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/1 (March 2010), 277-296.
JAMA Kaya HSKVF, Kimzan HS, Kaya F. TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;11:277–296.
MLA Kaya, Halil Semih Kimzan Ve Feyza et al. “TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 11, no. 1, 2010, pp. 277-96.
Vancouver Kaya HSKVF, Kimzan HS, Kaya F. TÜKETİCİLİĞİN GELİŞEN GÜCÜ: SİYASAL TÜKETİCİLİK. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;11(1):277-96.