Kitle iletişiminde en yaygın ve en kolay erişim ağına sahip reklam, kişileri ikna edebilme kabiliyetidir. Bu amacı doğrultusunda reklam, çeşitli stratejilere başvurabilmektedir. Bu çalışma, reklamın hedef kitleyi harekete geçirme ve kitle içerisinde davranış yaratma noktasında ikna yöntemi olarak sıklıkla kullandığı korku çekiciliği stratejisini konu almaktadır.
Bu çıkış noktasından hareketle korku çekiciliği kavramını tanımlamak ve reklam sektörü açısından değerlendirildiğinde ne derece etkili bir ikna edici iletişim unsuru olduğunu açıklamak, araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaçla, çalışmada, korku çekiciliği unsurunun baskın olarak yer aldığı televizyon reklamlarına yönelik nitel araştırma yöntemlerinden görsel metin çözümlemesi yöntemi uygulanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2022 |
Submission Date | May 12, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 1 Issue: 1 |