Son yıllarda nörogörüntülemede yaşanan gelişmeler birçok alanda olduğu gibi pazarlama alanında da benimsenmiş ve nöropazarlama kavramı ortaya çıkmıştır. Nöropazarlama kısaca nörogörüntüleme tekniklerinin pazar araştırmalarına uygulanması olarak tanımlanabilir. Çalışma kapsamında; nöropazarlama alanında literatürde ulaşılabilen kaynaklar çerçevesinde şimdiye kadar Türkiye’de yapılan Yüksek Lisans ve Doktora tezlerini kapsayan bir içerik analiz çalışması oluşturulmuştur. Anlam karmaşası oluşturmamak ve analizi ön plana çıkarabilmek adına nöropazarlama kavramının detaylı irdelenmesi çalışmada ele alınan ve ekler kısmında belirtilen çalışmalara bırakılmıştır. Bununla beraber mevcut durumu ortaya koymak, akademik çalışmalarda nöropazarlamaya verilen önemi belirtmek, gelecekteki nöropazarlama araştırmalarına yön tayin etmeye katkı sağlamak amaçlanmıştır. Aynı zamanda bu çalışma, nöropazarlama alanında bu kapsamda yapılan ilk literatür taraması olma özelliğini de taşımaktadır. Konu ile ilgili 76 yüksek lisans, 21 doktora tezi bulunmuş ve çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırma sonucunda; uygulamalı çalışmalar içerisinde farklı alanlara yönelerek farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütülebilir.
Developments in neuroimaging in recent years have found their way into marketing and many other areas, giving rise to the concept of neuromarketing. Neuromarketing can be briefly defined as the application of neuroimaging techniques to market research. Within the scope of this work, a content analysis study was made of the sources available in the literature in the field of neuromarketing, covering the master's and Ph.D. theses that have been written in Turkey so far. In order to avoid semantic confusion and to focus on the analysis, the detailed examination of the concept of neuromarketing is left to the studies discussed in the study and specified in the appendices. The aim of the study is to provide an overview of the current state of neuromarketing research and the direction it should take in the future. At the same time, this study is the first literature review of its kind in the field of neuromarketing. 76 master's and 21 doctoral theses on the subject were found and included in the study. As a result of the research, joint studies with different disciplines can be carried out due to the focus on different areas within applied studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 26, 2023 |
Publication Date | October 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 20 Issue: Human Behavior and Social Institutions |