Research Article
BibTex RIS Cite

Healthcare Satisfaction Evaulations of Inpatients: A Practice in Public Hospital

Year 2019, Volume: 10 Issue: 17, 677 - 695, 31.03.2019
https://doi.org/10.26466/opus.519588

Abstract

The health sector in Turkey has
been rapidly changing and growing. It has become a necessity for hospitals,
which is an important part of the healthcare sector, to be managed according to
the circumstances of the day. Because the importance of health given by all
segments of society in Turkey has been raising, day by day. Although this helps
to increase the quality of the health care services of the hospitals, it also
brings with it a number of problems. In Turkey, the problems of the public
hospitals' source are mainly lack of management and organization. And these
management problems cause gaps at service quality and patient satisfaction. In
most inpatient satisfaction researches, the dimensions such as satisfaction
with health personnel, trust to health personnel, patient confidentiality,
honesty of staff, providing courtesy information, hospital general cleaning and
hotel services are discussed.

The aim of this study is to
evaluate the quality of inpatient treatment services of a public hospital
according to the perceived satisfaction of inpatients and to present some
suggestions. The population of the study is the inpatients in the public
hospital. The study's data collection method involves interviewing with the
inpatients, asking questions and using the secondary data. The obtained
analyzed through statistical package program. The study included 164 inpatients
in Nazilli public hospital in April 2018. According to the results of the
study, there is a significant difference between the participants' perception
of general care satisfaction and age groups and working status.

References

  • Aktan C. C. (2012). Organizasyonlarda toplam kalite yönetimi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), 237-262
  • Can A. ve İbicioğlu H. (2008). Yönetim ve yöneticilik yönünden üniversite hastanelerinin değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 253-275
  • Cengiz Mutlubaş I. ve Soybalı H. H., (2017). Müşteri memnuniyetini oluşturan faktörlerin müşteri sadakatine etkisinin lojistik regresyon analizi ile incelenmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(3), 1-15.
  • Chen H., Li M., Wang J., Xue C., Ding T., Nong X., Liu Y. ve Zhang L. (2016). Factors influencing inpatients' satisfaction hospitalization service in public hospitals in Shanghai. People's Republic of China, Patient Preference and Adherence, 10, 469-477
  • Çimen M. (2010). Sağlık yönetimi ve sağlık yönetimi eğitimi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 136-139
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, 3. Baskı, Ankara: Asil Yayınevi.
  • Kıdak L. B., Nişancı Z. N. ve Burmaoğlu S. (2015). Sağlık hizmetlerinde kalite ölçümü: Kamu hastanesi örneği. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F., Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 22(2), 483-500
  • Oğuz T. (2001). İstatiksel kalite kontrolu yönetim metodolojisine dönüştüren kalite gurusu: W. Edwards Deming. Kurgu Dergisi, 18, 279-293
  • Öcel Y. (2016). Sağlık hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: Bolu ve Düzce örneği. Düzce Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 56-79.
  • Özgüven N. (2008). Hizmet pazarlamasında müşteri memnuniyeti ve ulaştırma sektörü üzerinde bir uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi, 8(2), 651-682
  • Rahman S., Demirel B., Fırat G., Kırmızıgül Ş., Kubat C. (2008). Hasta memnuniyetinin hasta bağlılığı üzerine etkisi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31, 95-110
  • Tabachnick, B. G. and Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
  • Thi P. L. N., Briançon S., Empereur F. ve Guillemin F. (2002). Factors determining .npatient satisfaction with care. Social Science & Medicine, 54(4), 493-504
  • Top M., Tarcan M., Güler H., Tekingündüz S. (2010). Hastane sektö-ründe yatan hastaların hasta tatmini ve hastane kalitesi algılamalarının değerlendirilmesi: İzmir ili sağlık bakanlığı hastanele-ri örneği, İktisat ve girişimcilik üniversitesi, Türk dünyası Kır-gız-Türk sosyal bilimler enstitüsü. Akademik Bakış Dergisi, 22, 1-29
  • Tükel B., Acuner A. M., Önder Ö. R. ve Üzgül A. (2004). Ankara Üniversitesi İbn-i Sina Hastanesi’nde yatan hasta memnuniyeti (Cerrahi Anabilim Dalı Örneği). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 57(4), 205-214
  • Türkuğur Ü., Alıcı B., Uzuntarla Y., Güleç M. (2016). Yatan hasta memnuniyetinin incelenmesi: Bir eğitim hastanesi örneği. Gülhane Askeri Tıp Akademisi Dergisi, 58, 170-173
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2015). Sağlık hizmetleri ve personel yönetimi. http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sa%C4%9Fl%C4%B1k%20Kurumlar%C4%B1%20Ve%20Personel%20Y%C3%B6netimi.pdf adresinden 15.01.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yılmaz M. (2001). Sağlık bakım kalitesinin bir ölçütü: Hasta memnuniyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 5(2), 69-74

Yatan Hastaların Bakım Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi: Kamu Hastanesinde Bir Uygulama

Year 2019, Volume: 10 Issue: 17, 677 - 695, 31.03.2019
https://doi.org/10.26466/opus.519588

Abstract

Türkiye'de sağlık sektörü hızla
değişmekte ve büyümektedir. Sağlık sektörünün önemli bir parçası olan
hastanelerin günün şartlarına göre yönetilmesi zorunluluk haline gelmiştir.
Çünkü Türkiye'de toplumun her kesimi tarafından sağlığa verilen önem her geçen
gün artmaktadır. Bu durum hastanelerin sağlık hizmetlerinde kalitenin
yükselmesini sağlasa da bir takım sorunları da beraberinde getirmektedir. Türkiye'de
kamu hastanelerinin kaynağının sorunları temel olarak yönetim ve organizasyon
eksikliğidir.  Bu yönetim sorunları
hizmet kalitesinde ve hasta memnuniyetinde boşluklara neden olmaktadır. Yatan
hasta memnuniyeti araştırmalarının çoğunda, sağlık personelinden memnuniyet,
sağlık personeline güven, hasta gizliliği, personelin dürüstlüğü, nezaket
bilgisi, hastane genel temizliği ve otel hizmetleri gibi boyutlar
tartışılmaktadır. Bu çalışmanın amacı bir kamu hastanesinde yatakta tedavi
hizmetleri gören hastaların bakım memnuniyetlerini değerlendirmek ve bazı
öneriler sunabilmektir. Çalışmanın evrenini kamu hastanesinde yatan hastalar
oluşturmaktadır. Çalışmanın veri toplama yöntemi yatan hastalarla mülakat, soru
sorma ve hazır verilerden yararlanmadır. Elde edilen veriler istatistik paket
programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Çalışmaya Nisan 2018'de Nazilli kamu
hastanesinde yatarak tedavi gören 164 hasta dahil olmuştur. Çalışma sonuçlarına
göre katılımcıların genel bakım memnuniyet algısı ile yaş grupları ve çalışma
durumları arasında anlamlı farklılık olduğu söylenebilir. 

References

  • Aktan C. C. (2012). Organizasyonlarda toplam kalite yönetimi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), 237-262
  • Can A. ve İbicioğlu H. (2008). Yönetim ve yöneticilik yönünden üniversite hastanelerinin değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 253-275
  • Cengiz Mutlubaş I. ve Soybalı H. H., (2017). Müşteri memnuniyetini oluşturan faktörlerin müşteri sadakatine etkisinin lojistik regresyon analizi ile incelenmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(3), 1-15.
  • Chen H., Li M., Wang J., Xue C., Ding T., Nong X., Liu Y. ve Zhang L. (2016). Factors influencing inpatients' satisfaction hospitalization service in public hospitals in Shanghai. People's Republic of China, Patient Preference and Adherence, 10, 469-477
  • Çimen M. (2010). Sağlık yönetimi ve sağlık yönetimi eğitimi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 136-139
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, 3. Baskı, Ankara: Asil Yayınevi.
  • Kıdak L. B., Nişancı Z. N. ve Burmaoğlu S. (2015). Sağlık hizmetlerinde kalite ölçümü: Kamu hastanesi örneği. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F., Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 22(2), 483-500
  • Oğuz T. (2001). İstatiksel kalite kontrolu yönetim metodolojisine dönüştüren kalite gurusu: W. Edwards Deming. Kurgu Dergisi, 18, 279-293
  • Öcel Y. (2016). Sağlık hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: Bolu ve Düzce örneği. Düzce Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 56-79.
  • Özgüven N. (2008). Hizmet pazarlamasında müşteri memnuniyeti ve ulaştırma sektörü üzerinde bir uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi, 8(2), 651-682
  • Rahman S., Demirel B., Fırat G., Kırmızıgül Ş., Kubat C. (2008). Hasta memnuniyetinin hasta bağlılığı üzerine etkisi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31, 95-110
  • Tabachnick, B. G. and Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
  • Thi P. L. N., Briançon S., Empereur F. ve Guillemin F. (2002). Factors determining .npatient satisfaction with care. Social Science & Medicine, 54(4), 493-504
  • Top M., Tarcan M., Güler H., Tekingündüz S. (2010). Hastane sektö-ründe yatan hastaların hasta tatmini ve hastane kalitesi algılamalarının değerlendirilmesi: İzmir ili sağlık bakanlığı hastanele-ri örneği, İktisat ve girişimcilik üniversitesi, Türk dünyası Kır-gız-Türk sosyal bilimler enstitüsü. Akademik Bakış Dergisi, 22, 1-29
  • Tükel B., Acuner A. M., Önder Ö. R. ve Üzgül A. (2004). Ankara Üniversitesi İbn-i Sina Hastanesi’nde yatan hasta memnuniyeti (Cerrahi Anabilim Dalı Örneği). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 57(4), 205-214
  • Türkuğur Ü., Alıcı B., Uzuntarla Y., Güleç M. (2016). Yatan hasta memnuniyetinin incelenmesi: Bir eğitim hastanesi örneği. Gülhane Askeri Tıp Akademisi Dergisi, 58, 170-173
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2015). Sağlık hizmetleri ve personel yönetimi. http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sa%C4%9Fl%C4%B1k%20Kurumlar%C4%B1%20Ve%20Personel%20Y%C3%B6netimi.pdf adresinden 15.01.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yılmaz M. (2001). Sağlık bakım kalitesinin bir ölçütü: Hasta memnuniyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 5(2), 69-74
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Çağrı Köroğlu 0000-0003-4073-1847

Hüseyin Önlem Ersöz 0000-0002-6604-1783

Aslı Çayan This is me 0000-0002-5896-0341

Sultan Kılıç This is me 0000-0002-6651-4894

Publication Date March 31, 2019
Acceptance Date March 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 10 Issue: 17

Cite

APA Köroğlu, Ç., Ersöz, H. Ö., Çayan, A., Kılıç, S. (2019). Yatan Hastaların Bakım Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi: Kamu Hastanesinde Bir Uygulama. OPUS International Journal of Society Researches, 10(17), 677-695. https://doi.org/10.26466/opus.519588